Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Vi får se sen om en bra stund när FUP kommer (om det blir åtal vilket jag tror med tanke på torsk direkt) vad som sägs om deras pissprov vid anhållan. Jag tycker det känns rimligt att det är några riktiga tramadoltomtar sett till genomförande. Då kan ju lilla Yasin pillat i sig lite ”häftig på burk” och fått sitt skakiga lilla finger att trycka av.
Att va gangster-rappare i ett uppmärksammat åtal lägger nog bra press på Åklagaren att faktiskt göra sitt jobb.. Skulle inte se ljust ut för Y*sin. Nu är jag inte så insatt i vad just den här ligan sysslar men tramadol var på min tid "pundigt". Det var bara 'luffare' och 'loosers' som tryckte i sig tradd, trammm benz och blev zombies. Opålitliga. Ingen vill va med nån flöddrande looser som pratar i slowmotion när man har en "image" att upprätthålla. Det var kokks och röka som var godkänt, drack man alkohol var det whiskey inga fruktdrinkar. Det känns som dessa grabbar är medlemmar i vanliga kvartersgäng - fast med ett stort följe. De är rappare och är från huvudstaden. Draman är på display för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Ok då e jag med, men allt är inte svart eller vitt. Efter en lång arbetsdag när jag ätit, duschat och gjort det jag ska uppskattar jag å röka en holk å se en film innan jag somnar.
Alla dagar bättre än alkohol enligt mig iaf, men jag förstår dig och för vissa är inget bättre än lite eller ibland.
Precis, förstår vad du menar. Röka är inte för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
30Luger
Bra att du har bytt livsstil. Det du skriver känns sant och genuint. Jag hoppas att det går bra för dig.
Beträffande den från Tidaholm som håller räkning så håller jag principiellt med dig men känner sedan ett par år att jag inte bryr mig eller rent av glädjer mig när en skitstövel dör. Det är hit utvecklingen tagit oss. Det är kanske det yttersta beviset på hur misslyckad politiken är. Är själv uppvuxen i Stockholm södra förorter under 70- och 80-talen. Det var inte bra då, och det är definitivt inte bättre nu.
Tack! Förstår att man blir lack och nästintill skadeglad ifall det är bovar som råkar ut för sin egen skit.. men är inte ens lack längre, blir mer matt och trött när jag läser allt som händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
DonPapacito38
Helt rätt vännen! Det är inte lätt att ta sig ur. Men det går om man vill.

Hehe, tack vännen. Precis!
Citat:
Ursprungligen postat av
GamleJan
Tragiskt med denna våldsutveckling.
Jag minns förorterna som miljonprogrammen dit alla ville flytta.
Det fanns tvättstugor, rinnande vatten. Fin standard på lägenheter
och mysiga innegårdar där grannar kunde umgås. Lekparker för barnen.
Jag ville återvända för att se hur mina gamla områden såg ut idag,
men en gammal man som är mer vit än svart (är mulatt) skulle nog
bli rånad. Det är tragiskt, ack så tragiskt.
En tanke jag har om nåt jag sett här är hur många hyllar denna Yasin
som ett "geni" inom rap? Jag kan verkligen inte förstå detta. Min son
med flera var några av de första som startade hip hop i Sverige.
Lyssnar man på "genier" inom rap så skulle jag placera Big Daddy Kane,
Das Efx, Citizen Kane, Eminem, Jay-Z och dom högt på listan, och
lyssnar man på rappare från Sverige så är Prop Dylan, Eye-N-I, Tony Koma,
Promoe några av dom som verkligen kan det här med rap.
Nåja.. off track måhända men detta är en väldigt tragisk utveckling.
Skjutningar varje vecka.. miljonprogrammen hade alla förutsättningar
för en vacker utveckling. Överdriven invandring utan möjlighet för
utveckling och integration har drivit Sverige i fördärvet.. jag kom till Sverige
1961. "Rekordåren". Jag har jobbat och betalat skatt hela mitt liv.
Dessa ungars förfäder vänder sig nog i graven.. vilsna barn. Jag lider med
oskyldiga som drabbas.
Hehe nja jag förstår men vet inte om jag kan skriva under på allt de där.. har inga minnen av mysiga innergårdar och det utopi / önsketänk politikerna ville måla upp de som. Däremot gjorde vi de bästa av situationen. Parkbänken vid skolan blev ett bra ställe att grilla/mekka på.
Förr i tiden kom vågen av politiska flyktingar från chile eller balkan. Ofta kristna eller katoliker. Kulturkrocken var redan då ganska stor och medförde utanförskap och problem.. //
off topic. merparten av rapparna idag (och då) snackar så mycket skit.. "deras ort, deras hem, flyttar aldrig, äkta, bröder hit o dit" .. Mannen.. du sitter där och pundar, ofta arbetslös, med dina lodis-vänner i en skitig lägenhet och enda du snackar och drömmer om är att Dra därifrån. Romantiserar kriminella handlingar - för det ligger närmast till hands efterom du är outbildad. Festerna består av vodka runt vardagsrumsbordet och några trashiga tjejer som själva är utstöttade och lever på Drama. Tar nått jävla lån eller ber nån annan assistera med lite sedlar och guld att flasha i en video. Image image image.. Likes likes likes.. Hetsar varandra i nått jävla "vi är från gatan"-mentalitet men egentligen är en liten fis i ett av världens tryggaste länder. Sen skyller ni på racism, svenskar och svenska staten. Det är till en viss del sant men att Sverige, som alla andra länder, säljer vapen är fan ingen grund till att skapa oreda hos din granne. Hört de där argumentet nu ett tag och kokar.. Öppna ögonen.
Nu på med foliehatten.. jag tror merparten av oss föds in en skuld. Politikerna vill att vi föds i en skuld. Det är gynnsamt för landet. Det resulterar i kontroll och en överdriven arbetsmoral m.m. Det måste gå dåligt för vissa - för att andra ska ha det bra. Glöm aldrig det. Folk leker som det här problemen är något nytt och kom med förra vågen.. Vi har flaggat för problemen länge. Skillnaden idag är plattformen och informationsspridningen ser annorlunda ut..Klyftorna ökar och klimatet pressas och blir kallare/råare för varje dag - tillgängligt för alla att bevittna och då måste man ju även Bevisa.
Tänk att det är 20 år sen den här
LÄNK låten släpptes. Då klappade Annie Lööf hästar på skansen.