Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-18, 03:55
Medlem
Silentminds avatar
Godkväll mina damer och herrar!

Jag har en fråga. Det är som så att den 23:e tog jag min debut på ecstasy, en dos på 120mg.
Jag har inte tagit något mer MDMA/E sedan dess, har även försökt äta nyttigt för att återställa kroppen lite och ge den de vitaminer den kan behöva, kan ju inte skada, eller hur?

Nu så till min fråga, jag är bjuden på en fest på nyår om undrar om det är säkert för mig att kanske ta E då? Jag kände inte speciellt mycket nu när jag testade den 23:e november och hade inte mycket till antändning alls faktiskt.
Vore det en dålig ide att kanske ta 200mg-ism vid niår? Eller är det för nära inpå? En antändning kan jag ta, har slutat CT med Alprazolam så jag är van hur jobbigt det kan va (ren från Bensodiazepiner sedan länge dock).

Kan även tillägga följande, ifall det är relevant:
Man
24-27år
191cm
77kg

Tack på förhand!
Citera
2019-12-18, 05:38
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind

Jag har en fråga. Det är som så att den 23:e tog jag min debut på ecstasy, en dos på 120mg.
Jag har inte tagit något mer MDMA/E sedan dess, har även försökt äta nyttigt för att återställa kroppen lite och ge den de vitaminer den kan behöva, kan ju inte skada, eller hur?

Nu så till min fråga, jag är bjuden på en fest på nyår om undrar om det är säkert för mig att kanske ta E då? Jag kände inte speciellt mycket nu när jag testade den 23:e november och hade inte mycket till antändning alls faktiskt.
Vore det en dålig ide att kanske ta 200mg-ism vid niår? Eller är det för nära inpå? En antändning kan jag ta, har slutat CT med Alprazolam så jag är van hur jobbigt det kan va (ren från Bensodiazepiner sedan länge dock).

Man
24-27år
191cm
77kg

Tack på förhand!
200mg är ganska stor dos för nybörjare på E, skulle nog rekommendera 150mg istället, men det är upp till dig.
det är nog ingen större fara för dig att ta E på nyår, men fortfarande ganska kort mellanrum, brukar själv ta en 2-3 månaders paus mellan varje E.
Citera
2019-12-18, 14:56
Medlem
Silentminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
200mg är ganska stor dos för nybörjare på E, skulle nog rekommendera 150mg istället, men det är upp till dig.
det är nog ingen större fara för dig att ta E på nyår, men fortfarande ganska kort mellanrum, brukar själv ta en 2-3 månaders paus mellan varje E.
Tack för ett väldigt informativt svar!

Jag har inga problem egentligen att skippa ta E vid nyår men jag har en till fråga gällande dosering.
Som sagt så är jag följande:
Kön: Man
Ålder: 24-27år
Längd: 191cm
Vikt: 77kg

Som sagt, under mitt rus på 120mg så kände jag inte speciellt mycket, kanske ett lite svettigare tjackrus bara. Det var alltså min första gång på E.
Så nu till min fråga, vilken dosering bör en person med min kroppsbyggnad för att komma upp i det rus folk beskriver som så euforiskt och intensivt? Har inga problem att vänta ett gäng månader till för att låta hjärnan återhämta sig om det skulle bidra till en trevligare upplevelse.

Mvh.
Citera
2019-12-18, 15:07
Medlem
Citat:
Tack för ett väldigt informativt svar!

Jag har inga problem egentligen att skippa ta E vid nyår men jag har en till fråga gällande dosering.
Som sagt så är jag följande:
Kön: Man
Ålder: 24-27år
Längd: 191cm
Vikt: 77kg

Som sagt, under mitt rus på 120mg så kände jag inte speciellt mycket, kanske ett lite svettigare tjackrus bara. Det var alltså min första gång på E.
Så nu till min fråga, vilken dosering bör en person med min kroppsbyggnad för att komma upp i det rus folk beskriver som så euforiskt och intensivt? Har inga problem att vänta ett gäng månader till för att låta hjärnan återhämta sig om det skulle bidra till en trevligare upplevelse.

Mvh.

1.2 mg per kroppskilo är en bra riktlinje de första gångerna. Upp till 2mg per kroppskilo är normalt ingen fara, överdosering vid MDMA-intag är fortfarande trevligt och det ska till kolossala mängder innan det är någon fara så länge du inte kombinerar med något annat.

Så nånstans mellan 92 och 154 mg MDMA är en bra dos för dig.

Käkar du E skulle jag rekommendera att du börjar med en halv knapp och fyller på med andra halvan under upcome. Det är inte ovanligt att känna lite eller inget första gången man tar, och en överdos kan ibland vägras av kroppen. Vad som hänt din första gång är svårt att svara på, men det är bara att testa igen.
Citera
2019-12-18, 15:25
Medlem
KringExs avatar
Jag har testat E ett antal gånger och jag har varje gång (utom en när jag köpte rent MDMA, då mådde jag ganska bra) mått jävligt skumt.
Inget välmående att prata om. Jag blir trögare än när jag har rökt Cannabis, kan inte hänga med i ett samtal och blir allmänt förvirrad. Har tagit det varje gång hemma, så det har inte varit party party direkt, och E är väl lite beroende på set och setting att det blir kanske roligare/bättre om man är på fest?
Eller så har jag tagit för höga doser? Aldrig mer än 300 mg ska tilläggas.
Det positiva är att jag kan sova på det och att jag inte mår det minsta dåligt dagen efter.

Jag kanske bara har haft otur när jag köpt E, dåliga batcher, eller så är inte E något får mig?
Några tips ni kan ge mig så att jag får ett så bra rus som möjligt?
Fan, inte ens musik har jag upplevt som så mycket bättre
Citera
2019-12-18, 17:56
Medlem
Testa mdma första gången, frågor!

Tjena, jag och en polare ska ta mdma nästa vecka. Och jag har lite frågor!

1. Säljaren sa att det var lite amfetamin i också, hur påverkar det ruset?

2. Vad är lagom mg för första gången för en 16 årig kille som väger ungefär 85kg?

3. Kommer man ha lätt att somna efter?
Citera
2019-12-18, 23:12
Medlem
D00mers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonN12

2. Vad är lagom mg för första gången för en 16 årig kille som väger ungefär 85kg?

1. Om det är mera MDMA än amfetamin så kommer det att överta amfetamin ruset.

2. ungefär 150-180mg

3. Beror på HUR mycket tjack det är bankat med, men tror du kan somna fint om det är din första gång på E (säg till att dricka mycket vatten när ruset går ur och ät något lätt så ska det gå fint).
Citera
2019-12-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonN12

Snälla vännen, vänta ett par år innan du börjar experimentera med droger.
Citera
2019-12-19, 12:28
Medlem
Citat:

Man
24-27år
191cm
77kg

Tack på förhand!
Det bör väl egentligen inte vara ett större problem med såpass kort mellanrum någon enstaka gång. Men jag skulle ändå avråda dig. Om du redan efter första ruset börjar tumma på "tremånadersregeln" är väl risken att du gör det även nästa gång och gången efter det osv. Om du gör det till en vana att vänta tillräckligt mellan tillfällena kommer du kunna använda och MDMA under många år. Om du däremot brukar det ofta riskerar du att förlora "magin" som gör MDMA så speciellt.
Citera
2019-12-20, 23:57
Medlem
Citat:

Man
24-27år
191cm
77kg

Tack på förhand!

Just att du inte kände av så mycket förra gången kan ju ha och göra med att batchen du tog från var en av de sämre.

Som andra nämnt är det svårt att överdosera så att det blir farligt - men glöm ej att få i dig lagom med vatten under tiden du känner av ruset.

Hoppas du får en trevlig nyår oavsett.
Citera
2019-12-26, 11:35
Medlem
Tog e igår och det blev kåtmys även fast ballen var fucked! Undrar nu dagen efter om det är möjligt att ta sig en knapp idag med? Hur lång tid bör man vänta från varje e?
Citera
2019-12-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trimsats
Tog e igår och det blev kåtmys även fast ballen var fucked! Undrar nu dagen efter om det är möjligt att ta sig en knapp idag med? Hur lång tid bör man vänta från varje e?

Möjligt är det, men du kommer förmodligen inte få i närheten av samma effekt. En bra tumregel är 2-3 månader mellan intagen för att inte tappa magin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in