2019-12-30, 20:14
Medlem
Pyronostalgis avatar
Rätt många bekanta nicks som hejar på alla balla snubbar på Youtube som postar filmer på sina kvällsaktiviteter just nu. Ni drar ett strå till förbudsstacken ni med
Citera
2019-12-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yerro
Här är bild på årets inköp, jävligt rörigt men tog en snabb bild och har inte orkat städa
Har en låda med polska saker men det är för mycket småsaker och pill för att lägga fram snyggt så det är ej med på bild.

https://i.imgur.com/JmDHHKG.jpg
Såg riktigt bra ut! Men jävlar va stor Le Mafia va!
Citera
2019-12-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Den nya versionen på Shark måste ju vara en av det mest prisvärda tårtorna på marknaden för under 250:- ?

Såg den live och var riktigt imponerad!

Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Håller med...ser riktigt fin ut. Den blir det ett köp av nästa år. Synd att provskjutningsfilmerna kom upp så sent. Borde vara uppladdade senast kvällen innan försäljningen startar.

Va ju synd man inte visste det när man va där i fredags då ! Men då finns det ju nya tårtor att spana in till nästa år!
Citera
2019-12-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Ja gärna för mig! Men det lär knappast hända.

Nej så är det ju naturligtvis.
Man kör vidare med verkningslösa förbud istället för att lösa problemet.

För att gå lite on topic så blev det för egen del en Valhall från Svea i år.
Önskade någon lite fetare show egentligen men börjar bli ganska ensam i detta intresse bland polarna tyvärr så fick nöja mig så. Bättre än inget.

Har även en del 4 tummare kvar för att komplettera.
Citera
2019-12-30, 20:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Här är bild på årets inköp, jävligt rörigt men tog en snabb bild och har inte orkat städa
Har en låda med polska saker men det är för mycket småsaker och pill för att lägga fram snyggt så det är ej med på bild.

https://i.imgur.com/JmDHHKG.jpg

Snyggt!

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Rätt många bekanta nicks som hejar på alla balla snubbar på Youtube som postar filmer på sina kvällsaktiviteter just nu. Ni drar ett strå till förbudsstacken ni med

Hoppas inte jag räknas in, jag ville bara se en Thunder Hade lätt kunnat vänta tills nyårsafton
Citera
2019-12-30, 20:44
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KAPOW-powaaa
Såg riktigt bra ut! Men jävlar va stor Le Mafia va!
Haha tackar, den är stor som fan i verkligheten

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Snyggt!

Tackar så mycket
Citera
2019-12-30, 20:47
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Tackar så mycket

Sparar du på dina Shock Wave?
Citera
2019-12-30, 20:51
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Sparar du på dina Shock Wave?
Har 4st kvar och tanken var att de skulle vara med på bild men orkade inte rota fram dom ur förrådet, men kommer smälla av minst en imorgon
Citera
2019-12-30, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onerider
Hade ju bara varit att höja priset på raketerna eller ta hit dem utan pinnar eller packa dem i mindre skrymmande paket

Enda orsaken till att de förbjöds var på grund av misslyckade individer som använt dem på fel sätt och framförallt de avskräden som använt dem mot folk.

Turligt nog verkar en utbildning inte helt omöjlig att gå för att få licens så att man kan köpa raketer igen. Har tomt ute på landsbygd där jag borde få skjuta ifred eller få tillstånd.

Jag har massvis med raketer kvar som jag inte får skjuta nu, hann inte med alla innan förbudet. Men jag ska försöka skaffa licens.

Jag har svårt att hitta något intressant i tårtorna. Finns ju inga tårtor med feta kamuro-effekter, och även om en del har svansar på uppskjutningen är det inte samma svans Det blir det aldrig.

Enligt MSB stod raketerna för den största andelen skador på person och materiel. Det är absolut ngt visst med raketer. Ljudet när de stiger upp, fint som snus!

Alla produkter är farliga när de med flit avfyras på ett farligt sätt.
Men raketer är ju den mest oberäkneliga produkten vi haft på senare år. Vindkänsliga, byter plötsligt riktning, ställs i vingliga vinpavor av fyllon och nedfall av käpp.. I mitt tycke gör det mig inget att raketerna är borta då de sedan 75 g gränsen blev tämligen värdelösa.

Samtidigt jobbade branschen på bra med att bita sig i svansen och sälja 5" raketer med 75 g nec för 300 spänn st... Det är dåligt för oss nördar när branschen scamar medelsvensson. Vi behöver den oinsatta medelsvensson för att branschen skall överleva.

Tårta vs raket?
Jag håller med ngn annan som skrev. Lycka till med att hitta en fet kamuro-effekt sedan 75g gränsen....
Eftersom raketerna blev så bantade och de "stora" blev bedrägeriprodukter tycker jag att man får mkt mer av tårtorna idag. Dessutom är de generellt säkrare än raketer.

Jag tycker absolut du skall gå en kurs och skaffa tillstånd! Det är kanonkul med kurs!men du skall inte gå en kurs för raketernas skull.
Problemet. Marknaden för raketer är riktigt tunn, även om du kommer få köpa dem finns det inget stort utbud till salu. Nästa svårighet blir också den att du kommer upptäcka mkt mkt roligare och prisvärdare produkter än raketer 😄
Citera
2019-12-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
Ska handla imorgon, har ca 200-2500:- handla för, vad rekommenderar ni? Har tillgång till öob, jem&fix, svea, festival
ÖoB och Jem&Fix kränger samma märke, men har olika utbud. ÖoB har ju super bombastic för 1399:-
Citera
2019-12-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Fint. Har du någon pyrointresserad som vill skjuta med dig? Jag börjar känna mig lite ensam i mitt intresse. Går ut själv och småpangar lite ibland

Nä, det brukar va närmaste familjen och några grannar som tittar på🙂
Är dock ganska noggrann med att bara smälla av tårtor och airbombs just på nyår och inte annars. Kan bli lite flugor och romljus annars🙂
Citera
2019-12-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Går tyvärr inte att få en fet kamuro ur 39g

Är det allt vad som är kvar/tillåtet i 50mm rören?

75 grams raketerna fixade Kamuro ganska hyggligt, det var ju det som fanns kvar efter 4" försvann som i sig var en mäktigare krevad, men utan det hysteriska uppskjutet i form av en raket. Det var förstås helt annat med 150 grams
Senast redigerad av onerider 2019-12-30 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in