2019-12-15, 12:14
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Märklintåget
Unga män dör oftare än kvinnor, så mansöverskottet minskar sakta med åldern.

Unga män dör pga olyckor och våld, inte sällan är alkohol med i bilden.

Trots det dröjer det ända till 65 årsåldern innan mansöverkottet är helt utjämnat och därefter övergår i kvinnoöverskott.

Det är därför det finns gott om gamla tanter, kvinnorna har bättre immunförsvar, äter nyttigare och tar det betydligt lugnare i livet än männen.

Problemet är ju att 65-åriga kvinnor är direkt förbrukade ur fortplantningssynpunkt. Och anledningen rent biologiskt till att en man söker en kvinna är just fortplantning.
Citera
2019-12-17, 19:59
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Varför vill du träffa och umgås med homofobiska personer? De är i regel inskränkta och svagbegåvade typer som utöver homofobin inte har mycket mer att bjuda på än tillhörande rasism, antisemitism och kvinnohat i stort.

Bor du i götet eller trakterna därikring så kan vi mötas på nästa West Pride till sommaren istället. Betydligt klokare umgänge och lärdomar finns att hämta där vill jag lova.

Inga trauman i bagaget här nej. Har du själv utsatts för några eller? Märklig fråga i sammanhanget.

Men snälla du, alla barn som inte lever på en isolerad liten ö kommer att hitta många olika förebilder utanför sin egen familjekrets.
Detta gäller såväl barn till gayföräldrar som barn i heterofamiljer. Inget konstigt i detta utan högst naturligt snarare.Regnbågsfamiljer är precis lika "äkta" som traditionella dito eller familjer med adopterade barn. Samkönade föräldrar heller varken sämre eller bättre på sitt jobb i att uppfostra de små.

Ja, jag kan förstå att barn till gayföräldrar kan komma att undra över sitt ursprung, precis såsom adopterade barn brukar göra. Det är en del av livet.

Samtidigt så är det en dålig idé att koppla sitt eget värde som människa till ens ursprung. Bättre att fokusera på det liv man får leva i nuet och den goda uppväxt som föräldrarna förhoppningsvis ändå gett en.

Ryssland är ett land med en homofobisk regering vars föraktfulla människosyn knappast är värd någon respekt för oss som besitter grundläggande empati.

Det är homofoberna som behöver krypa upp från stenen som utgör deras egen dumhet och inse enkla faktum som att HBTQ-personer inte kommer från planeten Mars utan faktiskt är helt vanliga jordbor med samma känslor och behov som oss övriga.

Att stirra sig blind på så obetydliga detaljer som könet på den man förälskar sig i lämnar en i slutändan just detta också - blind i både hjärna och hjärta.
Nej jag tror jag kommer missa West Pride i år igen haahaa. Jag skrev att jag ville ha träffat dig om du var snygg i dina ”citattecken” homofobiska dagar. Antagligen var du ingen äkta homofob då precis som Jimmy Åkeson aldrig antagligen varit nån äkta rassist. Jag anser att anledningen till homoföräldrar bottnar i egoism. Dom har egentligen ingen naturlig orsak att skaffa barn, det handlar bara om att de vill förverkliga sig själva o känna lika mycket frihet och makt som hetrofolk. Den där ungen har en farsa som sålde bort barnet till homosen. Sen om en farsa el morsa är bi och tillslut skiljer sig och börjar ha homosex o dyl det är en annan sak. Inte alls bra det heller men det är iaf mindre konstruerat. Jag tycker att homosen får leva hur dom vill sålänge det inte ska påverka resten av samhället. När regbågsflaggan är obligatorisk på bussarna och samma sak med samkönade föräldrar etc då handlar det ej längre om att man bara ska låta dem leva sitt liv i fred. En diskret bögklubb inga problem (klart dom ska få ha sitt roliga) men jag vill inte få det nedkört i halsen som det typ är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet är ju att 65-åriga kvinnor är direkt förbrukade ur fortplantningssynpunkt. Och anledningen rent biologiskt till att en man söker en kvinna är just fortplantning.
Bra poäng!
Citera
2019-12-17, 20:25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?

”Kvinnor” är inte en homogen grupp, vilket du skulle upptäcka om du bröt dig loss från ditt utanförskap och träffade faktiska kvinnor. Ja feminism är ett helvete men alla kvinnor är inte feminister och det kan faktiskt vara så att det är något med dig som gör att du får svårt att träffa en kvinna. Sannolikt något som du kan träna bort efter att du identifierat det. Kvinnor överlag söker inte eliten, främst söker de nån som är fri från nackdelar. M a o du behöver inte ha gym-muskler eller ha högskoleutbildning men en enstaka sak såsom ett par bruna manchesterbyxor eller dålig andedräkt räcker för att stöta bort din potentiella framtida fru.
Citera
2019-12-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
”Kvinnor” är inte en homogen grupp, vilket du skulle upptäcka om du bröt dig loss från ditt utanförskap och träffade faktiska kvinnor. Ja feminism är ett helvete men alla kvinnor är inte feminister och det kan faktiskt vara så att det är något med dig som gör att du får svårt att träffa en kvinna. Sannolikt något som du kan träna bort efter att du identifierat det. Kvinnor överlag söker inte eliten, främst söker de nån som är fri från nackdelar. M a o du behöver inte ha gym-muskler eller ha högskoleutbildning men en enstaka sak såsom ett par bruna manchesterbyxor eller dålig andedräkt räcker för att stöta bort din potentiella framtida fru.

Feminister är sådana som är fula, feta och har lila hår, som ingen man vill ha och som hatar vita män och föredrar negrer och hazarer.

De kvinnor som älskar pengar och status när de väljer män, är INTE feminister, utan bara kvinnor som kvinnor skall vara: Dvs horor. Det folk reagerar på numera, är att dessa horor inte är några svaga offer längre utan jobb eller utbildning, utan tvärtom välbärgade slampor som söker ännu mer status och pengar hos sin man.
Citera
2019-12-17, 20:33
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Feminister är sådana som är fula, feta och har lila hår, som ingen man vill ha och som hatar vita män och föredrar negrer och hazarer.

De kvinnor som älskar pengar och status när de väljer män, är INTE feminister, utan bara kvinnor som kvinnor skall vara: Dvs horor. Det folk reagerar på numera, är att dessa horor inte är några svaga offer längre utan jobb eller utbildning, utan tvärtom välbärgade slampor som söker ännu mer status och pengar hos sin man.

Nja, inte riktigt, många feminister klipper ju sig så kort att det inte finns något att färga.

Personligen gillar jag inte golddiggers heller. Det finns en tredje tjejkategori - vanliga tjejer. De tjejer jag träffar attraheras av mig som person, på samma sätt som att jag attraheras av dem som person. Jag ser till att redan från början inte bjuda på ditt och datt, för att säkerställa att det är mig hon vill ha och inte pengar.
Citera
2019-12-18, 16:56
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja precis dom har ju egentligen inte ens motivation till att skaffa sig lite fitta, att tycka synd om sig själv och autistiskt fokusera på sina dåliga ursäkter är uppenbarligen mycket viktigare än att skärp till sig och faktiskt ordna fitta. Deras ursäkter har blivit snuttefilten som dom aldrig kastar ifrån sig, att dom är infantila pojkar är ju nämligen om inte hela problemet så åtminstone en väldigt stor del.

Dessutom så verkar de flesta (åtminstone av det jag har observerat här på FB) tillhöra den söndercurlade generationen (alternativt den agendadrivna högerfalangen som vill att allt skall vara åt helvete) som bara skall ha allt serverat utan minsta lilla motprestation, vilket till viss del förklarar bristen på motivation och stake att försöka förändra det man kan, nämligen sig själv...
Citera
2019-12-18, 17:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Dessutom så verkar de flesta (åtminstone av det jag har observerat här på FB) tillhöra den söndercurlade generationen (alternativt den agendadrivna högerfalangen som vill att allt skall vara åt helvete) som bara skall ha allt serverat utan minsta lilla motprestation, vilket till viss del förklarar bristen på motivation och stake att försöka förändra det man kan, nämligen sig själv...

Absolut det absurda curlandet tar ju ut sin rätt till slut när deras falska verklighet faller ihop, att alla får medalj är ett jävla gissel eftersom folk förstår för sent att dom är losers och då är dom så inrutade i sin offerkofta att dom inte kan sig ur det för man trodde ju hela livet skulle vara sådär, när mammsen och pappsen inte längre fixar allt så vill man nu istället ha hjälp av pappa staten, man vill förändra samhället istället för att förändra sig själv osv.

Visst förstår jag också att det är svårt att bli man utan förebilder men man kan fanimig åtminstone försöka att växa upp, detta jävla självömkande från pojkar gör en ju bara kräkfärdig, tro fan dom inte kan få en kvinna när dom är mindre man än vad gemene kvinna är.
Citera
2019-12-18, 18:57
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Nä visst det kanske kan vara sant men om man snackar om ”online kvinnor” så är det snudd på en homogen grupp faktiskt. Inte för att jag brukar ha bruna manchester brallor men är det verkligen så jävla fult? Haahaa .

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates

Purpur färgat hår kan va rätt ballt visserligen (men helst ej sån där billig toning som ba ser risig ut när den snabbt vittrar bort).
Citat:
Nja, inte riktigt, många feminister klipper ju sig så kort att det inte finns något att färga.

Personligen gillar jag inte golddiggers heller. Det finns en tredje tjejkategori - vanliga tjejer. De tjejer jag träffar attraheras av mig som person, på samma sätt som att jag attraheras av dem som person. Jag ser till att redan från början inte bjuda på ditt och datt, för att säkerställa att det är mig hon vill ha och inte pengar.
Ja visst assa Golddiggers & feminister är ju som att välja mellan päst el kolera. En ”Lycksökerska" är ju egentligen en förkläd lyxfnask som man långtidshyr. Visst, helt lagligt i Sverige o du kanske ej känner att du är en simpel torsk/Sugar daddy men likt förbannat är det en mer destruktivt.
Citera
2019-12-18, 19:48
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Absolut det absurda curlandet tar ju ut sin rätt till slut när deras falska verklighet faller ihop, att alla får medalj är ett jävla gissel eftersom folk förstår för sent att dom är losers och då är dom så inrutade i sin offerkofta att dom inte kan sig ur det för man trodde ju hela livet skulle vara sådär, när mammsen och pappsen inte längre fixar allt så vill man nu istället ha hjälp av pappa staten, man vill förändra samhället istället för att förändra sig själv osv.

Visst förstår jag också att det är svårt att bli man utan förebilder men man kan fanimig åtminstone försöka att växa upp, detta jävla självömkande från pojkar gör en ju bara kräkfärdig, tro fan dom inte kan få en kvinna när dom är mindre man än vad gemene kvinna är.

Min favorit är när de sitter och gnäller över att de inte kan få en kvinna, för att några meddelanden/inlägg senare sitta och förklara att mannen till sin natur är skapt att sprida sin säd till så många kvinns som möjligt, medans kvinnorna är skapta för att vara selektiva och endast välja den partnern de finner mest lämplig...
Citera
2019-12-18, 20:01
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Min favorit är när de sitter och gnäller över att de inte kan få en kvinna, för att några meddelanden/inlägg senare sitta och förklara att mannen till sin natur är skapt att sprida sin säd till så många kvinns som möjligt, medans kvinnorna är skapta för att vara selektiva och endast välja den partnern de finner mest lämplig...

Jojo men biologismen är bara viktig om man pratar om andra förstår du väl, att man själv de facto motsäger det man förespråkar är inte så viktigt när man är en incel och därmed tänker som en kvinna och struntar i logik.
Citera
2019-12-18, 20:12
Medlem
Citat:
Antagligen är de sura för att de inte är rätt typ av man enligt det selektiva systemet? Vad är din poäng?
Citera
2019-12-18, 20:48
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VKontakte
Antagligen är de sura för att de inte är rätt typ av man enligt det selektiva systemet? Vad är din poäng?

Anledningen är enkel, de motsäger sig själva, och de kan/vill inte se sin del i det hela utan precis allt är kvinnornas/statens etc etc fel.

(Hade du följt konversationen så hade du sett detta)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in