Citat:
Ursprungligen postat av
NoelFB
Kanske inte är det, Svenskfyrverkeri import verkar lagt tiden och pengarna på att CE märka lite grejor känns lite konstigt att dem gjort de när dem ändå skulle lägga ner
Här ser man CE märkning på en av tårtorna, sen har jag en liten pyrosats hemma som med är CE märkt.
https://imgur.com/a/ReK9Fim
Återstår och se om dem lever eller inte

Verkar som att ekonomin är sisådär. Den där 1001 Nights verkar vara ny. Den ser ut att vara lika hög som Global Party och den var mycket högre än deras 1001 Nights. Så det kanske bådar gott inför framtiden. CE-märkningen behöver vi inte hänga upp oss extremt mycket på då dom säkert tog in allt möjligt sista tiden som dom fick tag på kan jag gissa. Men 1001 Nights i den storleken var något nytt för mig. Lite lustigt, i natt när jag sov så drömde jag att den där TV-Boden låg i Skåne och hade massa Royal Party inne. Blev lite besviken när jag vaknade
Sven säger i senaste klippet att det ÄR en ny Royal Titanium Salute som vi spånade på tidigare i tråden. Dvs den med lite större kaliber. Väldigt kul ju!
Börjar ordna upp sig så smått för mig. Blivit lite mer än det var tänkt från början, men tänkt spara lite grejor så det löser sig vid något nyår längre fram
Var en tur in till Svea tidigare. Tanken var att knipa en Asgaard och en San Fransisco. Asgaard verkar vara klassisk Svea med massa härlig pastell och en och annan häng samt lite saluter. Blev rekommenderad en Loke för hundringen dyrare och att den skulle vara bättre. Men den är ju inte alls lik Asgaard i effekterna

Dessutom mindre kaliber och 100g mindre krutvikt för den hundringen extra.. Samtidigt stod det Zeus för samma pris i hyllorna och den känns mer som en storebror till Asgaard om man ska ha något för en hundring extra. Var tvungen att se filmen nu, den är fet faktiskt med både stegrande kaliber, tjut och salut. Är det ens nån som köper Loke? Den verkar rapp, men samtidigt grymt tråkig..
Stod förresten en tårta i hyllorna som hete "Medusa" som jag aldrig sett. En förklädd gammal tårta? Athena kanske? Den var hur som helst 25mm, minns dock ej antalet skott. 499:- ville dom ha för den
Sen har jag varit lite sugen på en Afrodite också, speciellt efter att jag såg det där klippet i tråden. Verkade snygg och jag kände att jag behövde något högre än 30mm i skjutningen. Svea brukar ha bra kräm i sina grejor och där är både mines och några trevliga saluter i slutet. Så den råkade också slinka med..

Varit inne på fempacket .35 Monster med då dom är riktigt bra. Tänkte lägga runt tusingen max, men där fanns lite kul lösa grejor och jag fick dealat på det hela lite så det blev lite mer än tänkt jag
Dock inte blivit ett endaste pyropack i år och det är ju nästan tradition att köpa ett sånt även om man har lite gammalt småkraffs liggandes. Tyvärr är det en bit till nyårsafton så det kanske råkar slinka hem något mer, men helst inte..