2018-11-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du har träffat en bra sköterska och det ska du vara glad för, majoriteten har noll koll på hur nebido ska tas vilket i värsta fall kan leda till att man inte kan sitta ned på en vecka typ.

Jag frågade henne om hon hade gett nebido förut och det hade hon gjort en massa gånger sa hon. Hon var dessutom pensionär och jobbade bara på fredagar
Citera
2018-11-24, 12:49
Medlem
ais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
En fråga till er som går på Nebido. Jag fick min första spruta i morse, och jag kände i princip ingenting, inget stick och inga spänningar när hon injicerade. Är detta normalt tro?
Jag har tagit ganska många nebidosprutor men aldrig varit om att det åtminstone inte känts ömt efteråt, nålen går ju ändå in i muskeln och den kan inte vara hur tunn som helst samtidigt som 4ml muskelmassa ska trängas undan.

Är du överviktig så kanske den hamnat subq istället för IM. Är du inte överviktig så har du inte mycket att oroa dig över, det är inte vidare troligt att den skulle hamnat subq då om inte sköterskan varit totalt inkompetent.
Citera
2018-11-25, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ai
Jag har tagit ganska många nebidosprutor men aldrig varit om att det åtminstone inte känts ömt efteråt, nålen går ju ändå in i muskeln och den kan inte vara hur tunn som helst samtidigt som 4ml muskelmassa ska trängas undan.

Är du överviktig så kanske den hamnat subq istället för IM. Är du inte överviktig så har du inte mycket att oroa dig över, det är inte vidare troligt att den skulle hamnat subq då om inte sköterskan varit totalt inkompetent.

Nebido subQ är fruktansvärt smärtsamt. provat att sätta 0.5 subQ i magen ." gör inte om det"
Citera
2018-11-25, 09:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ai
En bra kompetent sköterska kan göra underverk.

Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Nebido subQ är fruktansvärt smärtsamt. provat att sätta 0.5 subQ i magen ." gör inte om det"
Antingen gjorde du fel eller så är du onormalt känslig, inte stött på någon annan än som upplever det som smärtsamt.
Citera
2018-11-25, 11:00
Medlem
Brukar heller inte känna något, bara att det stramar lite någon dag efter, men ingen smärta.
Citera
2018-11-25, 12:40
Medlem
Jag fick som sagt sprutan i fredags morse. Igår lördag så var jag öm, och även idag söndag. Känns lite värre än ett blåmärke, när man trycker på muskeln.
Citera
2018-11-25, 16:04
Medlem
caecos avatar
Citat:
En bra kompetent sköterska kan göra underverk.

Antingen gjorde du fel eller så är du onormalt känslig, inte stött på någon annan än som upplever det som smärtsamt.
Jaså, jag råkade sätta det subQ av misstag en gång. Var visserligen 1 ml av testo E det rörde sig om. Men fick en kula och öm blev jag. PIP var mycket värre än vanligtvis, då känner jag knappt av något alls. Detta är något jag stött på mycket på diverse forum, att testo fungerar att sätta subQ, men allt över 0.5ml har en tendens att göra ont. Efter det har jag aldrig gjort det. Funderat på att göra det vid en eventuell cruise i framtiden dock. Kanske får ge det en chans.
Citera
2018-11-26, 16:22
Medlem
Lite uppdatering efter min första Nebido spruta som jag fick i fredags morse. Igår kände jag mig toppen, likaså idag. Känner mig mentalt klarare, och har mycket mer energi
Citera
2018-11-27, 16:30
Medlem
Hej!

Tack för svar senast det upskattas.

Jag var och tog nya prov idag märkte att läkaren inte kunde någonting alls om detta så vänder mig hit igen.

Nu har jag alltså haft

Provtagning 1: S--Testosteron 10 nmol/L
Provtagning 2: S--Testosteron 8.2 nmol/L
Provatgning 3 S--Testosteron 7,7 nmol/L

Provtagning idag:
S--Testosteron 10,1 nmol/L
P--Albumin 41 g/L
P--Prolaktin 254 mIE/L
S--FSH 1,54 IE/L
S--LH 2,4 IE/L
S--TSH 2,45 mIE/L

Nu hade jag ju mitt högsta testvärde idag så antar att det blir svårt att få något gehör från sjukvården eftersom jag redan fick en remiss avslagen efter provtagning 2.

Vad säger ni om dessa värden?

ca 30 år gammal är jag.

Tack på förhand!
Citera
2018-11-27, 16:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrag223
Hej!

Tack för svar senast det upskattas.

Jag var och tog nya prov idag märkte att läkaren inte kunde någonting alls om detta så vänder mig hit igen.

Nu har jag alltså haft

Provtagning 1: S--Testosteron 10 nmol/L
Provtagning 2: S--Testosteron 8.2 nmol/L
Provatgning 3 S--Testosteron 7,7 nmol/L

Provtagning idag:
S--Testosteron 10,1 nmol/L
P--Albumin 41 g/L
P--Prolaktin 254 mIE/L
S--FSH 1,54 IE/L
S--LH 2,4 IE/L
S--TSH 2,45 mIE/L

Nu hade jag ju mitt högsta testvärde idag så antar att det blir svårt att få något gehör från sjukvården eftersom jag redan fick en remiss avslagen efter provtagning 2.

Vad säger ni om dessa värden?

ca 30 år gammal är jag.

Tack på förhand!
Läs på hur man fejkar ett lågt T-värde och begär sen provtagning med hänvisning till att testosteronet sjunker genom provtagningarna alternativt ta det själv via ex: werlabs och sen gå till sjukvården med, tänk dock på werlabs använder samma laboratorier som sjukvården trots det är det många läkare som bortförklarar och rentav ljuger om hur det fungeraer.
Citera
2018-11-27, 16:50
Medlem
Citat:
Läs på hur man fejkar ett lågt T-värde och begär sen provtagning med hänvisning till att testosteronet sjunker genom provtagningarna alternativt ta det själv via ex: werlabs och sen gå till sjukvården med, tänk dock på werlabs använder samma laboratorier som sjukvården trots det är det många läkare som bortförklarar och rentav ljuger om hur det fungeraer.

Hej!

Tack för svar! Jag var lite otydlig mitt mål är inte att till varje pris få testosteron om det nu är så att jag inte behöver det. Däremot så känns ju detta lågt för en hyffsat vältränad man runt 30 år?

Eller anses värden jag listat vara normala? Det var mest det jag var ute efter.

Mvh
Gurrag
Citera
2018-11-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrag223
Hej!

Tack för svar! Jag var lite otydlig mitt mål är inte att till varje pris få testosteron om det nu är så att jag inte behöver det. Däremot så känns ju detta lågt för en hyffsat vältränad man runt 30 år?

Eller anses värden jag listat vara normala? Det var mest det jag var ute efter.

Mvh
Gurrag

Du har ju väldigt låga värden. 16 nmol ca är normalt mellan 85 och 100 år. Men hur mår du då? Trött, låg energi? Morgonstånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in