2021-01-27, 09:21
Medlem
Damer är ganska duktiga på att anpassa sig. Färre män= färre krav. Väldigt få män= damer tar en uppvaktande konkurrenskraftig roll.
Citera
2021-01-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Vanliga män ger sig naturligtvis till känna. Bl.a. genom att bara finnas till, men också genom artiga meddelanden på nätdejtingplattformar.

En ytligt bekant som är yngre och i dejtingåldern berättade efter några öl för mycket om när han slutat nätdejta. Han hade flera appar och var medlem i olika sajter. Där hade han noterat samma sak som skrivs om här ibland: kvinnor klagar på att det bara är idioter som skriver till dem. Så när en kvinna han tyckte var riktigt intressant satte som "status" (han sa status, vet inte vad det var för app) att hon var trött på att inga vettiga män skrev så bestämde han sig för att skriva till henne. Han skrev ett välformulerat, artigt och på alla sätt trevligt meddelande. Det var genomtänkt och lagom långt. Så berättade han och jag tror på honom eftersom han är rätt bra på att formulera sig i andra sammanhang. Han såg att hon läste det, men fick aldrig något svar. Kort därefter la kvinnan återigen ut en status att hon var sååå trött på att inte en enda vettig man skrev till henne utan bara idioter.

Killen avregistrerade sig från samtliga appar tämligen omedelbart.

Låter som ett stolpskott till kvinna helt ärligt...
I just detta fallet håller jag med honom helt.
För hade han varit "fel" utifrån egenskaper eller utseende, så hade det varit rätt snabbt gjort att svara vänligt att hon inte var intresserad.

Det jag hör från en del kvinnor på sexkontaktsidor, är att många män som inte passar in i vad som söks skriver. Och då kan jag tänka mig att en kvinna inte alltid orkar svara, ifall det kommer 30-50 såna mail per dag, med det ena förslaget efter det andra som inte är vad som efterfrågas.

Men då kan man skriva det i sin profil, att man bara svarar på mail där profilen passar vad som söks.
För detta verkar skilja sig från kvinna till man, en kvinna skriver i regel bara om hon matchar det mannen söker, medans många män skriver fast dom är i fel ålder, har fel läggning och inte har något alls av vad kvinnan söker. Åtminstone på sexkontaktsidor, vet inte hur det ser ut för vanlig dejting?

Men har man läst mailet, kollat profilen men inte finner den intressant, bör man kunna skriva något kort men vänligt tillbaka, då avsändaren uppenbart lagt ner lite krut från sitt håll.
Det är så himla trevligt att få ett sånt mail, även om inte mannen i sig skulle vara vad jag söker, det ger en hopp om mänskligheten.
Citera
2021-01-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Jag har skrivit det till dig förut Findusofelix, du tillhör (dessvärre får jag tillägga) inte majoriteten av kvinnor. Om fler hade agerat som dig hade detta problem inte funnits. Men faktum är att kvinnor dras till män som har många andra kvinnliga alternativ. Här är en stor skillnad mellan män och kvinnor. Ni kvinnor (om än inte du personligen) har inget problem med att vara med en man som haft 100+ kvinnor. Tvärtom, det gör han mer åtråvärd för många kvinnor för då kan de visa upp att "jag" lyckades fånga honom, känn på den "systrar". Få män å andra sidan finner en kvinna med 100+ män i bagaget särskilt attraktiv. Här är en tydlig könsskillnad.

Det sista du skriver (fetat) är ganska intressant... Du kanske skulle göra det men jag undrar om kvinnor överlag skulle det... jag är mycket tveksam. Det finns ett stort kvinnligt hyckleri kring dejting (säger inte att du är en hycklare men återigen, kvinnor generellt är det). Där kvinnor idag förväntar sig att män är de som "jagar" samt "betalar" samtidigt som man vill ha jämlikhet mellan könen... Det glädjer mig dock att det finns kvinnor som dig, det ger lite mer hopp för många män.

I den mån jag har "behov" är jag redan idag den som jagar, men blir även jagad av andra.
Dock tycks inte alla män fixa att bli jagad av en kvinna, eller så har dom jag kontaktat bara inte varit intresserade av just mig.
Den man jag träffat nu var det jag som jagade rätt på, och han gick med på att bli jagad. Men jag stämde iofs in på hans önskemål oxå, så det gjorde sitt till.
Citera
2021-01-27, 11:00
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Låter som ett stolpskott till kvinna helt ärligt...
I just detta fallet håller jag med honom helt.
För hade han varit "fel" utifrån egenskaper eller utseende, så hade det varit rätt snabbt gjort att svara vänligt att hon inte var intresserad.

Det jag hör från en del kvinnor på sexkontaktsidor, är att många män som inte passar in i vad som söks skriver. Och då kan jag tänka mig att en kvinna inte alltid orkar svara, ifall det kommer 30-50 såna mail per dag, med det ena förslaget efter det andra som inte är vad som efterfrågas.

Men då kan man skriva det i sin profil, att man bara svarar på mail där profilen passar vad som söks.
För detta verkar skilja sig från kvinna till man, en kvinna skriver i regel bara om hon matchar det mannen söker, medans många män skriver fast dom är i fel ålder, har fel läggning och inte har något alls av vad kvinnan söker. Åtminstone på sexkontaktsidor, vet inte hur det ser ut för vanlig dejting?

Men har man läst mailet, kollat profilen men inte finner den intressant, bör man kunna skriva något kort men vänligt tillbaka, då avsändaren uppenbart lagt ner lite krut från sitt håll.
Det är så himla trevligt att få ett sånt mail, även om inte mannen i sig skulle vara vad jag söker, det ger en hopp om mänskligheten.
Det är inte bristen på svar som är värst utan det upprepade påståendet att det bara är idioter som skriver. Killen fick tårar i ögonen när han berättade för budskapet var ju att han inte ens räknades. Han var inte bara ointressant. Han räknades inte ens som man.

Och han är ju knappast ensam om den upplevelsen. Vanliga män räknas helt enkelt inte.
Citera
2021-01-27, 11:04
Bannlyst
Det finns inget värre för en kvinna än att inte få uppmärksamhet.

De klarar inte av att en man inte tänder på dem. De kommer börja anklaga dig för att vara homoseuxuell.

Se alltid kvinnor utifån perspektivet att de är narcisister, självcentrerade och har ett stort ego.
Citera
2021-01-27, 11:17
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

De klarar inte av att en man inte tänder på dem. De kommer börja anklaga dig för att vara homoseuxuell.

Se alltid kvinnor utifån perspektivet att de är narcisister, självcentrerade och har ett stort ego.
Som små barn vars värld kretsar kring dem.
Citera
2021-01-27, 11:42
Medlem
Citat:
Det är inte bristen på svar som är värst utan det upprepade påståendet att det bara är idioter som skriver. Killen fick tårar i ögonen när han berättade för budskapet var ju att han inte ens räknades. Han var inte bara ointressant. Han räknades inte ens som man.

Och han är ju knappast ensam om den upplevelsen. Vanliga män räknas helt enkelt inte.

Jo,jag kan föreställa mig det, att han kände sig osynlig, och det är inte kul.
Och det låter jättekorkat att inte ta med hans mail i sin bedömning, men hon kanske gör som många män gör, säger "alla" fast det inte gäller precis alla, och att hans mail var så lite i förhållande till andra mail, jag vet inte.

Men å andra sidan, så visar ju det bara att den kvinnan hade han ändå inte velat ha att göra med, då hon visade sin rätta färg så snabbt...
Men jag känner absolut med killen i fråga, då det är en tuff "marknad".
Men frågan är, hur löser vi problemet?
Citera
2021-01-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

Vill inte dom flesta människor ha uppmärksamhet i någon form?

Och om en man bara är tydlig med att han inte tänder på en kvinna, och inte trasslar in sig i bortförklaringar, hur skulle det vara ett problem för kvinnan? En vuxen kvinna med lite verklighetsförankring borde klara det utan större bekymmer, sen att det kan svida om det är mannen hon trånar efter är rätt naturligt.
Citera
2021-01-27, 11:55
Medlem
Citat:

Tårar i ögonen? Bara växa upp och gå vidare till nästa. Hade jag fått tårar i ögonen av alla som inte svarar online hade jag vart helt uttorkad för länge sen. It's a numbers game, du måste försöka på många för att få resultat. Sluta kära ned er i en brud över internet som inte ens svarar eller vill ses.

Det är väl inte en nyhet att brudar klagar över att de bara träffar dåliga killar. Men om snubben de träffar är halvkroppstatuerat upp på halsen och har skrivit "fuck bitches" på ryggen så är det väl rätt uppenbart vad för typ av snubbe det är. När de sedan får chansen på en kille som är minst lika snygg objektivt men går i kostym och jobbar med finans och ser väldigt städad ut så blir svaret "Inte min typ". I detta fall gäller regeln "you are what you attract" ganska klockrent och dessa brudar är skräp. Ofta är dessa brudar exakt likadana som killarna de träffar när de får chansen och absolut inga offer även om de gärna vill måla upp det så själva.
Citera
2021-01-27, 12:04
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Vill inte dom flesta människor ha uppmärksamhet i någon form?

Män klarar sig i regel väldigt bra utan eftersom de flesta inte får någon.

Citat:
Och om en man bara är tydlig med att han inte tänder på en kvinna, och inte trasslar in sig i bortförklaringar, hur skulle det vara ett problem för kvinnan? En vuxen kvinna med lite verklighetsförankring borde klara det utan större bekymmer, sen att det kan svida om det är mannen hon trånar efter är rätt naturligt.

Många kvinnor är synnerligen dåliga på det och reagerar utåt genom att vara elaka mot män som inte är attraherade av dem. Finns givetvis såna män också även om jag inte själv varit med om några såna, bara märkt av att det finns.
Citera
2021-01-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Män klarar sig i regel väldigt bra utan eftersom de flesta inte får någon.

Många kvinnor är synnerligen dåliga på det och reagerar utåt genom att vara elaka mot män som inte är attraherade av dem. Finns givetvis såna män också även om jag inte själv varit med om några såna, bara märkt av att det finns.

Låter mycket tråkigt, då jag trodde att alla människor behöver och mår bra av uppmärksamhet eller bekräftelse på något sätt? Men det ser rätt olika ut förstås.

Okej, låter helt sanslöst. Bara att inse att alla inte attraheras av alla, men då tror jag att det är något som är lite fel om man måste bli elak pga icke attraktion.
Lite svider det om det är någon man verkligen är intresserad av, men det är smällar man får ta helt enkelt, och mitt problem snarare än mannens, så det ska inte han drabbas av.
Citera
2021-01-27, 12:44
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Okej, låter helt sanslöst. Bara att inse att alla inte attraheras av alla, men då tror jag att det är något som är lite fel om man måste bli elak pga icke attraktion.
Lite svider det om det är någon man verkligen är intresserad av, men det är smällar man får ta helt enkelt, och mitt problem snarare än mannens, så det ska inte han drabbas av.

Grejen är att de flesta män aldrig får uppleva det där som de flesta kvinnor får uppleva när de är i tonåren att alla vill ha dem. Jag tror den typen av uppmärksamhet som yngre kvinnor får är extremt onyttig och korrumperar i princip alla kvinnor till någon grad. All makt korrumperar och det gäller givetvis också sexuell makt. Den typen av sexuell makt som yngre kvinnor har är också något som inträffar innan man lärt sig hantera den rent mentalt, d.v.s innan man får ett vuxet intellekt. Det är väl också därför det är så vanligt att vuxna kvinnor beter sig som barn, d.v.s de har aldrig kommit över den där grejen att man inte alltid får det man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in