Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Två kommentarer:
1) nej det är ingen annans fel att de kramar avtryckaren och
2) de där patetiska broschonna som springer runt och leker coola har fått samma valmöjligheter som vi "svenskar". Med din logik skulle ju annars även de andra 98% som bor i "utanförskapsområden" också leka gangsta...
... och det gör de ju inte.

Visst, alla har inte samma förutsättningar, det kan jag hålla med om, men alla har ett val. Alla.

Ok,men då bryter vi ner det.

Varför gör man ett val? Vad bygger man det valet på?
Jo faktorer som erfarenheter, uppfostran, psykisk störning, tankesätt, religion, kanske manipulation osv osv.. Vad är det som gör att danderyd-ungarna tar helt andra val än de sjukt destruktiva valen de tar i t ex Rinkeby? Tror du man vill bli plågad, dödad, leva i ångest rädsla och beroende? Tyvärr är att "va Tuff" och "få Respekt" den vägen det enda dessa kids känner till.. enda vägen de får någon form av bekräftelse.

Förstår ilskan mot dessa brott och individer.. jag delar den. har varit med om den. Självklart är det den som klämmer avtryckaren som står som ytterst ansvarig - men tro fan att det är ligger stor påverkan i hur vårt samhälle ser ut idag. du är ju inte blind - du borde kunna se se vår samhällsutveckling och att något är fundamentalt helt åt helvete... eller?
Min son har börjat lyssna på denna piss-rap som präglar youtubes varje hörn. han är 12 år.

gällande "min logik och 98% av de andra som bor i utanförskapsområdena" förstår jag inte.
Jag snackar om individer som dessa. Jag är själv från ett utanförskapsområde.
Citera
2020-01-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Ganska stor chans att två vapen används som i mordet på Karrar. Svårare att knyta samman till personen som tryckte av. Det måste finnas polisvittne.

Ja men samtidigt om de torskat så nära inpå har de inte hunnit undanröja bevis i samma utsträckning. Blir intressant att se men detta kan nog var strösslat med teknisk bevisning.
Citera
2020-01-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
Fly ut i skogen..?? nee.. man flyr inte någonstans. Man går lugnt därifrån, en del står t om kvar som "åskådare" och frågar vad som hänt / vem det gäller.

Tror inte att BO skulle spelat "båda sidor".. däremot kanske han blåst eller uppenbart gjort något illa mot sin "egen sida". Spekulationer. Idag räcker de med att dra fel skämt eller att nån blir kränkt för att bli skottad på.

Att folk släpps efter häktningsförhandlingen betyder att de kan inte binda en misstanke till att de va på plats.. t ex - dom satt på mcdonalds eller var i en taxi just under tiden skotten hördes eka i området. Ingen behöver ha "golat".

Jag tror inte Y*sin gjorde detta och blir förmodligen släppt inom några månader.
Det är oftast personer som har 0 att förlora som utför sånt här - Y*sin har precis, just nu, allt att förlora.

off topic. visa lite respekt. det är folk som hamnat fel i livet och saknat en stabil tillvaro, vägledning och aldrig fått tilldelat valmöjligheter som ni svenskar får serverat varje dag. och t om ni har det tufft i dagens klimat.. smygknaprande på ångestdämpande.. hur fan tror du dom har det då? Dom är helt enkelt felprogrammerade. Lägg fokus och peka finger på politikerna och detta skeva jävla rättssystem istället. och piss-kartellen som födde fram denna nya generation av hjärntvättade kids som hellre har en glock i fickan än en utbildning.

Din teori om personer som har noll att förlora är de som agerar och att det gör att Y inte skulle gjort det är tunt argument. Hans klick med polare skulle säkert tycka han är en fitta om han inte hänger på och sedan är det ju deras identitet att vara fräsiga. Samma sa folk om C3say och andra. Argumentet är för tunt. Han kan mycket väl gjort det och de gjorde det på ett riktigt klantigt pundarsätt som nu satt dem i klistret. Återstår att se var det landar.
Citera
2020-01-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Om ayye jobbar med polisen så har han fått 1 mille om inte mer han är den sista som kmr jobba med Bolisen

Men du menar att han skulle jobba med polisen. Så det blir ju en motsägelse släpp det där nu. Han kan visst ha jobbat med polisen, det ligger i deras tankesfär på samma sätt som de även umgås med och är snabbknullare.
Citera
2020-01-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextontre
Det är spikat att det var han eller asad hersi, eftersom asad var med när franky och gucci dog. Och det går ju ett rykte om att poy sålde ut dem så det är ganska logiskt att han skulle vilja hämnas för sina vänner.

Hersi var en av de två som släpptes efter häktningsförhandlingen.
Citera
2020-01-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Nej, merhawi och lanko hade hängt hela dagen, åkt till Uppsala över dagen för att hämta en skuld.

Dessueom sköt lanko med sin GLOCK inifrån bilen bakifrån i huvet på båda.

Glöm inte att han gick på Merhawis minnestund också.
Citera
2020-01-03, 21:30
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkblizzy
Finns ingen chans att Ayye skulle ha snackat med polisen, han är absolut den sista som skulle göra det. Ang vem som faktiskt sköt Poy skulle jag tippa 100 att det var Yasin. Med tanke på hur nära han och Franky var + som tidigare nämnt, han har förmodligen planerat detta under hela tiden han satt inne. Bara väntat på att få komma ut och knäppa honom. Otroligt dumt med tanke på hur mycket Yasin har att förlora, han var väl den enda som hade en stabil framtid om han hålla sig till musiken istället för att hålla på med sånthär skit.
Av det jag hört av folk i kretsarna så är det ganska uppenbart att Poy blev dödad för att det var han som sålde ut Gucci och Franky i Köpenhamn i somras. Ryktet har tydligen gått sen mordet och vissa påstår att Poy haft pris på sitt huvud men att man velat vänta på att de större namnen skulle klippa han (såsom Yasin uppenbarligen gjort nu). Bygger ju på teorin om att Yasin velat göra det själv, kanske sagt åt folk att vänta så han fick göra det själv.

Om det gått så många rykten så borde väl Poy tagit del av dessa och förstått att det var dags att lämna landet? Eller trodde han kanske att hans vänner inte skulle klippa honom och kände sig säker då han faktiskt mötte upp dom?
Citera
2020-01-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Tycker mest synd om monti byn och k27 som fick smaka på poys kuk.

Monti b bror blivit klippt av poy men inte kunnat göra något i hämnd för då få kuk. Poy har hängt i centrum varje dag sen han klippte montis bror. Nu får han titta på när den andra gärningsmannen yasin klippa honom istället killen som var med och klippte sin bror

K27 bötfälld som en hund och förnedrad. Grät som en kyckling. Fortsatt få se poy i centrum varje dag.

Vad är det här? Hur har Monti byn smakat på Poys kuk?
Citera
2020-01-03, 21:34
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiloMinderbinder
Två kommentarer:
1) nej det är ingen annans fel att de kramar avtryckaren och
2) de där patetiska broschonna som springer runt och leker coola har fått samma valmöjligheter som vi "svenskar". Med din logik skulle ju annars även de andra 98% som bor i "utanförskapsområden" också leka gangsta...
... och det gör de ju inte.

Visst, alla har inte samma förutsättningar, det kan jag hålla med om, men alla har ett val. Alla.

Håller med dig här, grabbarna är fan inga offer av sin omgivning. Majoriteten är både födda och uppvuxna här och har aktivt valt sin livsstil, blir bara löjligt att börja skylla på samhället som gett dom alla chanser man kan få som barn, ungdom och vuxen här i världen.
Citera
2020-01-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Du har rätt i väldigt mycket i det du skriver ner men samtidigt så måste man ju tänka själv . Finns flera grabbar som går med på vad fan somhelst,ett erbjudande och lite viftande med stora kontanter framför dom så frågar dom inte vad jag ska jag göra utan hur mycket måste jag göra .

Många är alldeles för svaga och lättpåverkade. Och då slutar det oftast med döden. Man kan inte vara så lättpåverkad .

Håller med helt å hållet .. men tror också många är lättpåverkade(vilsna) till en början vilket snabbt leder till tvång / hot och man är fast i träsket. Man lockas in i ett liv av snabba pengar, flash, respekt och tjejer. Sen är det försent när man vill ut - att lämna är inte lika enkelt som att komma in.. tog åratal för mig att bli av med mina såkallade "brorsor" utan att råka illa ut. ren tur.

Nu låter jag som nån gammal kåkfarare som åker runt på skolor och ska snacka folk på rätt väg i livet.
Inte min intention, hehe, men om nån läser de här så:

Det är inte dina bröder bara för du får låna lite cash eller blir bjuden på en fcking pizza, blir skjutsad runt här och där om kvällarna som ett par luffare, villig att möta dig mitt i natten, skolkar med dig, knarkar med dig, slåss för dig, skjuter för dig... nejnej.. en riktig bror skulle aldrig ens fråga dig om pengar och skulle direkt ifrågasätta varför du ens ska låna av honom (av oro), han skulle aldrig tillåta er hamna i sitsen där ni måste garda upp och slåss/skjuta.. att ens se dig uppe i varv sårar en riktig bror - han skulle inte hetsa eller komma med förslag om klippning hit o dit. en riktig bror ställer krav och förväntan på dig, för något bättre. inte kör en highfive och ber dig skita i problemen och fördömer alla som ställer sig emot ert skeva tänk som "fittor". En riktig bror fimpar din jolle och ber dig rycka upp dig. ni fattar.
Citera
2020-01-03, 21:47
Medlem
Antagligen stal han knark eller pengar från sitt gäng, därför verkar det som om hela gänget var med på gärningen.
Citera
2020-01-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tredollar
En riktig bror fimpar din jolle och ber dig rycka upp dig. ni fattar.

Där la du den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in