2020-01-03, 13:28
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradoxal
Hur?! Det är ju inte jag som säger det jag skriver?? Då är Israel med Netanyahu i spetsen konspirationsteoretiker, eller?
Vänligen visa en sak som inte stämmer I mitt tidigare inlägg? Då du är för lat för att läsa på (uppenbarligen) så då får du faktiskt försöka visa på att jag har fel i så fall.

Jag har ingen lust att läsa det du läser. Jag har heller ingen lust att läsa om att 9/11 var ett insiderjobb eller fake månlandning.
Citera
2020-01-03, 13:29
Medlem
Sumegs avatar
Bra och proportionerligt efter Irans destabilisering och infiltration av hela regionen, attack mot oljeraffinaderiet, attacker mot fraktfartyg i sundet, nedskjutning av drönare, stöd till Hizbollah och raketer mot Israel etc etc. Har undrat hur länge de skulle få eskalera utan motmarkering.
Citera
2020-01-03, 13:31
Medlem
Daniel501s avatar
Luktar Lavonaffären av detta, som vanligt skickas Amerika och Europas söner att dö för Judarnas sak i M.Ö!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lavonaff%C3%A4ren
Citera
2020-01-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
De flesta här i denna tråden är så blåsta så jag får huvudvärk

Ni ska vara glada att USA nu knullar upp muslimerna för islam är det enda hotet mot vår civiliserade värld

Du ser inte själv hur Israels och USAs sätt att konstant destabilisera regionen både radikaliserar islamister och tvingar miljoner muslimer till Europa?
Citera
2020-01-03, 13:32
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
De flesta här i denna tråden är så blåsta så jag får huvudvärk

Ni ska vara glada att USA nu knullar upp muslimerna för islam är det enda hotet mot vår civiliserade värld

Jag ser USA som ett betydligt större hot. Deras krigande är den främsta orsaken till invällningen till Sverige.

Suleimani var en motståndare till och en av de främsta i att besegra Is. Det Is som USA skapat och stött för att byta styre i Syrien för att kunna dra en gasledning genom det landet så att Europa ska köpa gas av USAs lakejstat Saudi istället för av Ryssland och därigenom försvaga Ryssland. Allt hänger ihop. Man måste se på de större skeendena.

USA vill stärka och försvara Israel. Bl.a. genom att försvaga alla andra länder i MÖ. Vilket i sin tur leder till invällning i Europa.

Bara att välja.
Jag väljer hellre ett Iran hundratals mil bort som inte är något som helst hot mot Sverige än USAs härjande och vad det leder till.
Citera
2020-01-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är ett maktspel. USA kan inte bry sig mindre, man stötte en av vår tids största krigsförbryate i Saddam Hussein när han förklarade krig mot Iran där hundratusentals individer fick sätta livet till. Samma Saddam gasade oskyldiga civila kurder utan någon tillrättavisning från USA, som till och med beskyllde Iran för gasningen av civila kurder.

Ditt rövslickeri för Israel är vidrigt och du visar att du inte har någon som helst aning om vad du faktiskt skriver, som en renodlad FOX-papegoja.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan skilja på vad jag tycker och militära sanningar. Lika lite som Svenska armén kan inta Storbritannien kan Iran göra någon mot världens enda supermakt. En CSG är marint och i luften mycket starkare än Iran. Iran kan orsaka stora problem mot en ren ockupation och göra den kostsam i längden men skulle USA vilja slå ut hela deras flygvapen eller köra i en pansardivision i i Iran kan dom inte göra ett skit. Dom kan gömma sig och bedriva en insurgentrörelse(som på lång sikt kan få USA att tröttna) eller dom kan möta USA i strid med sina vapen. Då går det som det gick vid den 73:e easting

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag ser USA som ett betydligt större hot. Deras krigande är den främsta orsaken till invällningen till Sverige.

Suleimani var en motståndare till och en av de främsta i att besegra Is. Det Is som USA skapat och stött för att byta styre i Syrien för att kunna dra en gasledning genom det landet så att Europa ska köpa gas av USAs lakejstat Saudi istället för av Ryssland och därigenom försvaga Ryssland. Allt hänger ihop. Man måste se på de större skeendena.

USA vill stärka och försvara Israel. Bl.a. genom att försvaga alla andra länder i MÖ. Vilket i sin tur leder till invällning i Europa.

Bara att välja.
Jag väljer hellre ett Iran hundratals mil bort som inte är något som helst hot mot Sverige än USAs härjande och vad det leder till.
Nä den största anledningen till flyktingar i vårat land är att vi inte stängt gränsen
Citera
2020-01-03, 13:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är väl troligast att Saudiarabien ligger närmast till för iranska hämndattacker, före både amerikanska trupper och Israel.

Det är väl bra?
Citera
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Hur snabbt gick det för USA att vinna mot Irak, Korea, Afghanistan, Vietnam och alla andra skit länder dom invaderat sedan 1900 talets början. Sluta runka till vänstermedia och RT USA(och deras) allierade är så överlägset att det blir som om en korpenlag skulle möta NHL bästa lag i hockey. Spel på ett mål.
I Korea uppnådde man inte mer än ett vapenstillestånd som nu varat i över ett halvsekel. Talibanerna är inte besegrade i Afghanistan. Vietnam är än idag kommunistiskt, eftersom Nordvietnam vann kriget mot USA och deras allierade.

I Irak gick det visserligen snabbt att få bort Saddam, men upproren som följde omedelbart efter lyckades USA aldrig kväsa, utan de växte istället till IS (som andra redan påpekat i tråden).
Senast redigerad av Moramannen 2020-01-03 kl. 13:35.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Hört talas om Lockerbie-attentatet? Iran har redan hämnats.
Det är möjligt, även om det var Libyen som anklagades och fick betala miljarder dollar i skadestånd. Lite svårt att öppet anklaga Iran efter det.
Citera
2020-01-03, 13:34
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samarra
The fact still remains that Soleymani was invited by Iraq.

But this was in 2016 when large parts of Iraq was in ISIS control. Qassem was invited to participate in the battle of Fallujah:

http://www.alekhbariya.net/node/14668

We are now in 2019 and the situation in Iraq is totally different, there are no more ISIS to fight, so why was he there?

I am strongly against this assassination, but the fact remains: he did not have any reason to be in Iraq at this moment, apart from increasing the tensions in the country.
Senast redigerad av kato85 2020-01-03 kl. 13:38.
Citera
2020-01-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
I Korea uppnådde man inte mer än ett vapenstillestånd som nu varat i över ett halvsekel. Talibanerna är inte besegrade i Afghanistan. Vietnam är än idag kommunistiskt, eftersom Nordvietnam vann kriget mot USA och deras allierade.
Man spöade skiten ur NK och när NK fick hjälp av kina uppnådde man fred. Med Vietnamn uppnådde man en liknande fred som i Korea efter några månaders offensiv strid. Senare bröt NV mot de fredfördraget. Det borde ha belönats med 2st B61 i deras huvudstad men det påverkar inte de militära framgångarna USA gång på gång visar upp.
Citera
2020-01-03, 13:36
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Käften, pajas.
Anledningen till att regminen i Iran existerar i Iran är med stor anledning av grund av just USA. USA iscensatte en kupp mot Mossadeq som ville nationalisera oljan och det var början till slutet med att islamisterna kom till makten.

Iran har inte startat ett krig på mer än 200 år, trots att de just nu har en urusel regim. De har däremot blivit plundrade på olja och bortgjorde av USA under en väldigt lång period. USA har för guds skull skjutit ner ett civilt flygplan på iranskt territorium där hundratals människor fick sätta livet till. USA finansierade Saddam Hussein i hans invasion och krigsförklaring mot Iran som ledde till enormt många civila dödsfall. Samma Saddam Hussein som plötsligt blev USA:s fiende.

Faktum är att allt USA har rört vid i Mellanöstern har inneburit ett enormt lidande för civila och även detta kommer bli ett nytt Irak och Syrien.
Starkt jobbat att få ihop så mkt intetsägande hetluft blandat med lögner i ett o samma inlägg. Enda som någorlunda stämde var väl att usa under brinnande konflikt misstog ett civilt flygplan för ett militärt och sköt ner det. Ett misstag man betalade IRI:s regering 61 800 000 USD för samt att man officiellt beklagade det inträffade. En överenskommelse man träffade med regimen i Teheran. Överspelat och utagerat sedan länge alltså. Varför gny om det fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in