2019-12-20, 13:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har argumenterat för att trumpadministrationen är dom som ligger bakom riksrätten eftersom det har mängder med taktiska fördelar.
Du har rätt. Pelosi villa hålla det som en intern undersökning utan insyn, där man kunde släppa lite skit till pressen då & då (verkligt eller påhittat). Det hade kunnat ha en negativ effekt på Trump. Därför trollade Trump tokvänstern i demokraterna till att börja kräva impeachment & Pelosi kunde inte stå emot.

Oavsett hur detta utvecklas så kan jag inte se ett enda scenario som inte gör att Trump vinner på det.
Citera
2019-12-20, 13:21
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men har inte senaten sagt att inge nya vittnen kommer o höras i Senaten?

Som det ser ut nu, ja.

Och i relation till ovanstående så kommer Mitch McConnell försöka få Secret Service att limma fast Trump i stolen hellre än att riskera att det stabila geniet dyker upp i något som helst offentligt sammanhang där det ställs krav (av typ inte-hamna-fängelse-edsvurna-krav) på att svara sanningsenligt på vilken som helst fråga.
Senast redigerad av DaEzz 2019-12-20 kl. 13:24.
Citera
2019-12-20, 13:23
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oavsett hur detta utvecklas så kan jag inte se ett enda scenario som inte gör att Trump vinner på det.

Håller du alltså med om att Trump bör och kommer att vittna?
Citera
2019-12-20, 13:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Håller du alltså med om att Trump bör och kommer att vittna?
Jag har ingen direkt uppfattning i just den frågan. Har helt enkelt inte analyserat frågeställningen tillräckligt.
Citera
2019-12-20, 13:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag hoppas att Trump i hela sin hypernarcissistiska person, tillika stabilt geni och självbenämnde guds utvalde, låter sig sväras in och under ed svara på alla de frågor som några av de mest slipade (oppositions) politikerna i Senaten kommer att ställa till honom inför rullande kameror.
Det är lite lustigt att det här är bananrepublikanernas absolut värsta mardrömsscenario, och något de kommer göra precis allting de kan för att undvika. Frågan är om de kan vinna över Donalds vilja att synas i tv-rutan?
https://www.wsj.com/articles/gop-senators-seek-quick-acquittal-for-trump-the-president-wants-more-11576535310
Citat:
GOP Senators Seek Quick Acquittal for Trump. The President Wants More.
With impeachment looming, many Republicans want a speedy trial without witnesses
Och framförallt kan man undra vad det är de är så rädda för att han isåfall ska säga?
Citera
2019-12-20, 13:33
Medlem
Frågan är ju hur det uppfattas om Trump INTE vill vittna. Det kanske ses som feghet av en del. Andra kan väl säga att han är smart och inte vill låna sin tid till det. Själv hoppas jag innerligt att han vill vittna. Jag tror inte att han kommer att göra det, men här önskar jag intensivt att ha fel.
Citera
2019-12-20, 13:50
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Flera individer i tråden har argumenterat för att det vore idiotiskt av Trump att vittna i senaten. Jag är övertygad om att Trump kommer att vittna.

Trumpadministrationen har manövrerat Demokraterna att besluta om riksrätt mot Trump. Huvudmålet som trumpadministrationen vill uppnå är att visa för hela det amerikanska folket hur korrupt Washington DC är med Demokraterna i spetsen, inte att rentvå en oskyldigt anklagad Trump (det är sekundärt). Ingenting skulle vara mer effektivt än att en folkvald president i direktsänd tv inför hela det amerikanska folket vittnar om all korruption som pågår i huvudstaden.

Jag har tom argumenterat för att en fällning av Trump i senaten (vilket inte kommer ske) skulle vara en politisk seger för trumpadministrationen, eftersom det med högsta sannolikhet skulle skapa enorm vrede hos dom amerikanska väljarna som röstat för att Trump skall rensa Washington DC på korruption. Vreden efter riksrättsspektaklet i representanthuset bland dom amerikanska väljarna är ingenting i jämförelse! Det skulle lägga grunden för en jordskredsseger för Trump och republikanerna 2020.

Haha jag fattar inte hur Trump lyckats övertyga folk om att han rensar DC på korruption, dels så anställer han swamp dwellers, har nära kontakter med karriärister som Graham och sen har vi ju sett nepotism som aldrig förr hos Trump med tanke på vilken roll Ivanka spelar i administrationen, för att sen inte tala om hur mycket pengar han tjänar på att skattebetalarna står för notan när han åker iväg och spelar golf på sina banor och när han får folk att bo på hans hotell och dylikt. Han hade ju till och med hållit G7 på Doral om han fått sin vilja genom men det var lite för mycket även för Repsen
Citera
2019-12-20, 14:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Frågan är ju hur det uppfattas om Trump INTE vill vittna. Det kanske ses som feghet av en del. Andra kan väl säga att han är smart och inte vill låna sin tid till det. Själv hoppas jag innerligt att han vill vittna. Jag tror inte att han kommer att göra det, men här önskar jag intensivt att ha fel.
Vore ju tokigt och ta en mened i Senaten, det kommer nog en del inte gilla som nu gillar trumpen.
Vi andra kommer väl mer skratta åt eländet och vad trumpen tagit USA och denna Watergate 2.0.
Citera
2019-12-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vore ju tokigt och ta en mened i Senaten, det kommer nog en del inte gilla som nu gillar trumpen.
Vi andra kommer väl mer skratta åt eländet och vad trumpen tagit USA och denna Watergate 2.0.

Man måste nog vara bra vrickad för att tro att Trump skulle klara ett offentligt förhör i tio timmar.

Men vid Gud, låt honom göra det!

Det liggs väl lite lågt kring den här frågan till i början på nästa år. Pelosi har naturligtvis koll!
Citera
2019-12-20, 14:09
Medlem
Demokraterna har svårt med det här med demokrati.
Citera
2019-12-20, 14:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kshatriyya
Demokraterna har svårt med det här med demokrati.
Impeachment är inskrivit i Demokratin som check and balances och att ingen står över lagen.(Konstitutionen om brott som bör avsätta presidenten)
Det är framers syfte med konstitutionen och Impeachment, ingen står över lagen.

Och för avgöra detta så får man avgöra detta genom objektivitet.
Och alla som sagt att trumpen aldrig ljuger eller aldrig gör fel eller kommer göra nått fel.
Den berättar bara att den inte är objektiv om det som sker/skett impeachment processen.
Och utan objektivitet så säger man inget, och därför försvaret nu är substanslöst och irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Man måste nog vara bra vrickad för att tro att Trump skulle klara ett offentligt förhör i tio timmar.

Men vid Gud, låt honom göra det!

Det liggs väl lite lågt kring den här frågan till i början på nästa år. Pelosi har naturligtvis koll!
Kommer ju inte ske, för vi vet ju han aldrig kommer komma förbi första frågan som handlar om skandalen.

Dock en sak som är roande, det är hur man säger snabbt i månader, sen långsamt i vecka, och nu snabbt igen om att impeachment ska till senaten.
Som ett asplöv i vinden som vickar fram och tillbaka, utan komma någonstans.

Men det dom berättar är att de inte vet vad ens diskuterar från början om här i impeachment.
Senast redigerad av klyban 2019-12-20 kl. 14:20.
Citera
2019-12-20, 14:28
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Watergate 2.0 ?? Du är ju helt blåst, vet du om det?
Inget i denna riksrätt påminner om Watergate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in