2019-12-24, 22:56
Medlem
Vet någon om dermastore.se är ett seriöst företag eller inte? Fick doft därifrån i julklapp och har tidigare haft denna. Dock luktande den inte alls samma som den jag har haft tidigare...

Någon som har erfarenhet?
Citera
2019-12-25, 05:19
Medlem
Skogismyras avatar
Alltså, ni vet YouTube videos där de låter folk på gatan lukta på små papperslappar som har sprejats med parfym, och frågar sen vad de tycker om parfymen.
Är det inte rätt värdelöst?
För det första så är inte huvudtanken att man ska lukta det på så nära håll. För det andra har de ofta sprejat parfymen 5 sekunder innan de luktar. För det tredje lär det ofta lukta annorlunda på hud.

Så varför lägger recensenterna så mycket värde på den typen av tester?
Citera
2019-12-25, 11:13
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
Varför luktar vissa parfymer ''surt'' ibland, dem borde ju ha längre hållbarhet tänker man?

Ett exempel är köpte Aventus (från CareofCarl) alltså en bra återförsäljare så fel på Aventus parfymen är det ingen fråga om.

Jag köpte då den i våras, maj runt där. Den har stått inuti min garderob (mörkt) visst har det vart sommar dvs mycket värme i rummet, och även nu vinter mycket kyla. Men parfymen är ändå alltid i min garderob där det är mörkt så någon vidare påverkan borde inte detta ha.

Frågan är då varför parfymen tycks ha tappat den goda/kvalitérika lukten och istället luktar bara ''surt'' nu för tiden.

Har det med att jag blivit van/något med mitt luktsinne med just den parfymen, eller blir ibland parfymer helt enkelt ''dåliga''?

Tack.

Svårt att säga, en parfym ska ju inte bli dålig så fort. Har dock upplevt något liknande från en tester dom hade inne på NK, en Silver Mountain Water som luktade riktigt uselt jämfört med hur den borde ha luktat. Antar att du inte känner någon som har någon erfarenhet av Aventus som kan testa?
Min flaska från 2012 luktar exakt likadant som när den var ny iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Alltså, ni vet YouTube videos där de låter folk på gatan lukta på små papperslappar som har sprejats med parfym, och frågar sen vad de tycker om parfymen.
För det första så är inte huvudtanken att man ska lukta det på så nära håll. För det andra har de ofta sprejat parfymen 5 sekunder innan de luktar. För det tredje lär det ofta lukta annorlunda på hud.

Ja det är väl ett rätt uselt test överlag om nu inte parfymen är väldigt linjär. Det är ju iaf inget test man skulle köpt en parfym efter. Jag spontanköpte ju lite dofter i Frankrike i somras som jag inte orkade testa på hud, två av dom blev inte alls bra på min hud. Dock var dom billiga så det gjorde inte så mycket. Två är fortfarande otestade faktiskt så det kan ju bli sämre än jag hoppats på...
Citera
2019-12-25, 19:30
Medlem
A*men av Thierry Mugler.
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Sitter på tredje flaskan Creed - Aventus nu. Tycker inte den gör sig rättvis på min kropp. Vill hitta något nytt, något som får flickvännen att klänga på en. Männen att storkna av avundsjuka och tanter att klä av sig blusen. Så herrskap, vad rekommenderar ni?
Citera
2019-12-25, 19:33
Medlem
För att toppnoterna är de absolut viktigaste i försäljningssyfte. Tro det eller ej men amatörer köper parfym på detta vis. Så gjorde jag också en gång i tiden
Citat:

Citera
2019-12-25, 19:35
Medlem
Någon som har testat Givenchys ange ou demon? Hittar ingen fysisk återförsäljare, bara online. Vill inte blindköpa
Citera
2019-12-25, 19:37
Medlem
Jag har handlat där, inga problem. Det behöver inte nödvändigtvis vara så att det är hemsidan som gett dig en dålig flaska, det kan lika bra vara så att tillverkaren ändrat ingredienserna i parfymen. Sorgligt men sant
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatisen
Vet någon om dermastore.se är ett seriöst företag eller inte? Fick doft därifrån i julklapp och har tidigare haft denna. Dock luktande den inte alls samma som den jag har haft tidigare...

Någon som har erfarenhet?
Citera
2019-12-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tycker inte en feminin doft är samma sak som att dra på sig läppstift. Det feminina borde ju rimligtvis tonas ner om inte ser det minsta feminin ut.

Funderar på Clive Christian 1872, det får inte bli för tungt för min del och gärna lite crowd pleasing
Mycket bra val
Citera
2019-12-26, 01:33
Medlem
Skogismyras avatar
Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme har bara funnits som 150 ml i flera månader nu. Frustrerande. Jag vill inte köpa en enorm 150 ml flaska eftersom jag aldrig hinner använda allt innan den blir dålig p.g.a. den blir gammal.
Hoppas på att 50 ml kommer in på lager snart.. eller kommer det någonsin göra det?
Vad fan håller de på med?

Och den finns inte tillgänglig som decant, så jag är tvungen att blindköpa den.

Jag kommer förmodligen beställa dessa idag från harmoniq.se:

Yves Saint Laurent Y EdP
Acqua di Gio Profumo EdP
Giorgio Armani Code Absolu EdP
Paco Rabanne 1 Million Privé EdP
Senast redigerad av Skogismyra 2019-12-26 kl. 01:59.
Citera
2019-12-26, 03:26
Medlem
Skogismyras avatar
Alla fyra parfymer ovanför kostar 200 kr mindre än en enda Parfums de Marly Carlisle. I jämförelse känns inte Carlisle värt det. Ångrar mig lite att jag köpte Carlisle, aja.

Mellandagsrean lär inte bli bättre rea än vad den är nu?
Det är vissa butiker som inte har rea, t.ex. swipeit.se, men ändå är det bara en hundring dyrare där.
Citat:
Yves Saint Laurent Y EdP
Acqua di Gio Profumo EdP
Det skulle stå:

Yves Saint Laurent Y EdP
Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo EdP
Senast redigerad av Skogismyra 2019-12-26 kl. 04:26.
Citera
2019-12-26, 10:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Alla fyra parfymer ovanför kostar 200 kr mindre än en enda Parfums de Marly Carlisle. I jämförelse känns inte Carlisle värt det. Ångrar mig lite att jag köpte Carlisle, aja.

Mellandagsrean lär inte bli bättre rea än vad den är nu?
Det är vissa butiker som inte har rea, t.ex. swipeit.se, men ändå är det bara en hundring dyrare där.

Det skulle stå:

Yves Saint Laurent Y EdP
Giorgio Armani Acqua di Gio Profumo EdP

Har inte testat Carlisle men jag hade valt den alla ggr i veckan före 4 st übervanliga designers iaf.
Citera
2019-12-26, 12:26
Medlem
Verkar inte vara nån super mellandagsrea iår iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här