Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-03, 11:19
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Nja, jag vill inte gå helt off topic, men det normala torde ju vara att det då och då händer något som inte hela basen gillar. Trumps ständiga stöd är anmärkningsvärt, enligt mig. Det är hela min poäng.
Men din poäng är poänglös. Trump är popular inom lejonparten av medelklass och underklass. Men din informationskanal SVT låtsas inte om detta faktum.
Citera
2020-01-03, 11:20
  #362
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Du är lika korkad som ditt alias..
Vad syftar du på?? Utveckla istället för att spy ut tomma fraser!

Vad är korkat med att tycka Trumps superstabila stöd är anmärkningsvärt? Tycker inte du att det är det? Jag lägger ingen värdering i det, bara påpekar. Hoppas din dag blev förstörd.
Citera
2020-01-03, 11:20
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför skulle de? Israel är ju den enda demokratin i området, självklart har USA som demokratiskt land en skyldighet att stötta den enda demokratin. Precis som Sverige också borde göra.
Varför skall man blunda för ett lands brott bara för att det kallar sig demokrati? Och, nej, Israel är ingen demokrati. Inget land som så flagrant byter ut befolkningen genom att fördriva de som bodde där och importera en ny befolkning kan ses som demokrati, ens om vi bortser från Västbanken där det är öppen apartheid.
Citera
2020-01-03, 11:21
  #364
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Men din poäng är poänglös. Trump är popular inom lejonparten av medelklass och underklass. Men din informationskanal SVT låtsas inte om detta faktum.

Jag tittar inte på SVT. Håller du inte med om att Trump har ett ovanligt starkt stöd från sin bas?
Citera
2020-01-03, 11:24
  #365
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Varför skall man blunda för ett lands brott bara för att det kallar sig demokrati? Och, nej, Israel är ingen demokrati. Inget land som så flagrant byter ut befolkningen genom att fördriva de som bodde där och importera en ny befolkning kan ses som demokrati, ens om vi bortser från Västbanken där det är öppen apartheid.

Det kommer alltid att finnas folk som tycker som du, och knappast någon mening att bemöta allt trams som du skriver. Vi kan väl se hur många millisekunder en jude skulle överleva i Gaza. Typ... 1.2 ms?

Jag nöjer mig med att konstatera att Israel är enda demokratin i mellanöstern, och drygt 20% av Israels befolkning är muslimer.
Citera
2020-01-03, 11:25
  #366
Medlem
Man kan säga mycket om Trump men det här gjorde han bra. Desto fler arabiska råttor som han tar död på desto bättre.

Om Iran vill ha krig så säger det mer om det landet än vad det gör om Trump.
Citera
2020-01-03, 11:26
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Jag tittar inte på SVT. Håller du inte med om att Trump har ett ovanligt starkt stöd från sin bas?
Jo men hans bas finns över hela segmenten i det amerikanska samhället. Det enda som INTE ger honom stöd är vissa globalister och multikultikramare samt vänstern. Och dessa är i minoritet.
Citera
2020-01-03, 11:26
  #368
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Ni är gulligt naiva om ni tror att "demokrati" och liknande stora "fina" ord är motivationen för länders allianser.
Citera
2020-01-03, 11:28
  #369
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Finns ingenting som tyder på det haha, du verkar ha bra koll på läget. Vad har du för kopplingar till den iranska militären? Eller baserar du din sanning på vad som sägs på nyheterna som alla andra fåntrattar för att sen påstå att "du har koll på läget"

Ni som fortsätter att påstå att det är så garanterat, langa fram bevisen?
Citera
2020-01-03, 11:30
  #370
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jo men hans bas finns över hela segmenten i det amerikanska samhället. Det enda som INTE ger honom stöd är vissa globalister och multikultikramare samt vänstern. Och dessa är i minoritet.

Ja, jag vet. Det är alltså, i mina ögon, ganska konstigt att han kan tillfredställa hela detta breda segment hela tiden. Nu släpper jag detta. Jag vill inte argumentera.
Citera
2020-01-03, 11:30
  #371
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Nu är vi ju en bit ifrån detta, men ifall Trump drar USA i krig med Iran, hur kommer Trumpsupportrar reagera på det? För det har varit en rätt stor grej bland dem att han inte startat sitt egna krig som är kutym för en amerikansk president. Hur blir reaktionen där?

Struntprat.

De enda som kommer dra USA i krig är Iran, om de törs, vilket jag tvekar. Slår du mig, slår jag dig.
Iran ligger redan bakom många attacker så tekniskt sätt är USA rätt återhållsamma. Detta var bara en bonus.
Citera
2020-01-03, 11:30
  #372
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Och hur ska Ryssland eller kina hjälpa Iran? Om dom ens vill, de är regionala markbundna stormakter. Rysslands enda hangarfartyg gjorde flopp i Syrien och har nu brunnit på varvet.

Kina kan bidra med militära medel och träning (kunde de görs det så att Sovjet inte kunde besegra Afghanistan så kan de lätt göra det med Iran) och Ryssland kan bidra med utrustning och i värsta fall trupper.

Vill USA besegra Iran så måste man sätta in marktrupper och Iran har trupper i Syrien och Irak, vill de så kan de blanda in israel och bomba skiten ur bibbi
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback