2019-12-26, 16:29
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har inte testat Carlisle men jag hade valt den alla ggr i veckan före 4 st übervanliga designers iaf.

Normala människor känner inte så som du gör. Normala människor gillar de 4 designer parfymerna mer än Carlisle.
Jag är ändå den enda killen i Sverige som använder parfym. T.ex. är jag den enda på mitt jobb som använder parfym, och ingenstans luktar jag parfym på en kille.
Citera
2019-12-26, 21:50
Medlem
Harry_s avatar
Boss Bottled eller The Scent ?
Citera
2019-12-26, 22:07
Avslutad
God fortsättning gott doftande Flashbackare.

Söker en Edp vars doft varar länge, gärna till dagen efter och får kvinnor att le. Ska dofta man, skog, karaktär, en släng Viking. Är ingen parfymernas Bengt Fritjofsson precis. Men ni fattar.

Vilken sort skulle rekommenderas om Kicks för närvarande är enda stället att införskaffa en sådan Edp.
Prisklass: 1000-1800.

Mvh BB
Citera
2019-12-26, 22:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra

Normala människor känner inte så som du gör. Normala människor gillar de 4 designer parfymerna mer än Carlisle.
Jag är ändå den enda killen i Sverige som använder parfym. T.ex. är jag den enda på mitt jobb som använder parfym, och ingenstans luktar jag parfym på en kille.

”Normala” människor hade givetvis valt någon av de 4 eftersom dom inte ens hade vetat om vad Carlisle och vad Parfums de Marly ens är.
Citera
2019-12-26, 23:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Boss Bottled eller The Scent ?
Ingen egentligen, men tycker personligen The Scent är betydligt bättre.
Citera
2019-12-26, 23:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
God fortsättning gott doftande Flashbackare.

Söker en Edp vars doft varar länge, gärna till dagen efter och får kvinnor att le. Ska dofta man, skog, karaktär, en släng Viking. Är ingen parfymernas Bengt Fritjofsson precis. Men ni fattar.

Vilken sort skulle rekommenderas om Kicks för närvarande är enda stället att införskaffa en sådan Edp.
Prisklass: 1000-1800.

Mvh BB
Creed Viking är ganska trevlig. För en träig manlig doft rekommenderas annars Profumum Roma Arso, kostar dock runt 2200:- om jag inte minns fel, och kanske kan vara för rökig/träig för många.

Edit: Missade att Kicks var kravet, då vet jag inte riktigt. Bentley Intense är ganska ok, men kanske inte riktigt de noter du efterfrågar.
Senast redigerad av irrbloss 2019-12-26 kl. 23:06.
Citera
2019-12-26, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Creed Viking är ganska trevlig. För en träig manlig doft rekommenderas annars Profumum Roma Arso, kostar dock runt 2200:- om jag inte minns fel, och kanske kan vara för rökig/träig för många.

Edit: Missade att Kicks var kravet, då vet jag inte riktigt. Bentley Intense är ganska ok, men kanske inte riktigt de noter du efterfrågar.

Creed Viking, högst intressant. Men priset!
Finns den billigare någonstans inom EU?
Mvh
Citera
2019-12-27, 05:18
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ingen egentligen, men tycker personligen The Scent är betydligt bättre.

blev en Bottled Intense EdP
får se hur den luktar
spännande att lägga 400kr för nått man aldrig hr luktat på
Citera
2019-12-27, 10:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Creed Viking är ganska trevlig.

Skriver under på Creed Viking, imo den bästa Creed gjort sen Aventus och Spice & Wood.

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
blev en Bottled Intense EdP
får se hur den luktar
spännande att lägga 400kr för nått man aldrig hr luktat på

Testade faktiskt just den när jag gick igenom Åhléns häromveckan. Antar att den bygger på just original-Bottled och det är något med den/dem som inte tilltalar alls.
Citera
2019-12-27, 13:29
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventurus
Vad tycker du om pegasus? har funderat ett tag på den.

Riktigt bra men en vattendelare. En del verkar tycka att den är för tråkig för sin prislapp så jag skulle rekommendera att testa ordentligt innan köp.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tom Ford - Royal Oud???

Snurrade till det, syftade på Polo Supreme Oud.
Citera
2019-12-27, 13:31
Medlem
Azciis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra

Kanske men hur intressant är det att sitta och prata om Paco Rabane i en parfymtråd? Tråden skulle bli väldigt kort och tråkig om bara topp 10 designerdofter ska diskuteras.
Citera
2019-12-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Sitter på tredje flaskan Creed - Aventus nu. Tycker inte den gör sig rättvis på min kropp. Vill hitta något nytt, något som får flickvännen att klänga på en. Männen att storkna av avundsjuka och tanter att klä av sig blusen. Så herrskap, vad rekommenderar ni?

Beror ju helt på vad du är ute efter rent profilmässigt. Vill du ha något liknande Aventus men ändå annorlunda är ju Roja - Elysium eller Bond no.9 - Bond.com.

Ska jag gå utifrån vad jag fått bäst feedback på från flickorna så ser det väl ut lite såhär

Initio - Rehab, Side Effect och Absolute Aphrodisiac
Parfums de Marly - Layton Exclusif, Carlisle
Creed - GiT, Himalaya
TF - Fucking Fabulous, Oud Minerale, Noir extreme
Dior - Feve Delicieuse
MFK - BR540, Grand soir
Fragrance du Bois - Heritage
Roja - Danger, Enigma

Rehab är ju den som varit allra mest framgångsrik tillsammans med Side Effect. Tyvärr verkar det kört att få tag på i Sverige men går ju att beställa samples innan man slår till på en hel flaska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in