2019-12-16, 06:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Båda har symbolstatus, därav upploppsstämningen. Åker jag till kronogården med kamera ser det inte ut sådär. Det är fittan Lamotte de inte vill tala med. Åkerlund light liksom.

Lamotte tvingar inte heller någon att tala med honom. Men det var ju några som kom dit och sa att dom var där just för att dom ville tala med honom. Att odjuren hindrar det och att polisen inte tar tag i det är en skandal.

Citat:
För att jag är en ärlig människa och har ett gott samvet. Jag är varken en fitta eller en hyena.

Varför uttrycker du dig så förnedrande och sexistiskt mot det kvinnliga könet? Varför hatar du kvinnor??

Citat:
Ingen. Men Lamotte drar nytta av den händelsen och eldar på det mer. Likt Hitler ungefär

Lamotte arbetar som journalist. Han eldar inte på någonting. Han rapporterar från händelser i samhället som påverkar vanliga människor i sina liv.

Nu skulle han intervjua några tjejer som var där för att träffa honom. Ser du inte allvaret i att en grupp människor förhindrar en journalist i sitt arbete?

Såna som du skrämmer mig och gör att vanliga människor i det tysta kan utsättas för hemska brott utan. Jag begriper bara inte varför det är så viktigt för dig att det skall tystas ner?
Citera
2019-12-16, 06:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Dagens bästa inlägg!

Håller med, och är så trött på sandlådenivån och tjat om höger/vänster rasister/antirasister, bla bla bla....Nu är väl Fb ganska extremt på så sätt kan jag tycka. Mycket enkelspårande. Svart-vitt.

Men! Den biten om 4900 andra, som exempel, har jag funderat en del kring. Jag tycker uppriktigt synd om de som kommer hit med goda intentioner och driv, men får hela området och sina lev neddragna av dessa ligister. Jag saknar också journalistik, reportage med dessa, som träder fram och berättar, kritiserar, ibland kanske sina landsmän och deras avkommor.

Jag har funderat så länge på detta, så jag börjar undra om de finns...? Varför gör de inget väsen av sig? Fan, när jag bott utomlands, hade jag blivit fly förbannad om andra från Sverige hade sabbat mina möjligheter. För att inte tala om bristen på respekt mot det nya landet.
Varför fundera och låta Lamotte eller SvT forma din åsikt?

Åk till en no-go-zon och prata med folk!
Citera
2019-12-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför fundera och låta Lamotte eller SvT forma din åsikt?

Åk till en no-go-zon och prata med folk!

Varför? Vad har vi att vinna på vad skräpmän tycker? Vi måste förstå att blattarna inte kan bättre. De har alla förutsättningar att göra rätt för sig men gör ändå fel. Dom vill skada oss, ta över och roffa åt sig. De är inte utvecklade som vi så det kommer aldrig gå att resonera med dem.

Har din unge hamnat i bråk med en babbeunge nån gång? Om skolan kallar på möte med föräldrarna, ta med backup och skottsäker väst för föräldrarna kommer vara 100 gånger mer aggressiva för barnen lär sig hur man gör hemifrån.

De är smuts som ska ut. Punkt slut.
Citera
2019-12-16, 07:10
Medlem
Citat:
Båda har symbolstatus, därav upploppsstämningen. Åker jag till kronogården med kamera ser det inte ut sådär. Det är fittan Lamotte de inte vill tala med. Åkerlund light liksom.
Du får gärna prova. Åk dit med en kamera efter mörkrets inbrott och intervjua guldgossarna så har vi något att jämföra med.
Citera
2019-12-16, 07:17
Avslutad
Citat:

Pft, aa jo visst. Du snackar så jävla mycket skit. Allt är svartskallarnas fel och alla vet om det, Lamotte gör alla svenskar en tjänst och visar för blinda svenskar hur till nötter som tror att vi har det bra, eftersom cp-skadade media inte vågar, så måste någon annan göra det.
Citera
2019-12-16, 07:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Varför? Vad har vi att vinna på vad skräpmän tycker? Vi måste förstå att blattarna inte kan bättre. De har alla förutsättningar att göra rätt för sig men gör ändå fel. Dom vill skada oss, ta över och roffa åt sig. De är inte utvecklade som vi så det kommer aldrig gå att resonera med dem.

Har din unge hamnat i bråk med en babbeunge nån gång? Om skolan kallar på möte med föräldrarna, ta med backup och skottsäker väst för föräldrarna kommer vara 100 gånger mer aggressiva för barnen lär sig hur man gör hemifrån.

Nej, jag skulle aldrig utsätta mina barn för mångkulturen. Inte så länge jag har ett val. Vilken kärklig fråga.
Citera
2019-12-16, 07:25
Medlem
Antonov14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg

. JA DET ÄR SMUTS.
Citera
2019-12-16, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Lagen har precis skärpts. Jag tror att blåljuslagen är en bidragande orsak till att attackerna mot blåljuspersonal har ökat. Den är lite som en krigsdeklaration.

Det har alltid funnits de i förorten som tycker att det är fel att störa brandmän och sjuksköterskor. Jag skulle rent av säga att de har varit i majoritet. Men nu när all blåljuspersonal är stämplad som ståendes på polisens sida och skyddad av samma lagar som polisen så är attacker mot brandmän och sjuksköterskor svårare att kritisera.

Hårdare straff Mot blåljus personer alltså.
Men fortfarande ok att ge sig på Svensson.
Citera
2019-12-16, 07:58
Medlem
Citat:
Ingen. Men Lamotte drar nytta av den händelsen och eldar på det mer. Likt Hitler ungefär
Varför åker inte du dit och knullar på blattarna istället? Du verkar gilla dom.
Citera
2019-12-16, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hat gör en människa galen. Det förstör henne inifrån.

Mångkultur föder hat.

Om inga invandrare fanns skulle inget hat finnas...
Om alla var heterosexuella skulle inget hat finnas...
Om det endast fanns män skulle inget hat finnas...
Om det bara fanns en typ av konst skulle inget hat finnas...
Om alla var lika skulle inget hat finnas...

Inskränkthet är hatets grundpelare.
Tolerans dess botemedel.
Det betyder att man ändå kan ha en reglerad invandring, att man inte behöver ligga med homosexuella, att det kan vara gött att bara umgås i manligt sällskap ibland, att det är fullt tillåtet att bara beundra hötorgskonst och att det är ok att dras till sina likar i ens vänskapskrets. Det betyder bara att man inte kan kräva att alla tycker lika.
Citera
2019-12-16, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Bra inlägg.

Vad "vänstern" faktiskt gör när de bestämt hävdar att Lamotte provocerar är att de avhumaniserar invandrarna i fråga. "De är inte som oss". "De måste behandlas annorlunda". Tydligen ska vi behandla dem och se på dem som barn eller som du säger som vilda djur.
En rätt grov form av rasism om du frågar mig.

De låga förväntningarnas rasism är vänstern verkligen mästare på. Det är förstås inte så konstigt om eftersom man helt och håller bekänner sig till raskollektivistiskt tankegods. Istället för att se individen delas människor genom yttre attribut in i grupper och värderas helt och hållet utifrån sin grupptillhörighet. En exotisk person kan med detta tankesätt aldrig göra fel, de är alltid offer för något annat. Undertonen i detta är ren och skär rasism, där gruppen i praktiken anses helt och hållet underlägsen den svenska och därför alltid måste hjälpas i oändlighet, inga krav kan ställas, inget ansvar utkrävas. Det är i praktiken omyndigförklaring. Det är samma inställning man har mot barn.
Citera
2019-12-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om inga invandrare fanns skulle inget hat finnas...
Om alla var heterosexuella skulle inget hat finnas...
Om det endast fanns män skulle inget hat finnas...
Om det bara fanns en typ av konst skulle inget hat finnas...
Om alla var lika skulle inget hat finnas...

Inskränkthet är hatets grundpelare.
Tolerans dess botemedel.
Det betyder att man ändå kan ha en reglerad invandring, att man inte behöver ligga med homosexuella, att det kan vara gött att bara umgås i manligt sällskap ibland, att det är fullt tillåtet att bara beundra hötorgskonst och att det är ok att dras till sina likar i ens vänskapskrets. Det betyder bara att man inte kan kräva att alla tycker lika.

Kränkthet och krav från vissa grupper tar udden av botemedlet.
Särbehandling av dessa grupper göder hatet återigen.

Du verkar sakna förmågan att se hur de "godas" agerande, i sin godhet och tolerans, kan bli bränsle för hatet istället för att kväva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in