Citat:
Två kommentarer:
1) nej det är ingen annans fel att de kramar avtryckaren och
2) de där patetiska broschonna som springer runt och leker coola har fått samma valmöjligheter som vi "svenskar". Med din logik skulle ju annars även de andra 98% som bor i "utanförskapsområden" också leka gangsta...
... och det gör de ju inte.
Visst, alla har inte samma förutsättningar, det kan jag hålla med om, men alla har ett val. Alla.
1) nej det är ingen annans fel att de kramar avtryckaren och
2) de där patetiska broschonna som springer runt och leker coola har fått samma valmöjligheter som vi "svenskar". Med din logik skulle ju annars även de andra 98% som bor i "utanförskapsområden" också leka gangsta...
... och det gör de ju inte.
Visst, alla har inte samma förutsättningar, det kan jag hålla med om, men alla har ett val. Alla.
Ok,men då bryter vi ner det.
Varför gör man ett val? Vad bygger man det valet på?
Jo faktorer som erfarenheter, uppfostran, psykisk störning, tankesätt, religion, kanske manipulation osv osv.. Vad är det som gör att danderyd-ungarna tar helt andra val än de sjukt destruktiva valen de tar i t ex Rinkeby? Tror du man vill bli plågad, dödad, leva i ångest rädsla och beroende? Tyvärr är att "va Tuff" och "få Respekt" den vägen det enda dessa kids känner till.. enda vägen de får någon form av bekräftelse.
Förstår ilskan mot dessa brott och individer.. jag delar den. har varit med om den. Självklart är det den som klämmer avtryckaren som står som ytterst ansvarig - men tro fan att det är ligger stor påverkan i hur vårt samhälle ser ut idag. du är ju inte blind - du borde kunna se se vår samhällsutveckling och att något är fundamentalt helt åt helvete... eller?
Min son har börjat lyssna på denna piss-rap som präglar youtubes varje hörn. han är 12 år.
gällande "min logik och 98% av de andra som bor i utanförskapsområdena" förstår jag inte.
Jag snackar om individer som dessa. Jag är själv från ett utanförskapsområde.