2019-12-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Självklart !

Alltså den tredje personen som befann sig i lägenheten har blivit förhörd.
Citera
2019-12-16, 11:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag har skrivit mycket tidigare i tråden att A är gråkappan, det fanns en tredje person i lägenheten den tredje är ett vittne som polisen skulle tagit kontakt med från början för då vetat att det va A som sågs sist med E.

Men enligt många här inne trollade bara jag. Så gav upp att ge mer info här.
Varit intressant läsning.

Och nej O/D är inte den tredje personen som fanns i lägenheten den natten.

Du är en av dom som lämnat mest trovärdiga uppgifter i tråden. Här finns andra uppenbara troll och desinformatörer i tråden. Men de avpolletteras allteftersom det framkommer information tex i media. Bry dig inte om gnällspikarna. Bara fortsätt att skriva - vad du vill. 👍🏻
Citera
2019-12-16, 13:23
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Finns ett vittne som såg mannen i grått som delgav information natten till idag vem mannen är. Och det är inte Daniel. Men man behöver inte skriva ut något namn förrens mannen hålls i förhör eller blir anhållen.

Citat:
Jag har inget namn på den tredje personen som då vill vara anonym pgn av privata skäl. Men det kommer vi snart få veta.
Men den tredje personen va en kund till E.
Familjefar.
När förundersökningen kommer lär vi få se namnet.

Citat:
Jag har skrivit mycket tidigare i tråden att A är gråkappan, det fanns en tredje person i lägenheten den tredje är ett vittne som polisen skulle tagit kontakt med från början för då vetat att det va A som sågs sist med E.

Men enligt många här inne trollade bara jag. Så gav upp att ge mer info här.
Varit intressant läsning.

Och nej O/D är inte den tredje personen som fanns i lägenheten den natten.

Det gjorde du! Redan 3 december! 😊👌🏻
Citera
2019-12-16, 14:45
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr är jag av den uppfattningen också men vi kan ju hoppas att få svar på varför det skedde.

Undrar om det ändå inte är ganska lätt att få MGM att berätta med tanke inlåst i en cell utan tillgång till knark.

Att det var något bråk mellan dem tycker jag framgår och att det hela verkar ha gått fort. Vittnet S ser Emila och "Gråkappan" 10.15-10.30. Eftersom "Gråkappan" skall ha varit A.A., enligt Danielle, så skall denne fortfarande ha varit kvar hos henne kl. 10.28. Då bör vittnet S ha sett paret runt 10.30 eller strax därefter.

Emilias sista SMS skickas kl. 11.16 och därefter svarar ingen på mobilen som sedan stängs av. Det handlar om ca 45 minuter.

Beroende på hur djupt ner i knark-träsket han var, så får vi hoppas att han mår riktigt dåligt både fysiskt och psykiskt nu, och att han märker att det där omtalade brödraskapet inte hade så starka band som han trodde.

Han är ju bara 20 år, så jag tror inte det är svårt att få honom att berätta allt han vet.
Att gå från att bo hemma hos kassakon mamma till att sitta häktad misstänkt för mord, är troligen en väckarklocka.
Citera
2019-12-16, 15:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
En ung man med framtiden bakom sig.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Beroende på hur djupt ner i knark-träsket han var, så får vi hoppas att han mår riktigt dåligt både fysiskt och psykiskt nu, och att han märker att det där omtalade brödraskapet inte hade så starka band som han trodde.

Han är ju bara 20 år, så jag tror inte det är svårt att få honom att berätta allt han vet.
Att gå från att bo hemma hos kassakon mamma till att sitta häktad misstänkt för mord, är troligen en väckarklocka.

Ja jag tror du har rätt.

Hans "bröder" kommer inte att bry sig om honom och har bara intresse av att klara sig själva.

Dessutom utan tillgång till knark. Om det är en väckarklocka för honom vet jag inte? Nu sitter han i a f för tillfället häktad. Blir han dömd så kommer han att sitta en längre tid i fängelse. Även om detta skulle ev. vara en väckarklocka för A.A. så är det för sent. Mordet har redan skett.
Citera
2019-12-16, 15:07
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Nu får ni väl fimpa gräset en stund och sansa er lite?

A.A är fortfarande anhållen på sannolika skäl för mord. Inte någons pappa?! Vi vet från officiella källor sen igår att han har vistats i E's lägenhet till åtminstone 10.28, och vi har på gods grunder listat ut att han därmed är Gråkappan som lämnade E's lägenhet i sällskap av henne. Även om vi inte kan utesluta någon annan, då det sägs att en tredje person ska ha befunnit sig där med. Fast det vet vi inte om den fortfarande var vid den aktuella tidpunkten.

Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Det var tal om att den tredje personen i lägenheten var en kund till E. Och att denna man var en familjefar, det innebär ju inte att det var någon av brödernas fäder! Om jag förstod informationen rätt 😊

Det kan vara vilken familjefar som helst. Och han är antagligen bara en vanlig torsk (vilket även förklarar varför han troligen legat lågt och inte direkt stoltserar över var han har befunnit sig natten 22-23 november. Jag kan ha viss förståelse för om familjefadern valde att vänta med att kontaktade polisen tills E var funnen.
Därmed inte sagt att han väntade till den 3, men om han gjorde det så förstår jag honom).

Och att familjefadern skulle ha med grabbarna i gänget att göra känns också osannolikt.
Inte ens i Tollarp säger väl farsan "ja du min påg - det vore gött att kn*lla! Ska vi dela på en hora? Vi kan väl ringa till hon som bodde granne med oss när ni var små - jag har alltid haft ett gott öga till Emil*a"??

Skönt att ni finns här och påminner oss om att sitta ner i båten (och fimpa gräset).
Citera
2019-12-16, 15:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Häktad på sannolika skäl.

Citat:
Nu får ni väl fimpa gräset en stund och sansa er lite?

A.A är fortfarande anhållen på sannolika skäl för mord.

Nej A.A. är inte anhållen.

Han är häktad på sannolika skäl för mord.
Citera
2019-12-16, 15:18
Moderator
Chantres avatar
Någon som vet hur stor lägenhet Emile hade? Två/Trea?
Citera
2019-12-16, 15:18
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Nej A.A. är inte anhållen.

Han är häktad på sannolika skäl för mord.
Sorry, skrev lite väl hastigt och brukar alltid klanta till det när jag skriver från telefonen på ett eller annat sätt. Häktad naturligtvis.
Citera
2019-12-16, 15:19
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ja jag tror du har rätt.

Hans "bröder" kommer inte att bry sig om honom och har bara intresse av att klara sig själva.

Dessutom utan tillgång till knark. Om det är en väckarklocka för honom vet jag inte? Nu sitter han i a f för tillfället häktad. Blir han dömd så kommer han att sitta en längre tid i fängelse. Även om detta skulle ev. vara en väckarklocka för A.A. så är det för sent. Mordet har redan skett.

Jag menade en väckarklocka i form av uppvaknande från illusionen om 'brödraskapet', och att livet inte alltid är så lätt = mamman kunde betala hans självmedicinering när han var en fri man, men nu är han ensam, och mamman kan inte hjälpa honom ens om hon vill.
Typ en sådan väckarklocka.

Att få honom att till fullo inse vad han har gjort, och att han tar ansvar och vill bli en bättre människa är en helt annan väckarklocka som kanske kommer om många år. Eller kanske aldrig.
Citera
2019-12-16, 15:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Julfirande i cellen för A.A.s del låter troligt.

Citat:
Sorry, skrev lite väl hastigt och brukar alltid klanta till det när jag skriver från telefonen på ett eller annat sätt. Häktad naturligtvis.

Det är lätt att skriva fel ibland med tanke på alla uppgifter i tråden och det har bl. a. jag också gjort.

Undrar om inte åklagaren kommer att begära en omhäktning med tanke på allt som skall utredas. Åklagaren verkar ha bra på fötterna och A.A. lär då bli omhäktad och få "fira jul" i cellen.
Citera
2019-12-16, 15:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ensam och övergiven i sin cell.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag menade en väckarklocka i form av uppvaknande från illusionen om 'brödraskapet', och att livet inte alltid är så lätt = mamman kunde betala hans självmedicinering när han var en fri man, men nu är han ensam, och mamman kan inte hjälpa honom ens om hon vill.
Typ en sådan väckarklocka.

Att få honom att till fullo inse vad han har gjort, och att han tar ansvar och vill bli en bättre människa är en helt annan väckarklocka som kanske kommer om många år. Eller kanske aldrig.

På dessa punkter håller jag med dig om att det kommer att bli en väckarklocka för den unge mannen.

Detta drabbar honom personligen. Inga "bröder" som ställer upp. Ingen mamma som kan betala för knarket. Nu får han vara ensam med sina tankar och funderingar - utan knark.

Låter som det mest troliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in