2019-12-16, 10:33
Medlem
Tänker på detta med maskeringsförbudslagen. Är det med hänsyn tagen till att det inte är en öppen anmäld demonstration som polisen inte väljer att gå in och avmaskera och föra bort syndarna då de uppenbart stör den allmänna ordningen eller hänvisar de maskerade till religiösa motiv?
Citera
2019-12-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Aha, tack!

Det behövs alltså fler svenska, "högerextrema" medborgarjournalister i Kronogården för att det ska bli fredligt.

Der skal "almen" og "normal" journalistisk opmærksomhed på vold, hærværk og gangkriminalitet i Kronogården og alle andre steder i Sverige, ligesom der er "almen" og "normal" opmærksom på alle positive og negative aktiviteter som etniske svenskere udøver.

Så er der ikke brug for det du kalder "högerextrema" medborgerjournalister idet befolkningen så vil være fuldt oplyst om hvordan udenlandsk funderede grupperinger hærger svenske bydele, så de ved deres stemmeafgivning ved valg kan beslutte om denne opførsel skal fortsætte eller den skal slutte.

Demokrati fungerer kun hvis alle borgere er fuldt oplyst om alle samfundets problemstillinger og ytringsfrihed råder.
Citera
2019-12-16, 10:38
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Tänker på detta med maskeringsförbudslagen. Är det med hänsyn tagen till att det inte är en öppen anmäld demonstration som polisen inte väljer att gå in och avmaskera och föra bort syndarna
Vet inte, men jag misstänker snarare att det handlar om att polisen helt enkelt är underbemannad och för feg och svag.
Citat:
då de uppenbart stör den allmänna ordningen eller hänvisar de maskerade till religiösa motiv?
Det är väl mer märkligt att polisen ingriper mycket hårdare mot det svinaktiga beteendet: stöld, misshandel, grova förolämpningar, upplopp. Allt rakt framför ögonen på dem. Att de maskerar sig är ju inget större problem i sig, så länge de bara uppför sig städat i övrigt. Men de uppförde sig i själva verket allt annat än städat.
Citera
2019-12-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Tänker på detta med maskeringsförbudslagen. Är det med hänsyn tagen till att det inte är en öppen anmäld demonstration som polisen inte väljer att gå in och avmaskera och föra bort syndarna då de uppenbart stör den allmänna ordningen eller hänvisar de maskerade till religiösa motiv?

Er det ikke kun ved sportsbegivenheder at maskering er ulovlig i Sverige?
Citera
2019-12-16, 10:42
Medlem
Hur kan vänstermänniskor titta på dessa klipp och se detta våldsamma beteende, direkt kvinnofientliga, homofobiska, sturska 18 åringar skrika polishora framför poliser, och sedan ändå inte kritisera detta utan väljer att kritisera Joakim lamotte? Hur går det ihop i hjärnan när dom tänker?
Citera
2019-12-16, 10:46
Medlem
arbetets avatar
Jens Ganman förklarar:
Jens Ganman
1 tim ·
SKÄMS

Det här landet är så sjukt just nu. Så skadat. Så uppe i det blå. Och då tänker jag inte främst på att ytterligare två människor sköts i Uppsala inatt (en död). Eller på vansinnesdådet i Gislaved i förrgår. Eller gänguppgörelsens i Norrköping häromveckan. Sundsvall, Hässleholm...

Det allra sjukaste är alla dessa journalister, ledarskribenter och kändisar som sitter bakom sina tangentbord (på femte våningen i Stockholms innerstad) och garvar åt Lamottes reportage från Trollhättan – garvar åt vanliga människors oro inför det vårt land i raskt takt håller på att förvandlas till.

Hur kan ni se er själva i spegeln?

Hur kan skrattet inte fastna i halsen?

Hur länge ska ni rabbla era högdragna floskler om att ”Sverige aldrig varit så tryggt”, ”brottsligheten går ner”, ”sluta svartmåla Sverige”... etc?

Ni är ju den stereotypa alkoholisten som inför hela interventionen – släkt, vänner, jobbarkompisar, grannar – skrattar avfärdande och ropar:

”JAG har inga problem! Jag kan sluta när jag vill!”

Fast ni inte kan det.

Ni är, uppenbart, medberoende till Stefan Löfvens och Morgan Johanssons allt genomskinligare lögner om att läget är under kontroll och att de kommer att lösa allt bara vi ger dem mer tid.

De KOMMER inte att göra det.

Det vet ni ju.

Det här vansinnet, med dagliga skottlossningar, bombdåd, bilbränder, barnrån, machetedåd... det kommer bara att eskalera.

Och ni står där och... hånflinar?

Åt vanligt folks oro och sorg över att behöva se sitt land förstöras – helt i onödan.

Fy fan för er.

Fy faan.
https://www.facebook.com/jens.ganman
Citera
2019-12-16, 11:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Fast det ska hålla också med utvisningar och indragna medborgarskap. Finns det bara ett medborgarskap kan man inte gör en människa statslös det är liksom väl känt. Inte heller utvisningar i vissa länder går att genomföra. Anstalterna är svindyra så alla som gapar om höga straff osv lär få betala betydligt mer i omkostnader samt börja bygga fler. Socialtjänst med LVU och familjehem svindyrt det med.
Så gärna förslag som är juridiskt hållbara och det gäller FN konventioner, EU lagar och konventioner,osv.

Lamotte gick runt där för att polisen var där för ensam hade han fått springa fort. Det han gör är att meddela nu kommer jag och filmar ert getto och redan där har han gjort människor vansinniga. Han lever på hatare och invandringsfientliga idioter som tror att lösning finns som indragna medborgarskap och utvisningar. Sorry retoriken har inte juridiskt helhetsstöd.

Det finns spår av raljans i mina inlägg - Detta är självklart en återvändsgränd liksom många andra alternativ är.
Problemet befinner sig i en oantastlig sfär enligt mig. Man har skapat detta beteende genom segregation, och det är irreversibelt.

Lamotte är en journalist i gråzon. Han vet mycket väl att han anses provokativ, och han har formulerat sitt "offrande" arbetssätt främst i syfte att dra in lön.
Citera
2019-12-16, 11:26
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Nej jag har två jobb och är förmodligen bra mycket äldre och vettigare än dig med tanke på hur du formulerar dig.

Varför jag bryr mig om att Lamotte lurar och skrämmer upp gamla rädda tanter?
Då borde du ha sett hur Sverige förändrats..?
Idag behöver man inte "skrämma upp gamla rädda tanter". De flesta är mer än väl införstådda med situationen i landet.
Att Lamotte inte kan vistas på vissa platser utan att bli hotad, borde ju även i din värld bevisa att något är fel.
Det finns platser även i min närhet jag ogärna går förbi. Kanske inte så mycket för att jag skulle vara rädd, utan mer för risken att hamna i en oförutsedd konflikt.. fick jag välja skulle jag hellre swischa L en slant mot att utsättas för det han gör.
Senast redigerad av Hemi57 2019-12-16 kl. 11:28. Anledning: felstavat
Citera
2019-12-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Demokrati fungerer kun hvis alle borgere er fuldt oplyst om alle samfundets problemstillinger og ytringsfrihed råder.

Ja, och det är därför Sverige inte längre är en demokrati.
Citera
2019-12-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Ja, och det är därför Sverige inte längre är en demokrati.

Det er det Joakim Lamotte arbejder på at ændre - det er et arbejde som er ald ære og respekt værd.

Giv ham og andre demokrater ald den støtte og respekt de fortjener - så ændres Sveriges håbløse situation til en håbefuld situation.
Citera
2019-12-16, 11:53
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men! Den biten om 4900 andra, som exempel, har jag funderat en del kring. Jag tycker uppriktigt synd om de som kommer hit med goda intentioner och driv, men får hela området och sina lev neddragna av dessa ligister. Jag saknar också journalistik, reportage med dessa, som träder fram och berättar, kritiserar, ibland kanske sina landsmän och deras avkommor.

Jag har funderat så länge på detta, så jag börjar undra om de finns...? Varför gör de inget väsen av sig? Fan, när jag bott utomlands, hade jag blivit fly förbannad om andra från Sverige hade sabbat mina möjligheter. För att inte tala om bristen på respekt mot det nya landet.

Kanske inte är så lockande att måla ett bullseye i sin egen panna och på sin egen bil?
Citera
2019-12-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Varför fundera och låta Lamotte eller SvT forma din åsikt?

Åk till en no-go-zon och prata med folk!

Men det förstår du väl, att det inte gör någon skillnad. Jag har vistats i gettona via jobb för övrigt. Min åsikt är ganska klar. Läste du ens vad jag skrev?

Ja undrar alltså, varför dessa 4900 enligt utsago, skötsamma, villiga att integreras, aldrig hörs. Dels media, och dels ute i samhället. Varför är de inte ute och tar dessa 50 ungar i örat? De kan ju med lätthet köra bort dessa små grupper. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in