Citat:
Ursprungligen postat av
ATWA.Manson
Jag tror aldrig vi kommer få ett ärligt svar på den frågan, faktiskt. Har nämnt mina teorier tidigare, och det jag finner mest troligt är ett bråk/tjafs som gått åt helvete fel. Med tanke på just innehavet av Xanor (Alprazolam) i domen från April, så bedömer jag att det troligen ligger till så att A.A själv konsumerar nämnda preparat. Och med det sagt, så är det inte långsökt att han fått flipp om det uppstått bråk mellan A.A och E, det har blivit slagsmål och så har han pillat fram en kniv eller inte kunnat besinna sig när han slagit E. Plötsligt inser han att E faktiskt inte reagerar mer och där går det upp för honom att han har dödat E. Anledningen tror jag bara är något trivialt som inte motiverar ett mord, och att detta egentligen inte var menat att sluta som det nu slutade.
Tyvärr är jag av den uppfattningen också men vi kan ju hoppas att få svar på varför det skedde.
Undrar om det ändå inte är ganska lätt att få MGM att berätta med tanke inlåst i en cell utan tillgång till knark.
Att det var något bråk mellan dem tycker jag framgår och att det hela verkar ha gått fort. Vittnet S ser Emila och "Gråkappan" 10.15-10.30. Eftersom "Gråkappan" skall ha varit A.A., enligt Danielle, så skall denne fortfarande ha varit kvar hos henne kl. 10.28. Då bör vittnet S ha sett paret runt 10.30 eller strax därefter.
Emilias sista SMS skickas kl. 11.16 och därefter svarar ingen på mobilen som sedan stängs av. Det handlar om ca 45 minuter.