Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Sjukt att jag hade haft ett liv idag om jag hade fått TRT men överväger självmord istället för att ingen vill ge mig det. Troligtvis för att jag har psykisks besvär (diagnoser) något jag tror beror på låg testo och sömnproblem. Har aldrig känt igen mig i dom.
Hur såg dina sömnproblem ut då? Insomningsproblem enbart?
Ja, nästan enbart insomningen. Men min sömn har blivit klart bättre överlag. Så kan lättare somna om efter man gått upp o pinkat, även om att just somna om brukade inte va så problematiskt innan.
Jag vet inte hur gammal du är men du har sorgligt låga nivåer som ingen man kan må optimalt på. Även om testot inte kommer lösa alla dina problem med diagnoser osv. Men jag är övertygad om att lågt testo kan leda till diagnoser. Vem som helst skulle bli deprimerad av lågt testo. Säkert vissa skulle må okej på din nivå, andra skulle bli självmordsbenägna. Dock går det inte att må superbra på 13nmol.
Jag hade gett TRT en chans innan du bestämmer dig för självmord (som jag också upplevde kring din nivå). Som någon skrev, väldigt billigt och enkelt. Inte så svårt att läsa på om allt man behöver. Strunta i vården, de kommer inte hjälpa dig. De vill inte äventyra sitt leg för att ge dig anabola och göra dig mer maskulin.