2019-12-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Lamotte lurar gamla kärringar att skänka pensionen till honom så att han kan åka ut till nästa förort och skrämma upp människor. Visst finns det saker som behövs belysas och fixas, men det är inte att som Lamotte eller Lars Vilks, åka omkring i förorterna med en kamera. Men Lamotte gör ju detta för pengar och skiter fullständigt i folket där eller om Sverigebilden.

Om detta har du ingen aning.

Vad tycker du om själva händelserna då? Det var ju inte så att J.L åkte dit och startade upp kravallerna, bilbränderna och attacker på blåljuspersonal. Vad kommer hatet ifrån. Ok, att de hatar J.M för att han kanske varit, i deras ögon, taskig på internet. De är ju ungdomar vi pratar om. De tål oftast ingen kritik och tar allting personligt. Men nu är ju inte J.L roten till all ondska i förorterna. Eller hur? Och nivån på hatet! Helt galet! Ingen försöker ens säga något konstruktivt.
Citera
2019-12-16, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Gängen vinner popularitet och röner framgång. Flera kommer ansluta sig till mobben.
Polisen måste gå in med hundar och batonger och sätta respekt i bråkmakarna.
Tuffare straff för motsträvare av polisen. Sätt dem ett halvår på bröd och vatten oavkortat, och låt dem coola ner.

Lagen har precis skärpts. Jag tror att blåljuslagen är en bidragande orsak till att attackerna mot blåljuspersonal har ökat. Den är lite som en krigsdeklaration.

Det har alltid funnits de i förorten som tycker att det är fel att störa brandmän och sjuksköterskor. Jag skulle rent av säga att de har varit i majoritet. Men nu när all blåljuspersonal är stämplad som ståendes på polisens sida och skyddad av samma lagar som polisen så är attacker mot brandmän och sjuksköterskor svårare att kritisera.
Citera
2019-12-16, 03:11
Medlem
Citat:
Ingen. Men Lamotte drar nytta av den händelsen och eldar på det mer. Likt Hitler ungefär

Med den här efterblivna logiken så är man stream media betydligt värre när det gälla att elda på rasismen men mot svenskar. Med hittepåhistorier om nazister överallt. Vita står i skuld alla vita är skyldiga er pengar, dom har ingen kultur och är alla rasister.
Lamotte är inget anat än en före detta sosse som åker runt och motbevisa lögnmedias bild av den multikulturella utopin. Han sitter inte och kollektivt anklagar de rasistiska invandrare för masvåldtäkterna och övrigt våld de utsätter svenskarna för. Vilket man borde göra.
Sen spelar det här bara Sverigedemokraterna i händerna. Då en helt vanlig svensk blir hånad av media och sosse-eliten. Det finns snart ingen stans att fly för er antivita vita grisar. Ni kommer inte kunna gömma er bakom invandrarna i förorten. Ni vill oss ont och varit beredda att offra våra barn kvinnor och åldringar. Sen hånar ni en helt vanlig svensk som inte står ut med att arbeta för lögnpressen. Och sitter hemma i soffan och firar misshandeln av honom. I och med detta bör maan se det som tillåtet att behandla sossar och hela sjuklövern där efter. Lämna invandrarna ifred och rikta in sig på de svaga vita grisarnas egendom. Dags att ta efter och fira precis allt ont som händer er. Bittra barnlösa gamla sossar och små veka vänsterextrema vita grisar, alla barnlösa små kryp som njuter av invandrarnas våld mot svenskar. Och helt plötsligt är det fult att vara en tiggare. Kanske har med hudrg att göra. När man är en bruning så är tiggeri fint. Men när en vit man som Lamotte "tigger" så är det fult och äckligt. När röda korsets chef med 100 000+ i månadslön tigger pengar så är det fint eftersom pengarna ska ges till honom själv och till bruningar.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-12-16 kl. 03:18.
Citera
2019-12-16, 03:16
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Båda har symbolstatus, därav upploppsstämningen. Åker jag till kronogården med kamera ser det inte ut sådär. Det är fittan Lamotte de inte vill tala med. Åkerlund light liksom.

Så det är ok att misshandla och dödshota de med "symbolstatus" enligt dig?
Citera
2019-12-16, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Så det är ok att misshandla och dödshota de med "symbolstatus" enligt dig?

Vänstergrisen snackar skit. Finns flera exempel på när helt vanliga journalister blivit attackerade i no go zonerna. Även vänsterliberala blandrasen Tim Pool blev attackerad när han var i sverige. Har svårt att tro att förortsbabbarna visste vem han var. Åk dit som svensk eller som kvinna, vistas ensam ute varje natt en vecka så är du garanterad att bli bli rånad och i den senare våldtagen.
Alla områden där babblar och brunt folk är i majoritet är helveteshål som bara går ner sig år efter år. Hur mycket pengar staten än skjuter till. Har svårt att tro det skulle vara riskfritt att glida runt ensam med kamera. I områden där klaner och gäng styr. Samma gäng som smäller bomber vid butiker som inte betalar "hyra"
Vi vet ju också anledningen till att det bor precis inga vänsterextremister i betongförorterna. Bodde i Fittja under 6 månaders tid. Och jag såg inte en enda vit gris där, undra varför.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-12-16 kl. 03:37.
Citera
2019-12-16, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu har väktarna fått nog.
https://www.expressen.se/gt/vaktare-stoppas-fran-att-patrullera-i-kronogarden/

Väktare är ett jobb som inte borde finnas. Trygghetsvärd och väktare är påhittade jobb som tagits fram för att arbetsgivarna inte vill betala anständiga löner. Ordningsvakter har lätt att få anständiga löner i dagens Sverige så arbetsgivarna anställer arbetsmarknadens avskrap och diagnostiserat psykiskt sjuka som väktare och trygghetsvärdar för att spara pengar. Självklart ska det inte finnas några väktare i Kronogården. Allt de kan göra kan Lamotte göra själv.
Citera
2019-12-16, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Väktare är ett jobb som inte borde finnas. Trygghetsvärd och väktare är påhittade jobb som tagits fram för att arbetsgivarna inte vill betala anständiga löner. Ordningsvakter har lätt att få anständiga löner i dagens Sverige så arbetsgivarna anställer arbetsmarknadens avskrap och diagnostiserats psykiskt sjuka som väktare och trygghetsvärdar för att spara pengar. Självklart ska det inte finnas några väktare i Kronogården. Allt de kan göra kan Lamotte göra själv.

Ja helt riktigt. De bör istället lägga pengarna på fler fritidsgårdar i krongården. Vem fan behöver väktare som ser över andras egendom och som ser till att det är lugnt i trapphusen. Krongården går mot en ljus framtid med dessa planer. Kan vi bara genomföra detta och hålla Lamotte borta så kommer Krongården förvandlas till en framgångssaga och idyll.
Citera
2019-12-16, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja jag är ju inte lika dum i huvudet som dig, den saken är klar.

Som expert i ämnet kan du väl ändå upplysa oss mindre vetande med lite länkar? Funkar ju hur bra som helst med cannabislegalisering, och du kan absolut räkna med att cannabis kommer att legaliseras inom några år även här i Sverige. Då kommer vi få se mindre kriminella gäng som livnär sig på cannabisförsäljning och just därför inte längre har råd att köpa tunga vapen och därmed mindre gängkrig, bland annat.

Stolpskottet är snarare du, och cannabislegalisering är den intelligenta positionen. Dock bör man inte legalisera cannabis för Muhammed's skull, utan helt enkelt eftersom hela samhället vinner på det, inte minst Sverige. Cannabislegalisering och då framförallt industrihampa, är ju nationell självständighet om något.

Ja alltså, jag försvarar inte muslimpacket så sett, menar bara att de har rätt att vara upprörda och att ingen tycker att det är kul att en massa snutar cirkulerar runt en hela tiden och att folk kommer och trycker upp livesändande mobilkameror i nyllet på en hela tiden. Detta ursäktar dock inte deras beteende så sett, och hade de levt i ett normalt land så hade snuten slagit eller skjutit ihjäl dem för deras kravaller.
Ja de är inte så lätt att motargumentera med ngn som brukar dopning.. Inte så konstigt att du vill legalisera droger... Förmodligen är du blatte med.. Kurd?
Citera
2019-12-16, 05:27
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ingen. Men Lamotte drar nytta av den händelsen och eldar på det mer. Likt Hitler ungefär

Han är en journalist som försöker göra sitt jobb, men blir utsatt för misshandel av ett gäng. Hur kan människor bete sig så här? Hur sover dem på nätterna?
Citera
2019-12-16, 06:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Båda har symbolstatus, därav upploppsstämningen. Åker jag till kronogården med kamera ser det inte ut sådär. Det är fittan Lamotte de inte vill tala med. Åkerlund light liksom.
Så bra!

Då kan istället du åka till nästa upplopp och göra reportage, så svenskarna får veta vad som pågår?

Jag kan det inte, för som svensk kvinna har jag råkat illa ut alla de (få) gånger jag vistats ute i orten kvällstid.
Citera
2019-12-16, 06:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Han är en journalist som försöker göra sitt jobb, men blir utsatt för misshandel av ett gäng. Hur kan människor bete sig så här? Hur sover dem på nätterna?
Hat gör en människa galen. Det förstör henne inifrån.

Mångkultur föder hat.
Citera
2019-12-16, 06:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jasså? Ja det får väl du/ni tro då. När det var upplopp precis där jag bor 2013 såg jag däremot exakt noll stöd för ligisterna. Ligisterna var ju allas fiende, det var de som förstörde, vandaliserade och gjorde det otryggare...

Invandrare anordnade däremot lokala protester och nattvandringar MOT ligisterna. Likaså såg jag inte heller att polisen och lokalinvånarna i allmänhet stod på olika sidor i detta, det var enbart ligisterna vs. polisen det handlade om.

Men både yttre vänstern och yttre högern (i media) verkade ju lika eniga om att man hade fel i min uppfattning där! Eniga på så sätt att båda sidor sa att de som var emot polisen representerade hur förortsborna såg på saken (fast i olika syften). Kul att agendorna är eniga om något och kan berätta för de som lever i verkligheten och ser på nära håll hur den ”egentligen ser ut :-)

Problemet med båda ytterkanter är att det inte finns någon som helst plats för fler nyanser än deras ensidiga beskrivningar. Där båda sidor klumpar ihop tusentals invånare och målar upp en bild som sedan ska representera ett helt område.

Men tur att man har agendorna som kan tala om vilken (enda) verklighet som existerar när man råkar se något helt annat med egna ögon :-)

Men folk på båda sidor får tro på sina egna sanningar om hur det ”egentligen är”, jag köper dock inte att 50 000 invånare som här stödjer det 50-tal som stod för vandaliseringen. Men visst, vi säger väl att hela bunten supportade att ens lokala närområde blev otryggare och att det vandaliserades.

För mig är det dock inte ett dugg märkligt att även ”svartskallar” är emot detta, för det var även deras bilar och butiker som vandaliserades. Och om man nu inte tror att några invandrare arbetar så har de väl också behov av att gå på apoteken och till mataffärerna som vandaliseras!?

Och vem sjutton driver alla butiker och äger bilarna i förorterna som vandaliseras där det nästan bara bor invandrare? Och vilka misshandlas och rånas egentligen där det nästan bara bor invandrare? (Förutom de enstaka gångerna journalister kommer på besök då). Vill invandrare i allmänhet utsättas för våld och bli rånade alltså?
Eftersom människor är polariserade inom sig kan de inte annat än polarisera allt i världen.

Därför leder mångkultur till konflikter.
Även fast boende på dessa orter givetvis inte vill bo i en krigszon, så kommer sådana här laglösa land uppstå i alla mångkulturer, eftersom människor endast klarar av att älska dem som de kan spegla sig i. Jag talar då generellt.

Om/när dessa kriminella försvinner kommer alltså nya kriminella uppstå, eftersom orten saknar homogenitet och människor söker sammanhang. Etnicitet tycks vara den starkaste faktorn för polarisering, där efter religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in