2019-12-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du journalisterna på SVT, DN osv. jobbar gratis?

Men det är inte samma sak.

Facket! Stämpelklocka! Anställningar!

Det är fult att ordna sin egen försörjning!

Företagare är onda!

Tänk om någon tjänar pengar! Då blir mitt liv plötsligt mycket sämre!

Sluta nu att prata om vad han gör. Det viktigaste är vad han kan tänkas ha för åsikter, och hur han ser ut. Och med tanke på allt jag tror och känner, så ska han fan inte ha några pengar!

Citera
2019-12-16, 13:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så klart att de gör! Alla seriösa journalister jobbar ideellt, de som får betalt är onda.
Citera
2019-12-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det var många frågor. Jag sammanfattar lite i mina svar.

Högerextrem är per definition den som inte gör/tycker/agerar som regimen vill.

Eftersom diskussionen du citerar handlar om forskningen kring mobbning missförstod du antagligen mitt svar, då forskning enligt vederbörande tydligen visade att Lamotte attackerades pga att Kronogården är för homogent (det är förunderligt hur allt kan vridas till, eller hur?).

Journalistiken är mycket bra i Sverige för det syfte den har, nämligen att kontrollera människors tänkande och införa en global agenda i FNs regi.

Ord som bra/ dåligt säger inte mycket. Frågan är ju vad syftet är. Det Lamotte gjorde är alltså dålig journalistik om du frågar antidemokraterna vid makten.

Essensen av riktig journalistik har inget övergripande syfte. Den ska bara spegla verkligheten. Det är där jag utgår, när jag skriver bra/dålig. Att detta är ganska sällsynt idag, förändrar inte betydelsen av riktig journalistik.

I övrigt blev jag lite förvirrad. Har jag citerat fel? Jag får gå tillbaka och kolla...
Citera
2019-12-16, 13:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Jag anser att han är värd att försvaras. Han gör en hjälteinsats som ingen annan vågar göra. Han blir ständigt mordhotad. Kanske snart mördad. Självklart måst man försvara och uppmuntra honom. Vad han tyckte för 10 år sen, eller vad han tycker om 10 år spelar ingen roll. Det är nu som räknas.
Ja, jag säger inte att du har fel.

Hur bör Lamotte försvaras, så att han inte blir mördad?

Jag säger att jag inte ser Lamottes behov av att jag försvarar honom på något annat sätt än att jag själv tar sida för sanningen.
Jag är en kort kvinna på 50 kg. Är det sådana som jag som har ansvaret att försvara Lamotte som person?
Citera
2019-12-16, 13:20
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lamotte tvingar inte heller någon att tala med honom. Men det var ju några som kom dit och sa att dom var där just för att dom ville tala med honom. Att odjuren hindrar det och att polisen inte tar tag i det är en skandal.

Varför uttrycker du dig så förnedrande och sexistiskt mot det kvinnliga könet? Varför hatar du kvinnor??

Lamotte arbetar som journalist. Han eldar inte på någonting. Han rapporterar från händelser i samhället som påverkar vanliga människor i sina liv.

Nu skulle han intervjua några tjejer som var där för att träffa honom. Ser du inte allvaret i att en grupp människor förhindrar en journalist i sitt arbete?

Såna som du skrämmer mig och gör att vanliga människor i det tysta kan utsättas för hemska brott utan. Jag begriper bara inte varför det är så viktigt för dig att det skall tystas ner?

Han är inte en journalist och jag har inget kvinnoförakt som resten av Flashback.
Citera
2019-12-16, 13:22
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Han är en journalist som försöker göra sitt jobb, men blir utsatt för misshandel av ett gäng. Hur kan människor bete sig så här? Hur sover dem på nätterna?

Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten han drar igång på kamera
Citera
2019-12-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Kanske inte är så lockande att måla ett bullseye i sin egen panna och på sin egen bil?

Om du läser igen, så förstår du nog att tanken är att ingen ska stå ensam. Om det nu är så att det är 50 rötägg, och resterande 4900 verkligen vill leva som goda samhällsmedborgare. Då ser inte jag att det finns något problem faktiskt.

Så den springande punkten är alltså, i mina ögon, är det så det ligger till?
Citera
2019-12-16, 13:27
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ja men det är ju fina pengar eftersom de inte samlats in frivilligt. Att få folk att frivilligt betala för vad du gör är ju fult enligt de politiskt korrekta. Finast är att stjäla pengarna som public service gör.

Skulle vara intressant att se hur det går för DN och public service om dom bytte modell och finansierade sig enligt modellen att folk betalar vad dom tycker det är värt, utan avtal.
Citera
2019-12-16, 13:27
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Han är inte journalist hur många gånger ni än säger det. Han är en vloggare och uppviglare som tjänar pengar på skiten han drar igång på kamera

Givet din definition är en journalist alltså endast ynkryggen som rättar sig i ledet och agerar högtalare åt Bonniers egna agenda. Det var ju en tämligen smal definition kan man tycka. Hur var detta med att granska makten och belysa samhällsproblem som J.L. bevisligen gör?
Citera
2019-12-16, 13:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Essensen av riktig journalistik har inget övergripande syfte. Den ska bara spegla verkligheten. Det är där jag utgår, när jag skriver bra/dålig. Att detta är ganska sällsynt idag, förändrar inte betydelsen av riktig journalistik.

I övrigt blev jag lite förvirrad. Har jag citerat fel? Jag får gå tillbaka och kolla...
Jag vill gärna också se mindre politiskt agendasättande journalistik. Mer Gad och Lamotte, med andra ord.

...men mig gör det inget att debattera dem med en annan syn på saken, tex regimslavar.
Citera
2019-12-16, 13:32
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Vad han kallas är fullständigt ointressant. Oavsett vilket så är hans verksamhet uppskattad av många, eftersom han offentliggör vad den korrupta statsmakten till varje pris vill dölja och undanhålla medborgarna. Den förtjänar spott och spe och att kastas ut med huvudet före. Lamotte förtjänar att bli miljonär.
Senast redigerad av Condottieri 2019-12-16 kl. 13:44.
Citera
2019-12-16, 13:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Uppviglare? Det är så jävla uppviglat i Trollhättan på eget bevåg så inte ens väktare och ordningsmakt vågar vara där. Inte en enda jäkla journalist vågar ta sig dit.

Ingen vågar konfrontera dessa ynglingar som skapat en krigszon för de boende och där övergrepp begås.
Det är fan emot de mänskliga rättigheterna att inte få vara trygg där man bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in