2019-12-07, 01:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför dammsuger man kl 00:15 obehindrat?
Återkommande eller enstaka händelse?

Är det enstaka händelse så kan det handla om skit händer dammsugare är svårslaget när man ska få bort vissa substanser.
Citera
2019-12-07, 07:37
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayonara41
Har en granne som dagligen skriker och slår i väggarna, ofta följs det av hög basmusik (5-10 min). Till en början hade jag inga problem med det och tänkte att "Shit, nu dog han antagligen i sitt spel igen". Brukar vanligtvis vara tolerant mot ljud från andra grannar.

Såhär efter ett halvår senare börjar det bli irriterande då grannen fortfarande slår i väggarna (även nattetid). Har varit i kontakt med hyresvärden två gånger men får bara svaret att de har skickat ut en störningsanmälan. Fungerar 1-2 veckor innan samma mönster återkommer igen. Vill helst inte knacka på då han verkar vara aggressiv och har funderat på den berömda lappen på dörren. Om det skulle ske hade jag dock inte kunnat hålla mig från att fråga vilket spel han suger så fett på . Samtidigt så är det väldigt korta utbrott så känns onödigt att bry sig för mycket om det.
  • Är din grannemdvetn om att han (det brukar vara företrädesvis en han som stör)?
  • Det är juletid, köp en mits eller något liknande att slå på påt din granne
  • Genom att samla anmälningar på hög så spelar han ditt Anmäler du dett atiil hyresnämnden så finns det en hel del dokumentation över störningarna.spel.
https://www.hyresgastforeningen.se/aktuellt/nyheter/00/11/nyheter-2018/hantera-grannen-som-stor/
Citera
2019-12-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazio
Det är lite lustigt..familjerna som växte upp i folkhemmets Sverige hade inga större problem att bo vägg-i-vägg med varandra. Man jobbade, kom hem, tittade på tv och gick o lade sig. Idag bor det adhd-stinna psykotiska ungdomar, oftast, mellan 25-35, som bara måste spela mord - och slaktarspel på datorn i lägenheterna. Tror att det är lite av orsakerna till det jobbiga beteendet med ständiga aggressiva bankande i väggar och som någon sade, man tappar saker i golvet. Tydligen måste de ventilera sin aggressiva attityd mot samhället dygnets alla timmar. Alla utländska kulturer som invaderar folkhemmen nu är ju tvungna att demonstrera sin machoattityd varje dag, varje timme, gentemot andra grannar. Varje hemkomst börjar med en slägga i väggen och andrahands-illegala grannar bankar i väggen och stör förstahandskontraktare. Man försöker få respekt i dessa gamla lyhörda, men dock väldigt fina, gamla svenska hyreskåkar genom att banka bort och trötta ut andra grannar som har riktiga kontrakt. Tycker det är för jävligt rent ut sagt. Hoppas hyresvärdarna tar i med hårdhandskarna och ger tusenfalt mer resurser till störningsjouren. Ingen familj på 60-70-talet hade accepterat grannar som många av oss tvingas höra varje dag och natt. Aldrig att folkhemsbygget hade accepterat dessa avarter. Nu håller istället de på att ta över husen. Skärp regelverken!
Tro mig, jag har haft nöjet att bo bredvid både svenskar och kulturberikarna, när jag var yngre. Lika mycket störningar har förekommit från båda sidor. I övrigt håller jag med dig till nästan hundra procent
Citera
2019-12-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Inatt vid 01 hörde jag 2 dunkar, går upp och plingar och personen öppnar inte dörren. Går ner igen och kollar på tv igen och hör ännu en dunk (något som tappades på golvet) så jag går upp igen och plingar på. En kille på ca 28-32 öppnar dörren och vi utbyter ett par ord. Han förstod varken svenska och hans engelska var inte den bästa. Han säger något till mig på polska aggressivt så jag förstår att han svär åt mig. Ber honom att sluta göra ljud och han säger "its you! Im sleeping at 10". Men jag vet att det är bullshit, för jag öppnade brevlådan tidigare och man hörde ljud klart och tydligt, dessutom kom jag hem ca 23 och ser att deras lampor fortfarande är tända.

Helt sjukt hur man kan "tappa" saker på golvet SÅ jävla ofta vid nattetid. Och jag vet till 110% att ljudet kommer ifrån dem, man hör det så tydligt. Dessutom var det ett ansikte jag aldrig sett förut, så de flyttar in och ut folk konstant i den jävla lägenheten.
Har du hört bara två-tre dunkar ska du skatta dig glad. Många lever med ständiga dunkar 6-11 varje dag...
Citera
2019-12-09, 08:42
Medlem
Sayonara41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
  • Är din grannemdvetn om att han (det brukar vara företrädesvis en han som stör)?
  • Det är juletid, köp en mits eller något liknande att slå på påt din granne
  • Genom att samla anmälningar på hög så spelar han ditt Anmäler du dett atiil hyresnämnden så finns det en hel del dokumentation över störningarna.spel.
https://www.hyresgastforeningen.se/aktuellt/nyheter/00/11/nyheter-2018/hantera-grannen-som-stor/

Bra tips, tror flera i den här tråden kan ha användning av just den länken
Citera
2019-12-09, 20:54
Medlem
soulknaves avatar
De brummar & smäller & drar så man får ärr på hjärnan här i Södertälje, jobbigt. Kommer nog få epilepsi om ett par år. Det vore nice att flytta & bo bland mogna friska vuxna men det kanske är för mycket att begära att man ska slippa bli trakasserad i sitt eget hem.
Citera
2019-12-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Tro mig, jag har haft nöjet att bo bredvid både svenskar och kulturberikarna, när jag var yngre. Lika mycket störningar har förekommit från båda sidor. I övrigt håller jag med dig till nästan hundra procent

De överlägset värsta grannarna jag haft var svenskar. Visserligen white trash men svenskar. Fy fan vilka respektlösa, omogna, ociviliserade jävla sunkmänniskor.

FAN HÄR SKA KNÄCKAS BIRA OCH LIRA ROCK N ROLL PÅ MAXVOLYM ASSÅ FUCK YOU NEIGHBÅRS. MITT HEM MIN BORG 🙄🙄🙄
Citera
2019-12-13, 22:32
Medlem
Enmansdemos avatar
Bedrövligt att man ska behöva höra andras röster inne i sidan lägenheter in till sin egen lägenhet

Bedrövligt att det ska höras ut i trapphuset när någon pratar

Bedrövligt att 70-tals hus ska få existera

Kan man be hyresbolaget ljudisolera alla lägenheter som vetter mot mig?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-12-13 kl. 23:13.
Citera
2019-12-16, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför dammsuger man kl 00:15 obehindrat?

Och allmänt annonsera att man sysslar med storstädning som låtit "bonk"
under en längre tid här

jadu, det finns människor till allt, man blir ju fundersam.
Citera
2019-12-19, 23:13
Medlem
En familj med 7 barm i åldrarna 4-14 är på väg att vräkas från sin lägenhet i området Rosengård i Malmö.
Grannen under beskriver det som att i extremfallen låter det som en jordbävning från bostaden ovanför.
Hyresnämnden i Malmö har i sitt beslut sagt att det är bevisat att familjen har orsakat oväsen och menar att föräldrarna inte gjort något för att begränsa det.
En överklagan till hovrätten är på gång.
https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresnamnden-lekande-barn-stor-granne-mycket/
https://www.hemhyra.se/nyheter/sju-barn-leker-familjen-kan-forlora-lagenhet/
Citera
2019-12-20, 08:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
En familj med 7 barm i åldrarna 4-14 är på väg att vräkas från sin lägenhet i området Rosengård i Malmö.
Grannen under beskriver det som att i extremfallen låter det som en jordbävning från bostaden ovanför.
Hyresnämnden i Malmö har i sitt beslut sagt att det är bevisat att familjen har orsakat oväsen och menar att föräldrarna inte gjort något för att begränsa det.
En överklagan till hovrätten är på gång.
https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresnamnden-lekande-barn-stor-granne-mycket/
https://www.hemhyra.se/nyheter/sju-barn-leker-familjen-kan-forlora-lagenhet/

Man blir ju trött på argumenten om att det är läggdags 20:30 och tyst då etc. Bara för att det ska vara extra tyst 22-07 innebär inte det att man får leva rövare och orsaka "jordbävning" mellan 07-22.
Man anar ju att ungarna lever rätt mycket rövare iom att värden ljudisolerat innan och att värden vill ha ut familjen.
Sedan det där med att det är synd om dom för att dom inte har en annan lägenhet klar, sköt er då så slipper ni det problemet...
Citera
2019-12-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man blir ju trött på argumenten om att det är läggdags 20:30 och tyst då etc. Bara för att det ska vara extra tyst 22-07 innebär inte det att man får leva rövare och orsaka "jordbävning" mellan 07-22.
Man anar ju att ungarna lever rätt mycket rövare iom att värden ljudisolerat innan och att värden vill ha ut familjen.
Sedan det där med att det är synd om dom för att dom inte har en annan lägenhet klar, sköt er då så slipper ni det problemet...
Mest konfunderad blir jag när jag läser i artikeln:"...är familjens jurist från Hyresgästföreningen. Hon är inte nöjd med hyresnämndens beslut, ser brister i bevisningen och poängterar att det bara är en enda person i huset som har klagat."

Men ponera att den som blir störd är medlem i Hyresgästföreningen också. Vem ska då skydda hens intresse då Hyresgästföreningen verkar ha tagit parti för en sida?

Lite som du skriver, sköter man sig har man ingenting att vara orolig för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in