2019-12-21, 13:51
Medlem
Med en budget på 1000kr så blev de följande hos bonnen tidigare idag.
(2st Bonfire,Salut batteri tänkte avfyra dessa tillsammans. Ska bli kul o se),Grand Cru Corton,3st Night bomb,4st Mazer,Pärlträd fontän,Diamond fontän,Thunder king. Många i kö, känslan var att de såldes fler än 20st Bonfire på bara första kvarten.
Citera
2019-12-21, 14:47
Medlem
Audimans avatar
Så då är mina inköp färdiga, blev en tripp till Bonnen aka 4verkeri.

https://www.youtube.com/watch?v=mSp1QNWn62I&feature=youtu.be
Citera
2019-12-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Fan att RP gick i graven, herregud vad de hade bra saker. Deras tårtor var inte som alla andras enkla fyrkantiga lådor utan det var v-formationer, det var lite speziale.

Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
För helvete Glenn!

Var precis hos bonnen, bonfire slut. Var nog bara en manöver för att sätta dit knallhatten som skrev att han var billigast, så har 4verkeri klagat.
Jag tror nämligen att 4verkeri sparar bonfire till nästa år eller får in en "sen försändelse" och säljer dem igen till ordinarie.

Köpte ett av varje :

Bullit
Warning

Lägger ut en liten video ikväll på dem två, är själv sugen på att se bullit då dem endast är 25,- billigare än Night bomb i tolvpack.

Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Såg det idag. Har lite långt att åka och ingen aning om priserna. Ingen sida jag följer själv utan snubblade över det på Facebook. In och kolla själva

Enligt samma Facebook-inlägg skall de (svensk fyrverkeriimport) tagit in ett 20-tal olika tårtor! Undra om det bara e skitsnack?
Citera
2019-12-21, 16:40
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
Enligt samma Facebook-inlägg skall de (svensk fyrverkeriimport) tagit in ett 20-tal olika tårtor! Undra om det bara e skitsnack?

Kanske inte är det, Svenskfyrverkeri import verkar lagt tiden och pengarna på att CE märka lite grejor känns lite konstigt att dem gjort de när dem ändå skulle lägga ner

Här ser man CE märkning på en av tårtorna, sen har jag en liten pyrosats hemma som med är CE märkt.

https://imgur.com/a/ReK9Fim

Återstår och se om dem lever eller inte
Citera
2019-12-21, 16:48
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelFB
Kanske inte är det, Svenskfyrverkeri import verkar lagt tiden och pengarna på att CE märka lite grejor känns lite konstigt att dem gjort de när dem ändå skulle lägga ner

Här ser man CE märkning på en av tårtorna, sen har jag en liten pyrosats hemma som med är CE märkt.

RP finngs fortfarande i t.ex. England. Är väl EU märkning på deras pjäser med, även om dem snart lämnar? Står väl på ett par Europeiska språk, oberoende av vart det säljs.
Citera
2019-12-21, 16:52
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
RP finngs fortfarande i t.ex. England. Är väl EU märkning på deras pjäser med, även om dem snart lämnar? Står väl på ett par Europeiska språk, oberoende av vart det säljs.

Jo det gör det ju, japp CE märkning på deras pjäser vad jag vet. På den pyrosats jag har hemma tror jag bara att det står på svenska sedan står det Importör: Svensk fyrverkeriimport. Hade nog ståt någon annan som importör om det hade varit RP i England som tagit det till EU.
Citera
2019-12-21, 17:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:

Verkar som att ekonomin är sisådär. Den där 1001 Nights verkar vara ny. Den ser ut att vara lika hög som Global Party och den var mycket högre än deras 1001 Nights. Så det kanske bådar gott inför framtiden. CE-märkningen behöver vi inte hänga upp oss extremt mycket på då dom säkert tog in allt möjligt sista tiden som dom fick tag på kan jag gissa. Men 1001 Nights i den storleken var något nytt för mig. Lite lustigt, i natt när jag sov så drömde jag att den där TV-Boden låg i Skåne och hade massa Royal Party inne. Blev lite besviken när jag vaknade

Sven säger i senaste klippet att det ÄR en ny Royal Titanium Salute som vi spånade på tidigare i tråden. Dvs den med lite större kaliber. Väldigt kul ju!

Börjar ordna upp sig så smått för mig. Blivit lite mer än det var tänkt från början, men tänkt spara lite grejor så det löser sig vid något nyår längre fram

Var en tur in till Svea tidigare. Tanken var att knipa en Asgaard och en San Fransisco. Asgaard verkar vara klassisk Svea med massa härlig pastell och en och annan häng samt lite saluter. Blev rekommenderad en Loke för hundringen dyrare och att den skulle vara bättre. Men den är ju inte alls lik Asgaard i effekterna Dessutom mindre kaliber och 100g mindre krutvikt för den hundringen extra.. Samtidigt stod det Zeus för samma pris i hyllorna och den känns mer som en storebror till Asgaard om man ska ha något för en hundring extra. Var tvungen att se filmen nu, den är fet faktiskt med både stegrande kaliber, tjut och salut. Är det ens nån som köper Loke? Den verkar rapp, men samtidigt grymt tråkig..

Stod förresten en tårta i hyllorna som hete "Medusa" som jag aldrig sett. En förklädd gammal tårta? Athena kanske? Den var hur som helst 25mm, minns dock ej antalet skott. 499:- ville dom ha för den

Sen har jag varit lite sugen på en Afrodite också, speciellt efter att jag såg det där klippet i tråden. Verkade snygg och jag kände att jag behövde något högre än 30mm i skjutningen. Svea brukar ha bra kräm i sina grejor och där är både mines och några trevliga saluter i slutet. Så den råkade också slinka med.. Varit inne på fempacket .35 Monster med då dom är riktigt bra. Tänkte lägga runt tusingen max, men där fanns lite kul lösa grejor och jag fick dealat på det hela lite så det blev lite mer än tänkt jag

Dock inte blivit ett endaste pyropack i år och det är ju nästan tradition att köpa ett sånt även om man har lite gammalt småkraffs liggandes. Tyvärr är det en bit till nyårsafton så det kanske råkar slinka hem något mer, men helst inte..
Citera
2019-12-21, 17:38
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Verkar som att ekonomin är sisådär. Den där 1001 Nights verkar vara ny. Den ser ut att vara lika hög som Global Party och den var mycket högre än deras 1001 Nights. Så det kanske bådar gott inför framtiden. CE-märkningen behöver vi inte hänga upp oss extremt mycket på då dom säkert tog in allt möjligt sista tiden som dom fick tag på kan jag gissa. Men 1001 Nights i den storleken var något nytt för mig. Lite lustigt, i natt när jag sov så drömde jag att den där TV-Boden låg i Skåne och hade massa Royal Party inne. Blev lite besviken när jag vaknade

Sven säger i senaste klippet att det ÄR en ny Royal Titanium Salute som vi spånade på tidigare i tråden. Dvs den med lite större kaliber. Väldigt kul ju!

Börjar ordna upp sig så smått för mig. Blivit lite mer än det var tänkt från början, men tänkt spara lite grejor så det löser sig vid något nyår längre fram

Var en tur in till Svea tidigare. Tanken var att knipa en Asgaard och en San Fransisco. Asgaard verkar vara klassisk Svea med massa härlig pastell och en och annan häng samt lite saluter. Blev rekommenderad en Loke för hundringen dyrare och att den skulle vara bättre. Men den är ju inte alls lik Asgaard i effekterna Dessutom mindre kaliber och 100g mindre krutvikt för den hundringen extra.. Samtidigt stod det Zeus för samma pris i hyllorna och den känns mer som en storebror till Asgaard om man ska ha något för en hundring extra. Var tvungen att se filmen nu, den är fet faktiskt med både stegrande kaliber, tjut och salut. Är det ens nån som köper Loke? Den verkar rapp, men samtidigt grymt tråkig..

Stod förresten en tårta i hyllorna som hete "Medusa" som jag aldrig sett. En förklädd gammal tårta? Athena kanske? Den var hur som helst 25mm, minns dock ej antalet skott. 499:- ville dom ha för den

Sen har jag varit lite sugen på en Afrodite också, speciellt efter att jag såg det där klippet i tråden. Verkade snygg och jag kände att jag behövde något högre än 30mm i skjutningen. Svea brukar ha bra kräm i sina grejor och där är både mines och några trevliga saluter i slutet. Så den råkade också slinka med.. Varit inne på fempacket .35 Monster med då dom är riktigt bra. Tänkte lägga runt tusingen max, men där fanns lite kul lösa grejor och jag fick dealat på det hela lite så det blev lite mer än tänkt jag

Dock inte blivit ett endaste pyropack i år och det är ju nästan tradition att köpa ett sånt även om man har lite gammalt småkraffs liggandes. Tyvärr är det en bit till nyårsafton så det kanske råkar slinka hem något mer, men helst inte..

Vi kan ju bara hoppas att Royal Party återuppstår igen

Japp såg det med, gillar att dem döpt 2 tårtor med samma namn kan lätt bli förvirrande..

Samma här ska bara hämta min Sydney så är allt på plats men inga butiker här har börjat sälja ännu så det kanske blir ett spontan köp någonstans som alltid...

Ja Asgaard är ju en ok tårta för priset men inte mycket som lockar hos Svea nu för tiden innan köpte man ju alltid något hos dom tveksamt om det blir något i år från Svea.

Men kul köp du gjorde

Samma här har inget större än 30mm tårtor med det görs nog upp i lite fler 3" or i år.

Men känner ändå att jag hade lite mer maxat förra året så kanske måste klippa till på någon tårta till ändå. Ska bli intressant och se om min lokala EF återförsäljare kör special deals i år igen!

Aja har iallafall en lagom final tårta
Senast redigerad av NoelFB 2019-12-21 kl. 17:41.
Citera
2019-12-21, 17:39
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Skrivet med dubbelrader under "salut" på den där så det är nog den som funnits tidigare. Förstår dock inte varför man tagit bort bilden på hemsidan och ersatt med annan produktbild om man nu inte skulle ändrat tårtan?

Det låter ju konstigt i kombination med ökningen på typ 60 spänn. Men om man tittat i Royals lista när man prissatt så kanske man råkat förväxla dom? Det verkar ju onekligen finnas två tårtor som heter "Royal Titanium Salut" men med olika antal skott (och effekter baserat på YouTube-filmer)..

Då fick vi svar på tal!

https://youtu.be/TsRBJy3D3Ew

Från 00:36
Citera
2019-12-21, 18:07
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Vi kan ju bara hoppas att Royal Party återuppstår igen

Japp såg det med, gillar att dem döpt 2 tårtor med samma namn kan lätt bli förvirrande..

Samma här ska bara hämta min Sydney så är allt på plats men inga butiker här har börjat sälja ännu så det kanske blir ett spontan köp någonstans som alltid...

Ja Asgaard är ju en ok tårta för priset men inte mycket som lockar hos Svea nu för tiden innan köpte man ju alltid något hos dom tveksamt om det blir något i år från Svea.

Men kul köp du gjorde

Samma här har inget större än 30mm tårtor med det görs nog upp i lite fler 3" or i år.

Men känner ändå att jag hade lite mer maxat förra året så kanske måste klippa till på någon tårta till ändå. Ska bli intressant och se om min lokala EF återförsäljare kör special deals i år igen!

Aja har iallafall en lagom final tårta

Svea är ju rätt dyra, men vissa grejor där är ju okej i pris. Nåt hittar du säkert. Har inte handlat där på 4 år så tyckte det var dags

Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Då fick vi svar på tal!

https://youtu.be/TsRBJy3D3Ew

Från 00:36

Japp, den blev man allt lite sugen på..
Citera
2019-12-21, 18:09
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Japp, den blev man allt lite sugen på..

Verkar trevlig. Hittar dock bara ett klipp på YT, känns inte som att ljudet är rättvist där.
Citera
2019-12-21, 18:36
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Verkar trevlig. Hittar dock bara ett klipp på YT, känns inte som att ljudet är rättvist där.

Ska vara 30mm enligt den där hemsidan. Tror inte den smäller som shockwave, men säkert helt okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in