2019-12-22, 13:08
Medlem
Don-Pablos avatar
Jag anser att white-trash människor har bristande intresse för kulturella saker som böcker, museer, teater etc. För mig är sådana människor white-trash.[/quote]

Samtidigt är ju kulturella saker som museer och teater det absolut tråkigaste och mest monotona som finns. Då tar jag hellre en kall med Conny och grillar fläskkotletter vid hans husvagn än att sitta med Carl- Wilhelm på Dramaten och se på några urusla skådespelare som försöker återspegla Tartuffe från 1700-talet.
Citera
2019-12-25, 19:56
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Pablo
Samtidigt är ju kulturella saker som museer och teater det absolut tråkigaste och mest monotona som finns. Då tar jag hellre en kall med Conny och grillar fläskkotletter vid hans husvagn än att sitta med Carl- Wilhelm på Dramaten och se på några urusla skådespelare som försöker återspegla Tartuffe från 1700-talet.

Jo, white trash för mig är mer att man inte odlar någon egen smak.

Är lite skit samma vad ens smak är. White trash är mer att aldrig tänka själv.
Citera
2020-01-24, 21:14
Medlem
vidrikfittanens avatar
Att bli bannad från sin internetbank pga "dålig tonalitet" måste vara nåt endast WT råkar ut för.

(FB) Bannad från swedbanks internetbank pga. "dålig tonalitet"
Citera
2020-01-24, 21:52
Medlem
Kläder med ”tuffa” tryck på folk äldre än 15 år signalerar WT. En fullvuxen man dök upp på ICA Maxi häromdagen med en t-shirt som stolt deklarerade ”Eat Pussy, chug whiskey, hail satan”. Det hade lika gärna kunnat stå ”Min hjärna stannade i utvecklingen när jag gick i sjuan”.

Dödskallar på kläder eller tryck som visar att man tycker om kriminella MC-gäng sänder ut ungefär samma signaler.

Jag tycker att det är fascinerande hur de verkar tycka att kläderna är häftiga. Tänker de att vi vanliga människor blir imponerande? Eller tycker de bara att det är snyggt med dödskallarna och tuffa texter?
Citera
2020-01-24, 22:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Kläder med ”tuffa” tryck på folk äldre än 15 år signalerar WT. En fullvuxen man dök upp på ICA Maxi häromdagen med en t-shirt som stolt deklarerade ”Eat Pussy, chug whiskey, hail satan”. Det hade lika gärna kunnat stå ”Min hjärna stannade i utvecklingen när jag gick i sjuan”.

Dödskallar på kläder eller tryck som visar att man tycker om kriminella MC-gäng sänder ut ungefär samma signaler.

Jag tycker att det är fascinerande hur de verkar tycka att kläderna är häftiga. Tänker de att vi vanliga människor blir imponerande? Eller tycker de bara att det är snyggt med dödskallarna och tuffa texter?

Så länge som det bara är kläder, går de i alla fall att byta till något vettigare på jobbet eller i skolan. Då är det värre när de har de budskapen som tatueringar...
Citera
2020-01-27, 22:33
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

WT personer tenderar att anstränga sig så lite som möjligt. Det är därför de dyker på ICA Maxi/Willys iförda mjukisbyxor, tröja med tryck på, foppatofflor och fula kepsar. Givetvis med tatueringar på händer och nacke också.
Citera
2020-02-14, 16:27
Medlem
Adelaides avatar
Husdjur kan säga mycket om man är WT eller ej.

Medel/överklassen skaffar sig gärna en hund av lite mindre/medelstor ras, t.ex en tollare.
Ibland kan det hända att medelklassen skaffar schäfer av diverse skäl, men det är sällsynt.
En katt och ett akvarium med fiskar är också medel/överklass. Fågel i bur och hamster likaså.
Medel/överklassen nöjer sig med max 3 av dessa.

WT däremot brukar ha flera katter (oftast 3-5 stycken eller fler) och en hund av större och mörkare variant, typ rotweiler. Husky har också blivit WT-hund i Sverige då alla WTs tycker att de så fint liknar vargar. Kamphund är också WT. Oftast döper man även hunden efter någon känd WT-person, typ Eddie.
Reptiler är i regel WT-husdjur. Om WTs skaffar sig gnagare så är det alltid råttor.

Djurens hygien speglar också om man är WT eller ej. T.ex. över/medelklassen borstar tänderna på hunden, tar hunden till hundfrisören då och då och duschar hunden med jämna mellanrum. WTs gör inget av detta. De bryr sig inte ens om att tvätta bort djurens hår från soffan, sängen eller ens kläderna.
Usch säger jag bara.
Senast redigerad av Adelaide 2020-02-14 kl. 16:30.
Citera
2020-02-14, 16:57
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:

Att överhuvudtaget tycka att dödskallar och dödskallemotiv är "häftigt" är inte bara WT utan ett tecken på att man stannat i utvecklingen någonstans i tonåren. De tycker antagligen inte det är lika "häftigt" när de själva blir dödskallar. Att se döden som något "tufft" är vanligt bland WT, samtidigt tenderar de att vara livrädda när någon väl hotar dem till livet.
Citera
2020-02-18, 22:22
Medlem
Minimaliss avatar
Delar med sig alldeles för mycket på Facebook
Använder Facebook som om det vore 2009
Tribal- och taggtrådstatueringar
Svartfärgat eller blonderat hår (hemmajobb)
"livets hårda skola"
Freddy-byxor
Delar patetiska citat om livet
Stavar som krattor
Har alltid någon fejd på gång med en före detta vän
Alldeles för långa lösögonfransar
Fetma
Smaklös gymklädsel även off-gymmet
Citera
2020-02-19, 16:09
Medlem
Varför har svenska wt alltid kepsen med böjda skärmen lite uppåt på skalle? Så att Tintin-frillan syns?
Citera
2020-02-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Att bli bannad från sin internetbank pga "dålig tonalitet" måste vara nåt endast WT råkar ut för.

(FB) Bannad från swedbanks internetbank pga. "dålig tonalitet"

Hahaha, aldrig hört talas om nåt liknande.
Citera
2020-02-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det finns gott om tröjor med tryck som ser snygga ut. Versace med medusalogon är ett exempel på en t-shirt med tryck som ser snygg ut.

https://www.versace.com/eu/en/men/cl...220400#start=1

Det handlar snarare om vad trycket står för.

Jag anser att white-trash människor har bristande intresse för kulturella saker som böcker, museer, teater etc. För mig är sådana människor white-trash.

De enda som har tryck på tröjor med Versace, Boss, DG, Armani, etc, är wannabe-gangsters-trash. En normal laglydig vanlig person, svensk som ickesvensk, har INTE dessa kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in