2019-12-20, 22:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Filmat med en potatis, det var det jag hade till hands

Provskjutning : Bullet på 17.2g ifrån 4verkeri och Warning på 6 gram, för jämförelse provas Thunder king och piratka på 2g.

Skit i vad jag säger i videon ang ordning och årtal. Det är fredag och glöggen är drucken!.

1, Bullet
2, Warning
3, fyrverkerimästarnas thunder king ifrån 2016
4, bullet
5, warning
6, piratka

Warning : bra knall faktiskt, dock mycket mindre än blå krevad. knappt någon effekt.
bullet : helt okej, helt okej. Man kan dock se på dem olika två jag sköt att dem varierade kraftigt i effekt.

Anekdot, Kraftig blås mitt ute i skåne på ett fält. Vet ej hur man ändrar namnet på filmen så namnet är 20 december 2019. Lånad YT.

https://www.youtube.com/watch?v=e5pSHh8dIaM

Verkade ju trots allt vara bra knall i Warning? Gillar hänget i Bullet, även om filmen i sig kanske inte var den bästa
Citera
2019-12-20, 23:32
Medlem
Vad tror ni om två Bonfire och en shockwave som final?
Citera
2019-12-20, 23:34
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJEBB
Vad tror ni om två Bonfire och en shockwave som final?

Jovars, men om du menar till normalpriset så hade jag nog slängt på 60 kronor och fått två London att dra av samtidigt istället Har själv kört dom dubbla, blev otroligt bra
Citera
2019-12-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
får hoppas att den dyker upp, var sjukt sugen på den!

Själv köpte jag sortimentet istället. Kanske något du själv kommer att göra ifall den inte är där. Det är 3 stycken med 8 skott var. Den lilla är 20mm medan de andra verkar vara runt 25mm. Det är mer krut i dem om man räknar totaliteten, men fyfan vilken final det var på xtreme. Påminde mig mycket om 4mine från svea och det var därför jag ville köpa den.
Citera
2019-12-21, 01:56
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Helt värdelöst filmat! Håll dig till glöggen

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Hoppas tomten kommer med en ny fräsig potatis till dig

Om glöggen var genomskinlig och lite sträv så var det Koskenkorva du värmde på spisen ikväll

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Verkade ju trots allt vara bra knall i Warning? Gillar hänget i Bullet, även om filmen i sig kanske inte var den bästa

Hahah, ja men man ska ha roligt några gånger också. Jag bjuder gärna till på fyllan!

Ja den knallar på bra!Dock så är det hög knall, litet tryck - eller hur man ska förklara det.
Warning airbomb vs 10g flash smällare : https://www.youtube.com/watch?v=IOlxyIPtklY

Gjorde en video med en svart och en röd Warning airbomb, och två bullet.
Jepp kasst filmat, dålig vinkel men gjort är gjort.
https://www.youtube.com/watch?v=3iK8HflZ0Og

Filmade P7013 Punk ifrån kometa, 9 skotts salut med crackling - jag var ute en liten timme och smällde lite. Denna filmen blev faktiskt bra! Denna lilla 18mm tårta kostar cirka 30 kr ifrån polen.
https://www.youtube.com/watch?v=chqa0gJ9l50
Citera
2019-12-21, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jovars, men om du menar till normalpriset så hade jag nog slängt på 60 kronor och fått två London att dra av samtidigt istället Har själv kört dom dubbla, blev otroligt bra

Ok, Ja de såg också trevliga ut!

Vilka bomber rekommenderas/mest prisvärda hos bonnen? Shell bomb 50mm 5st för 150kr / Night bomb 12st 220kr / Skybomb är väl dyrast 75kr st och den är bara 30mm? Är ute efter högst knall.
Citera
2019-12-21, 02:05
Medlem
199702042s avatar
Citat:

Vilka bomber rekommenderas/mest prisvärda hos bonnen? Shell bomb 50mm 5st för 150kr / Night bomb 12st 220kr / Skybomb är väl dyrast 75kr st och den är bara 30mm? Är ute efter högst knall.

Night bomb är trevliga, Warning har TI salute + effekt. helt okej faktiskt kolla ovanstående video.

Jag skulle tagit 12x night bomb för 220 ,- istället för 5x 50mm för 150,- alla dagar i veckan.
Citera
2019-12-21, 02:10
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Hahah, ja men man ska ha roligt några gånger också. Jag bjuder gärna till på fyllan!

Ja den knallar på bra!Dock så är det hög knall, litet tryck - eller hur man ska förklara det.
Warning airbomb vs 10g flash smällare : https://www.youtube.com/watch?v=IOlxyIPtklY

Gjorde en video med en svart och en röd Warning airbomb, och två bullet.
Jepp kasst filmat, dålig vinkel men gjort är gjort.
https://www.youtube.com/watch?v=3iK8HflZ0Og

Filmade P7013 Punk ifrån kometa, 9 skotts salut med crackling - jag var ute en liten timme och smällde lite. Denna filmen blev faktiskt bra! Denna lilla 18mm tårta kostar cirka 30 kr ifrån polen.
https://www.youtube.com/watch?v=chqa0gJ9l50

Verkar ändå vara helt okej dom där nya för att vara svenska

Citat:

Night Bomberna tycker jag är väldigt prisvärda. Du får många till ett bra pris. Bra med stjärnor och väldigt bra knall. Dessutom fina på himlen

Thunder King XXL har också bra knall. Lite dyra i år dock
Citera
2019-12-21, 08:24
Medlem
Pilsnerologs avatar
Finns det någon film på Bonnens nya 50mm Shell Bomb?
Citera
2019-12-21, 11:53
Medlem
Nekro.s avatar
Vad har hänt med Festival på senare tid? Tycker de slimmat ned sitt utbud rejält, de brukade ha ganska mycket små fyrverkerier innan som Zombieskott, Svinpäls och Spyflugor för att nämna några produkter.

Sedan hade de en sumo GTX serie vad jag vill minnas med olika bomber och tårtor också.
Senast redigerad av Nekro. 2019-12-21 kl. 12:01.
Citera
2019-12-21, 13:22
Medlem
tigerrakets avatar
Ojdå, nu har Sven hittat några Bonfire-till som han säljer för en femhunka. Vilket sammanträffande, vem kunde ana
Citera
2019-12-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Ojdå, nu har Sven hittat några Bonfire-till som han säljer för en femhunka. Vilket sammanträffande, vem kunde ana

Var ju samma förra året med XO-satsen som tog slut första dagen i princip. Det sa man inte ett knyst om att man bara hade några få sådana i lager. Det fick kunderna själva erfara första dagen (?) och så spred sig ryktet om att de var slut varefter 4verkeri informerade om detta (motvilligt?!). Nu är det tydligen så att Xtreme-fontänen inte finns i lager och att man smyger med det? Det är ju en av årets nyheter och ”lockbeten” - då måste man ju se till att informera om att den ej finns att köpa? Och det här med Bonfire är också tråkigt. Det är lite för mkt fulspel tycker jag. Hoppas att försäljningen går sämre i år.
Senast redigerad av liuyang 2019-12-21 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in