Citat:
Ursprungligen postat av
Pazio
70-tals hus är ändå ganska ljudisolerade. Bor i tidigt femtiotalshus som är mkt trevligt men betydlgt mer lyhört än 70-tal. Har du något vettigt tips på hur värden bör ljudisolera? Hyran lär gå upp hundra procent. Det är i grunden inte husen som är problemen utan den nya kategori av grannar som väldigt mga av oss tvingas leva med nuförtiden vägg i vägg eller under /ovan. Folkhemmet byggdes inte för arbetslösa gaphalsar med psyksjuka machoattityder. Men alla problem ska ju tystas ned, folk ska blandas och helvetet bara fortskrider.
Vilka kategori människor är det som står för psyksjuka machoattityder?, så arbetslösheten har ökat menar du och därmed genererar fler gaphalsar?
Jag sitter här och är förbannad trots att det är julhelg på att jag ska behöva höra dessa
smäll-ljud från möbler som idioterna ständigt producerar, varför måste man kasta föremål
på golvet stup i kvarten
hade det varit ett 2010-tals hus
så hade detta inte hörts in till mig eller hur?
Jag läste nånstans på nätet att 70-tals hus var sämst isolerade, det håller jag inte med om då jag hör era historier om att det hörs när folk drar ur proppen till badkaret, att du kan bo i ett 50-tals hus får stå för dig

, jag sätter min gräns vid detta 70-tals hus och sedan kan det bara bli bättre...
Nej har har ingen plan på ljudisolering, det borde inte höja hyran tycker jag...men om du säger
det så, bo-rådet har påtvingat oss nån slags slags onödigt höghastighets-nät till teve och
internet som dock inte har chockhöjd hyran med 100 %, ingenting har ändrats tror jag