Citat:
Ursprungligen postat av
Don-Pablo
Jag anser att white-trash människor har bristande intresse för kulturella saker som böcker, museer, teater etc. För mig är sådana människor white-trash.
Samtidigt är ju kulturella saker som museer och teater det absolut tråkigaste och mest monotona som finns. Då tar jag hellre en kall med Conny och grillar fläskkotletter vid hans husvagn än att sitta med Carl- Wilhelm på Dramaten och se på några urusla skådespelare som försöker återspegla Tartuffe från 1700-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
urgt
Jo, white trash för mig är mer att man inte odlar någon egen smak.
Är lite skit samma vad ens smak är. White trash är mer att aldrig tänka själv.
Enastående!

Också att försöka dölja att man inte har förstått en enkel fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
W.O.A.D
Haha, efter att ha läst ett antal sidor i detta ämne så har jag fått uppfattningen att folk misstar WT för Svenssons. T.ex som nån skrev "semester i kanarieöarna/turkiet" etc är ju något som miljoner svenskar gjort. Det är inte WT - det är Svensson. WT kan möjligen semestra på en finlandsfärja eller liknande.
Håller med.
Svensson och den svenska arbetaren har i åratal gjort rätt för sig, är ren, sansad, bildar sig, läser, har riktiga intressen och är atletisk. Är stolt över att uträtta ett fint arbete och uppostrar i sin tur fina medborgare. De har inte det minsta att göra med white trash.
Dock kan det ibland finnas en hårfin skillnad.
Kan någon hjälpa mig att komma ihåg var det är för ort som ska vara white trash paradiset om man vill supa och slåss ute i skärgården på Midsommar? Hörde något sånt?... Rönna?