2018-11-02, 19:26
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Halston Z14 är ju ett hyfsat säkert kort imo. Gillar man Quorum så borde den funka lätt.

Dålig koll på pris men Laura Biagiotti Roma Uomo kanske?
Davidoff Zino kan ju också vara ngt.

Edit: Såg att Roma Uomo kanske inte föll under kategorin snorbillig ändå. Inte under 300:-/100ml iaf.

Roma har jag haft tidigare så den faller bort. Halston får ett försök!

Edit: Fast Halston är väl EdC? Inte för att det spelar roll egentligen.
Tex spelar Truefitt & Hills Cologne Sandalwood skjortan av de flesta när det gäller projektion och hållbarhet.
Senast redigerad av happyjoy 2018-11-02 kl. 19:32.
Citera
2018-11-02, 21:27
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Roma har jag haft tidigare så den faller bort. Halston får ett försök!

Edit: Fast Halston är väl EdC? Inte för att det spelar roll egentligen.
Tex spelar Truefitt & Hills Cologne Sandalwood skjortan av de flesta när det gäller projektion och hållbarhet.

Ja, den är edc fast håller riktigt bra ändå. Ganska distinkt doft så det är inget som ångar bort på 30 min.
Testat Italian Cypress från Tom Ford?
Citera
2018-11-05, 01:24
Medlem
Beerguy98s avatar
Har någon testat den här parfymen? https://bilablau.se/the-bluebeard-revenge-eau-de-toilette-vaporizador-100-ml.html?gclid=CjwKCAjwsfreBRB9EiwAikSUHaiUELJo FNo6cbiSn3GS_LpgPVPfY7w3nrHjpZ548pn34VwlOKbVeRoCdM cQAvD_BwE
Citera
2018-11-07, 11:50
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Ibland när jag handlar på nätet hamnar man lite under gränsen för gratis frakt eller fler bonuspoäng och då brukar jag lägga till nåt billigt, helt i blindo. Hittills har det blivit Remy Latour - Cigar, Nikos - Sculpture och Puig - Quorum och Quorum Silver. Mycket nöjd med alla fyra. Särskilt Nikos - Sculpture har mottagits väl på kontoret.

Ser att bland annat har Cerutti - 1881 fått jättebra recensioner så den åker nog med nån gång.

Tips på andra billiga pärlor under 300-lappen för 100 ml edt efterfrågas.

Jag har också sneglat en del på Cerutti 1881. Den ska vara ganska lik Boucheron Pour Homme som jag gillar. Återkom gärna om du testar den.

CK One Shock är en billig och bra tobaksdoft, enligt mig.
Du som drar mer åt old school kanske gillar Bogart Pour Homme. Den är inte dum. Lite piptobaksgubbe över den kanske men ändå bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Beerguy98
Har någon testat den här parfymen? https://bilablau.se/the-bluebeard-revenge-eau-de-toilette-vaporizador-100-ml.html?gclid=CjwKCAjwsfreBRB9EiwAikSUHaiUELJo FNo6cbiSn3GS_LpgPVPfY7w3nrHjpZ548pn34VwlOKbVeRoCdM cQAvD_BwE

Tveksam länk, lättast är att du skriver ut din fråga istället för att länka till andra sidor. Jag har inte testat den.
Citera
2018-11-10, 10:59
Medlem
HerodelaCorses avatar
[quote=Bendrik|65758414]Jag har också sneglat en del på Cerutti 1881. Den ska vara ganska lik Boucheron Pour Homme som jag gillar. Återkom gärna om du testar den.
I mitt tycke är Boucheron Pour homme (särskilt edp) en lyxigare doft med sin lite pudriga citrus och värme. 1881 är mer av en 80-tals Fougere, lite barbershop tycker jag.Jag har bägge. Båda är bra och prisvärda men Boucheron är den jag använder av dem, den känns mer modern o exklusiv.
Citera
2018-11-12, 15:23
Medlem
Bendriks avatar
[quote=HerodelaCorse|65792061]
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Jag har också sneglat en del på Cerutti 1881. Den ska vara ganska lik Boucheron Pour Homme som jag gillar. Återkom gärna om du testar den.
I mitt tycke är Boucheron Pour homme (särskilt edp) en lyxigare doft med sin lite pudriga citrus och värme. 1881 är mer av en 80-tals Fougere, lite barbershop tycker jag.Jag har bägge. Båda är bra och prisvärda men Boucheron är den jag använder av dem, den känns mer modern o exklusiv.

Då låter det som att jag ska fortsätta fokusera på Boucheron. Jag har dock bara testat edt:n och har tänkt testa edp:n innan jag slår till. Tycker du att skillnaden är stor nog för en dealbreaker? Stort tack i övrigt för dina synpunkter!
Citera
2018-11-14, 11:46
Medlem
iSees avatar
NK i Göteborg har fått in BOIS 1920 i sitt sortiment. Någon som har ett omdöme på Relativemente Rosso? Har bara flygplatsluktat utan att testa.
Citera
2018-11-15, 18:03
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
NK i Göteborg har fått in BOIS 1920 i sitt sortiment. Någon som har ett omdöme på Relativemente Rosso? Har bara flygplatsluktat utan att testa.

Intressant, har bara testat nån enstaka från det huset. Poppar upp en del intressant nu, först Maison Dior på Åhléns och nu detta.
Citera
2018-11-15, 22:21
Medlem
Citat:
Intressant, har bara testat nån enstaka från det huset. Poppar upp en del intressant nu, först Maison Dior på Åhléns och nu detta.
Har Åhléns fått in Dior nu? Privéelinjen? Hurra!
Citera
2018-11-16, 06:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Har Åhléns fått in Dior nu? Privéelinjen? Hurra!

Ja, iaf i gbg. Vet inte hur det ser ut i onlinebutiken. NK Sthlm har väl knipit Dior som jag förstår. Bäst av allt är att dom även har ”mini-flaskor” på 40 ml nu och inte bara dom gigantiska på 125 och 250. Lilla flaskan ser überfjantig ut men om man har ett antal parfymer man roterar på är det ändå en bra storlek.

Såg även Atelier inne på Åhléns i gbg, tycker väl inte det huset är direkt upphetsande men ändå.

Har i flera år suktat efter Leather Oud och ångrade mig något enormt när jag för några år sen i Las Vegas köpte Bois d’argent istället av nån anledning...som jag dessutom började tycka var jättetrist och sålde.
Nu efter att nu ha testat Leather Oud lite närmare så vettefan alltså om den är värd att lägga pengar på. Den är absolut intressant osv men jag har bättre ”smutsiga” dofter i hyllan hemma.

Däremot så återupptäckte jag Ambre Nuit, testade den för många år sen och fann den trist och inte alls min smak. Nu däremot, vilken pärla! Nästan så jag ångrar att jag inte köpte en 125 ml flaska istället för 40 ml. Denna kommer användas flitigt under vinterhalvåret helt klart.
Citera
2018-11-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ja, iaf i gbg. Vet inte hur det ser ut i onlinebutiken. NK Sthlm har väl knipit Dior som jag förstår. Bäst av allt är att dom även har ”mini-flaskor” på 40 ml nu och inte bara dom gigantiska på 125 och 250. Lilla flaskan ser überfjantig ut men om man har ett antal parfymer man roterar på är det ändå en bra storlek.

Såg även Atelier inne på Åhléns i gbg, tycker väl inte det huset är direkt upphetsande men ändå.

Har i flera år suktat efter Leather Oud och ångrade mig något enormt när jag för några år sen i Las Vegas köpte Bois d’argent istället av nån anledning...som jag dessutom började tycka var jättetrist och sålde.
Nu efter att nu ha testat Leather Oud lite närmare så vettefan alltså om den är värd att lägga pengar på. Den är absolut intressant osv men jag har bättre ”smutsiga” dofter i hyllan hemma.

Däremot så återupptäckte jag Ambre Nuit, testade den för många år sen och fann den trist och inte alls min smak. Nu däremot, vilken pärla! Nästan så jag ångrar att jag inte köpte en 125 ml flaska istället för 40 ml. Denna kommer användas flitigt under vinterhalvåret helt klart.
Fan, tänker också knipa en Ambre Nuit! Vad pröjsa du för 40ml?
Citera
2018-11-16, 10:42
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Fan, tänker också knipa en Ambre Nuit! Vad pröjsa du för 40ml?

Hmmm 950:- tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in