2013-05-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
Dedär är väll från person till person, vissa landar stenhårt och andra inte alls, 5-htp kan ju vara att föredra eller tryptofan..

Jo men jag har inget 5-htp hemma för tillfället, men etizar har jag liggandes =) Dock så försöker jag få i mig tryptofan genom nötter o banan bl.a. =) Men det är inte helt ovanligt att man kör så eller?
Citera
2013-05-05, 13:44
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Jo men jag har inget 5-htp hemma för tillfället, men etizar har jag liggandes =) Dock så försöker jag få i mig tryptofan genom nötter o banan bl.a. =) Men det är inte helt ovanligt att man kör så eller?
Att ta en benso sex timmar efter ruset är ju bara bra för skallen, står som tips lite överallt för att minska neurotoxiteten
Citera
2013-05-05, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-o-musik
Att ta en benso sex timmar efter ruset är ju bara bra för skallen, står som tips lite överallt för att minska neurotoxiteten

Då fick jag lära mig något nytt! Tack =D Visste inte att det minskade det heller, så det var ju bra =)
Citera
2013-05-05, 15:46
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haha1234
Då fick jag lära mig något nytt! Tack =D Visste inte att det minskade det heller, så det var ju bra =)
Har nåt med att göra att efter ett MDMA rus är seratoninreceptorerna helt öppna, vilket gör att dom kan släppa in dopamin och då skadas det ett skadligt ämne i skallen, men tar man en benso ska det förhindras. Jag kan inte exakt men det är ett allmänt känt tips att ta benso efter, och anti-oxidanter som förhindrar fria radikaler i skallen
Citera
2013-05-05, 16:08
Medlem
flowss avatar
Citat:
Har nåt med att göra att efter ett MDMA rus är seratoninreceptorerna helt öppna, vilket gör att dom kan släppa in dopamin och då skadas det ett skadligt ämne i skallen, men tar man en benso ska det förhindras. Jag kan inte exakt men det är ett allmänt känt tips att ta benso efter, och anti-oxidanter som förhindrar fria radikaler i skallen

Du blandar inte ihop benso och SSRI-tabletter?
Citera
2013-05-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungl1gt
knappar i Sverige = tjack,meta,2-cb,mda,koffein

knappar i Holland = mdma,mdma,mdma

Mycket konstigt dock då de mesta som kommer in i Sverige bör komma från Holland, annars vet jag inte riktigt vart de skulle komma ifrån?

Borde väl vara samma innehåll här som där, då pillerna förmodligen skapas där borta, eller våra svenska smugglare kanske köper in Hollands redlight pisspiller
Citera
2013-05-05, 16:28
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Du blandar inte ihop benso och SSRI-tabletter?
Är inte det samma sak?
Citera
2013-05-05, 18:49
Medlem
Citat:
Är inte det samma sak?

De är inte ens i närheten av lika.
Citera
2013-05-05, 18:54
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
De är inte ens i närheten av lika.
wat
Citera
2013-05-05, 19:00
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Är inte det samma sak?
Bensodiazepiner binder till GABA A-receptorer.
SSRI är selektiva serotoninåterupptagshämmare för Serotonin-receptorer.

Så ja, det är helt olika saker.
Citera
2013-05-05, 19:02
Medlem
Citat:
wat

SSRI (Selective serotonin reuptake inhibitor)
Benzo (benzodiazepiner)

har två helt skilda effekter. att tala om dopamin flöde in till serotonin receptorer är skadligt, ja det är det. Speciellt när monoamine oxidase bryter ner dopaminet inuti serotonin receptorerna, så skapas det ett skadligt ämne som medför skador på receptorerna. Detta sker oftast när vi talar om re-dose eller doser upp över 400mg/kväll.
Citera
2013-05-05, 20:03
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Bensodiazepiner binder till GABA A-receptorer.
SSRI är selektiva serotoninåterupptagshämmare för Serotonin-receptorer.

Så ja, det är helt olika saker.

Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
SSRI (Selective serotonin reuptake inhibitor)
Benzo (benzodiazepiner)

har två helt skilda effekter. att tala om dopamin flöde in till serotonin receptorer är skadligt, ja det är det. Speciellt när monoamine oxidase bryter ner dopaminet inuti serotonin receptorerna, så skapas det ett skadligt ämne som medför skador på receptorerna. Detta sker oftast när vi talar om re-dose eller doser upp över 400mg/kväll.
Haha tack för den läxan
Alltid tagit benso efter, får ta och kolla upp nå SSRI nu då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in