2019-12-15, 23:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Barndomskamrater.

Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
A.A hade flickvän men spenderade ändå natten hos Emilia.. Man kan ju undra hur ofta detta hände? Verkar som han var otrogen mot sin flickvän. Visste någon annan om att han var tänd på Emilia? Han vill så gärna framstå som tuff och lite ”gangster” på sin Instagram, säkert inte okej i hans vänskapskrets att vara tänd på någon med snopp. Undrar om det var en av anledningarna till att han dödade henne? För hon ville gå ut med det eller ställde ett ultimatum till honom?

Det behöver inte ha handlat om något sexuellt.

Emilia och han hade varit vänner sedan barndomen samt att båda höll på med droger.
Citera
2019-12-15, 23:06
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det behöver inte ha handlat om något sexuellt.

Emilia och han hade varit vänner sedan barndomen samt att båda höll på med droger.
My point exactly.
Citera
2019-12-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Var det inte någon som sa att det varit en tredje person i lägenheten? Möjligen D/O eller minns jag fel?

Jag har skrivit mycket tidigare i tråden att A är gråkappan, det fanns en tredje person i lägenheten den tredje är ett vittne som polisen skulle tagit kontakt med från början för då vetat att det va A som sågs sist med E.

Men enligt många här inne trollade bara jag. Så gav upp att ge mer info här.
Varit intressant läsning.

Och nej O/D är inte den tredje personen som fanns i lägenheten den natten.
Citera
2019-12-15, 23:12
Medlem
sybels avatar
[quote=Kycklingbuljong|69621108]
...
Varför välja att slänga en kropp i en Å som ligger nära E's bostad och garanterat kommer bli genomsökt? Tror definitivt inte mordet var planerat, utan något som skedde i stundens hetta. Min teori är att MG gett E en eller flera stickskador och att E slängt/släppt väskan precis vid kanten på ån och "flytt" ut i ån men avlidit i vattnet av sina stickskador/alternativt drunknat då E tuppat av. Mg tappade kontroller helt enkelt och börja alternativt jaga E som då sprang för att rädda sitt liv. GM inser att han tappat det, försvinner från platsen men återkommer för att se om E är kvar och ser E i vattnet och tillsynes avliden. Kanske helt otroligt fel men är detta planerat så är personen riktigt efterbliven som dumpar en kropp där, då det är ett av de första platserna man bör leta på vilket också gjordes.
...

Din teori låter mycket tänkbar. Den kan även ge förklaring till att tfn tystnade vid Kärleksstigen. Kanske var Emilia på väg att ringa/skriva till någon och "skvallra", vilket gjorde A så ursinnig att han slet åt sig tfn, "oskadliggjorde" den och drog fram en kniv. Emilia flyr med honom efter. Samtidigt som de springer, hugger han när han kommer åt och Emilia ser som sista chans att ta sig över ån men orkar inte. Det skulle i så fall även kunna förklara varför A anser sig oskyldig till mord.
En teori.
Citera
2019-12-15, 23:14
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
Jag har skrivit mycket tidigare i tråden att A är gråkappan, det fanns en tredje person i lägenheten den tredje är ett vittne som polisen skulle tagit kontakt med från början för då vetat att det va A som sågs sist med E.

M?
Citera
2019-12-15, 23:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ca 45 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av ATWA.Manson
Jag tror aldrig vi kommer få ett ärligt svar på den frågan, faktiskt. Har nämnt mina teorier tidigare, och det jag finner mest troligt är ett bråk/tjafs som gått åt helvete fel. Med tanke på just innehavet av Xanor (Alprazolam) i domen från April, så bedömer jag att det troligen ligger till så att A.A själv konsumerar nämnda preparat. Och med det sagt, så är det inte långsökt att han fått flipp om det uppstått bråk mellan A.A och E, det har blivit slagsmål och så har han pillat fram en kniv eller inte kunnat besinna sig när han slagit E. Plötsligt inser han att E faktiskt inte reagerar mer och där går det upp för honom att han har dödat E. Anledningen tror jag bara är något trivialt som inte motiverar ett mord, och att detta egentligen inte var menat att sluta som det nu slutade.

Tyvärr är jag av den uppfattningen också men vi kan ju hoppas att få svar på varför det skedde.

Undrar om det ändå inte är ganska lätt att få MGM att berätta med tanke inlåst i en cell utan tillgång till knark.

Att det var något bråk mellan dem tycker jag framgår och att det hela verkar ha gått fort. Vittnet S ser Emila och "Gråkappan" 10.15-10.30. Eftersom "Gråkappan" skall ha varit A.A., enligt Danielle, så skall denne fortfarande ha varit kvar hos henne kl. 10.28. Då bör vittnet S ha sett paret runt 10.30 eller strax därefter.

Emilias sista SMS skickas kl. 11.16 och därefter svarar ingen på mobilen som sedan stängs av. Det handlar om ca 45 minuter.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-15 kl. 23:35.
Citera
2019-12-15, 23:21
Medlem
Birdogirls avatar
Intressant uppgift från Expressen idag. Vän till Emilia säger (citat):

Hon uppger för tidningen att hon redan den 23 november berättade för polisen att hon hade information om vilka som hade varit hos Emilia natten före försvinnandet. Men först den 2 december ska hon ha blivit kallad till förhör. Slut citat.

Hon säger inte "vem" som varit hos Emilia, utan "vilka". Plural.
Citera
2019-12-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl

Hon uppger för tidningen att hon redan den 23 november berättade för polisen att hon hade information om vilka som hade varit hos Emilia natten före försvinnandet. Men först den 2 december ska hon ha blivit kallad till förhör. Slut citat.

Stämmer. Det har nu framkommit att det varit A.A och ännu en person.
Citera
2019-12-15, 23:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den tredje personen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarmedagg
]Jag har skrivit mycket tidigare i tråden att A är gråkappan, det fanns en tredje person i lägenheten den tredje är ett vittne som polisen skulle tagit kontakt med från början för då vetat att det va A som sågs sist med E[/b].

Även SilvrigaSara tar upp detta i det här inlägget även om h*n inte vill berätta var den tredje personen befann sig.

(FB) Skåne / Tollarp 20-åriga Emilia försvunnen sedan 2019-11-22( hittad död 3/12)
Citera
2019-12-15, 23:26
Medlem
ATWA.Mansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr är jag av den uppfattningen också men vi kan ju hoppas att få svar på varför det skedde.

Undrar om det ändå inte är ganska lätt att få MGM att berätta med tanke inlåst i en cell utan tillgång till knark.

Att det var något bråk mellan tycker jag framgår och att det hela verkar ha gått fort. Vittnet S ser Emila och "Gråkappan" 10.15-10.30. Eftersom "Gråkappan" skall ha varit A.A., enligt Danielle, så skall denne fortfarande ha varit kvar hos henne kl. 10.28. Då bör vittnet S ha sett paret runt 10.30 eller strax därefter.

Emilias sista SMS skickas kl. 11.16 och därefter svarar ingen på mobilen som sedan stängs av. Det handlar om ca 45 minuter.
Ja, jag hoppas såklart att det kommer fram varför detta hände. Men det blir ju allt vanligare att misstänkta svarar "Ingen kommentar" i förhör. Men jag hoppas som du på att det hela ska komma fram.

Dina teorier är intressanta och överensstämmer ofta med mina tankegångar. Keep up The Good work.
Citera
2019-12-15, 23:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte singularis utan pluralis.

Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl

Just det.

Inte singularis utan pluralis. Alltså fler personer än A.A. skall ha vistats i hennes lägenhet den här natten. Utöver Emilia själv.
Citera
2019-12-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När dog han? Var Ha*pus och MGM vänner?

E & Ha*pus var vänner. Om han var det med MGM kan jag inte svara på.
Han dog 6 mars 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in