2020-01-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Nu gick det ju inte så bra i Vietnam. Afghanistan står och trampar och USA är antingen fast för evigt eller så blir det talibanerna som tar över. Samma öde verkar Irak vara på väg emot. Det är alltså svårt för USA att göra krig på deras andra sidan jorden och sedan behålla övertaget och nå en stabilitet som tjänar amerikanska intressen.
Inte militärt, att man därimot inte uppnår det politiska målen är knappast någon tröst när Iran inte längre har ett flygplan, stridsvagn eller båt kvar. Jag förstår att det är svårt för vänstertomtar, iranier och svergjevänner(som älskar ryssland mer än konungariket Sverige) har svårt att förstå skillnaden i total militäröverlägsenhet och att hålla på med statsbyggnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA har också en tendens att förlora krig, de har en sämre statistik på den fronten än vad exempelvis Frankrike har
Oj här kommer den ena dumma jävla påhittet efter det andra. USA har vunnit samtliga krig sedan 1918. Man har totalt krossat fienden på alla slagfält och de länder man har anfallit har tvingats till fred eller ockuperats.

Sen vad gäller frankrike har dom en ganska bra WR jämfört med många andra länder. Exempelvis alla som brukar förklara krig på Israel.
Senast redigerad av strv122b 2020-01-03 kl. 13:20.
Citera
2020-01-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Verkar som on Kina reden innan detta bränt av testmissiler som kan förinta hela USAs bas i Guam. Det har försökts nedtonas som en meteor men alla vi som sitter på rysk info misstänker att det inte var så.

Som en pensionerad Seal sa till mig på villkor av anonymitet: Ingen vill ragla runt i ett par amerikanska marschkängor nu. https://www.dailystar.co.uk/news/wor...-near-21174239

Kina skot upp en vanlig kommunikation satellit, fran Hainan. Det skedde helt oppet.

Kina skulle aldrig starta ett krig. Allianser och krig tillhor historien, idag kan du vinna inflytande utan att kriga. Sen 500 talet ar det oftast andra lander som vill erova Kina. Undantag ar Mao fran 1949 till omkring 79.

Du hor aldrig Xi JP klaga over att Ryssland erovade en stor del av Kina vid 1850 talet. Manga Kineser kommer ihag det.
Citera
2020-01-03, 13:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Rätt ordning är att Israel/ZOG styr USA som i sin tur styr Saudiarabien. USA lyder inte Saudiarabien, Saudiarabien lyder USA.

Det är väl troligast att Saudiarabien ligger närmast till för iranska hämndattacker, före både amerikanska trupper och Israel.

Det bästa vore om Saudiarabien kunde slåss ner och låta demokrati få växa fram medan västvärlden hjälper folket att bygga upp nationen eller nationerna som blir kvar.

Aka skapa stabilitet och trygghet i mellanöstern genom att skapa positiva band till oss i väst samt stabilisera och kasta bort whabaismen.

Israel är mer. Problematisk då folk är för hatiska mot Palestina
Citera
2020-01-03, 13:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Där håller jag inte med dig. Irans mål är att sprida den islamska revolutionen. Det har de lyckats väl med i både Syrien och Libanon. Utan den Islamska revolutionen i Iran hade Islam inte varit lika radikal som den är idag.
Det är inte Iran utan Saudiarabien som är mest aktivt i att sprida extrem Islam. Libanon och Syrien hade redan sina shiamuslimer och för Iran är det mer en praktisk allians. De märkte när Irak anföll och omvärlden stödde Irak eller var passiva att de behövde några allierade i regionen.
Citat:
Den bästa lösningen är givetvis att alla länder får smaka på sin skörd av atombomber.
Förstår inte riktigt vad du menar här. Är det att alla kärnvapenstater borde bombas i proportion till sitt kärnvapeninnehav, eller menar du bokstavligen alla länder.
Citera
2020-01-03, 13:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
är det någon som vet hur det kommer sig att en iransk topp-general befinner sig i bagdad, irak?

jag kan mycket lite om detta men tappade hakan när jag hörde att han alltså har dödats i iraks huvudstad. är inte en sådan närvaro att så gott som be om att bli dödad eller är det vanligt att iranska generaler befinner sig i irak (utan vad det verkar som några som helst formella skäl, tex fredsförhandlingar)?

Om inte annat var det ju otroligt dumt av honom att vara det. Ett par dagar efter att han gav sitt godkännande till ambassadstormningen. Iran borde ju vetat att det kommer en hämnd för detta och haft sina ledare i tryggt förvar på hemmaplan.

Annars är det väl inte ovanligt att de är ute och rör sig. Iran har ju intressen och allierade på många ställen i MÖ. Det intressanta är om Trump gav någon varning till Irak före attacken eller frågade om godkännande därifrån. Annars blir det ju en sur Irakisk ledning också.
Citera
2020-01-03, 13:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Iran-slöddret skall hållas tillbaka. Ända sen den internationella vänstern med Palme i spetsen hyllade Ayatollah Khomeini och stöttade hans religiösa terrorregim har jag varit emot den och hyllat Shahens styre. Döda hela prästerskapet så är jag nöjd. Vem som gör det struntar jag högeligen i. Utrota Islam och rensa sen ut israel och bygg en landningsbana för rymdskytteln över benhögen. Men som sagt, detta är bara ett gott råd, och en våt dröm. Nu njuter jag av varje attack som utförs mot slödder.

Hellre Iran än whabaisms högborg Saudiarabien dock.

Det handlar om pest eller kolera och jag väljer i alla lägen den gren som inte är lika fanatisk och krigisk.

Shia har inte förklarat jihad mot oss.i väst men det har sunni
Citera
2020-01-03, 13:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Personen de dödade kan i närmast jämföras med en terroristledare. Tydligen står han för flera amerikaners död. Varför skulle man inte slå till om man får chansen?
Är du lika OK med att Iran med motsvarande logik dödar amerikanska militärer som på något sätt är ansvariga för iraniers död? De kan börja med Will Rogers III om han fortfande är vid liv.
Citera
2020-01-03, 13:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hur det än blir så kommer det sluta med att Sverige får mer flyktingar.

Så länge Israel existerar.

Nej, det betyder det inte. 99% flyttar till västbanken, resterande till Jordanien.
Citera
2020-01-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du är endast konspiratorisk lagd.

Hur?! Det är ju inte jag som säger det jag skriver?? Då är Israel med Netanyahu i spetsen konspirationsteoretiker, eller?
Vänligen visa en sak som inte stämmer I mitt tidigare inlägg? Då du är för lat för att läsa på (uppenbarligen) så då får du faktiskt försöka visa på att jag har fel i så fall.
Citera
2020-01-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Bravo, inför valet kommer trump skjuta lite raketer för att få röster.

Om kina blandar sig i så kommer deras ekonomiska framgång vara över. Krig kan vara västs enda chans att stoppa kinas ekonomi.

Iran och ryssland är redan fattiga länder.

Utmärkt mål, en iransk dåre, hur kan iranierna vilja ha ett sådant religöst styre?

Kina kommer inte att kriga, det ligger inte i Kinas historia att kriga. Kinas ledare ar inte dumma, de vet att de kommer att forlora.

Xi JP propaganda ar ett Kina som fanns i Sodra Song (omkring 1000 talet). Under Song var sjohandeln och vetenskapen stor.

Innan Sodra Song hade muslimerna erovat vastra Kina och Mongolerna Norra Song.
Citera
2020-01-03, 13:27
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är du lika OK med att Iran med motsvarande logik dödar amerikanska militärer som på något sätt är ansvariga för iraniers död? De kan börja med Will Rogers III om han fortfande är vid liv.

Hört talas om Lockerbie-attentatet? Iran har redan hämnats.
Citera
2020-01-03, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Irak blev USAs fiende när dom gav sig på ett mindre land precis som alla mobbare från MÖ. Att slåss med den store satan i väst är inte så kul, man kan undgå att bli en demokrati men USA slår sönder ens land på några dagar. Att kriga mot den lille satan Israel verkar inte heller vara skitkul. 6 dagarskriget osv

Det är ett maktspel. USA kan inte bry sig mindre, man stötte en av vår tids största krigsförbryate i Saddam Hussein när han förklarade krig mot Iran där hundratusentals individer fick sätta livet till. Samma Saddam gasade oskyldiga civila kurder utan någon tillrättavisning från USA, som till och med beskyllde Iran för gasningen av civila kurder.

Ditt rövslickeri för Israel är vidrigt och du visar att du inte har någon som helst aning om vad du faktiskt skriver, som en renodlad FOX-papegoja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in