Citat:
Ursprungligen postat av
pbo
Vanliga män ger sig naturligtvis till känna. Bl.a. genom att bara finnas till, men också genom artiga meddelanden på nätdejtingplattformar.
En ytligt bekant som är yngre och i dejtingåldern berättade efter några öl för mycket om när han slutat nätdejta. Han hade flera appar och var medlem i olika sajter. Där hade han noterat samma sak som skrivs om här ibland: kvinnor klagar på att det bara är idioter som skriver till dem. Så när en kvinna han tyckte var riktigt intressant satte som "status" (han sa status, vet inte vad det var för app) att hon var trött på att inga vettiga män skrev så bestämde han sig för att skriva till henne. Han skrev ett välformulerat, artigt och på alla sätt trevligt meddelande. Det var genomtänkt och lagom långt. Så berättade han och jag tror på honom eftersom han är rätt bra på att formulera sig i andra sammanhang. Han såg att hon läste det, men fick aldrig något svar. Kort därefter la kvinnan återigen ut en status att hon var sååå trött på att inte en enda vettig man skrev till henne utan bara idioter.
Killen avregistrerade sig från samtliga appar tämligen omedelbart.
Låter som ett stolpskott till kvinna helt ärligt...
I just detta fallet håller jag med honom helt.
För hade han varit "fel" utifrån egenskaper eller utseende, så hade det varit rätt snabbt gjort att svara vänligt att hon inte var intresserad.
Det jag hör från en del kvinnor på sexkontaktsidor, är att många män som inte passar in i vad som söks skriver. Och då kan jag tänka mig att en kvinna inte alltid orkar svara, ifall det kommer 30-50 såna mail per dag, med det ena förslaget efter det andra som inte är vad som efterfrågas.
Men då kan man skriva det i sin profil, att man bara svarar på mail där profilen passar vad som söks.
För detta verkar skilja sig från kvinna till man, en kvinna skriver i regel bara om hon matchar det mannen söker, medans många män skriver fast dom är i fel ålder, har fel läggning och inte har något alls av vad kvinnan söker. Åtminstone på sexkontaktsidor, vet inte hur det ser ut för vanlig dejting?
Men har man läst mailet, kollat profilen men inte finner den intressant, bör man kunna skriva något kort men vänligt tillbaka, då avsändaren uppenbart lagt ner lite krut från sitt håll.
Det är så himla trevligt att få ett sånt mail, även om inte mannen i sig skulle vara vad jag söker, det ger en hopp om mänskligheten.