2019-12-16, 12:04
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det er det Joakim Lamotte arbejder på at ændre - det er et arbejde som er ald ære og respekt værd.

Giv ham og andre demokrater ald den støtte og respekt de fortjener - så ændres Sveriges håbløse situation til en håbefuld situation.

Ni som fortfarande är demokrati-ivrare och inte ser demokrati som det utpräglade vänstersystem det är, ni är ungefär i samma förnekelse som vanliga människor som inte såg några problem med invandring för c:a 5-10 år sen. "Om bara integrationen fungerare bättre" / "Om bara det var riktig demokrati". Nej invandringen är ett problem i sig och demokrati är ett problem i sig.
Citera
2019-12-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om inga invandrare fanns skulle inget hat finnas...
Om alla var heterosexuella skulle inget hat finnas...
Om det endast fanns män skulle inget hat finnas...
Om det bara fanns en typ av konst skulle inget hat finnas...
Om alla var lika skulle inget hat finnas...

Inskränkthet är hatets grundpelare.
Tolerans dess botemedel.
Det betyder att man ändå kan ha en reglerad invandring, att man inte behöver ligga med homosexuella, att det kan vara gött att bara umgås i manligt sällskap ibland, att det är fullt tillåtet att bara beundra hötorgskonst och att det är ok att dras till sina likar i ens vänskapskrets. Det betyder bara att man inte kan kräva att alla tycker lika.

Bra formulerat! Dessa invandrare skulle behöva läsa dessa rader ofta. 3 ggr om dagen. Istället för gamla hatiska sagoberättelser.
Citera
2019-12-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns spår av raljans i mina inlägg - Detta är självklart en återvändsgränd liksom många andra alternativ är.
Problemet befinner sig i en oantastlig sfär enligt mig. Man har skapat detta beteende genom segregation, och det är irreversibelt.

Lamotte är en journalist i gråzon. Han vet mycket väl att han anses provokativ, och han har formulerat sitt "offrande" arbetssätt främst i syfte att dra in lön.

Citat.Man har skapat detta beteende genom segregation, och det är irreversibelt.

Nej Nej Nej...

Det er helt forkert - der var segretion - idet muslimer levede i muslimske lande og svenskere levede i Sverige.

Det man har skabt er hovedløs import af muslimer, som per definition ikke kan, skal eller vil andet end at segregrere sig - det ved enhver med historisk indsigt.

Og ingen skal tro på at det er ireversibelt.

Når muslimer er i stand til at rejse til Sverige, er de selvfølgeligt også i stand til at rejse tilbage til deres muslimske afrejseland.

Alt kan løses hvis man vil og iværksætter løsningsorienterede handlinger.
Citera
2019-12-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ni som fortfarande är demokrati-ivrare och inte ser demokrati som det utpräglade vänstersystem det är, ni är ungefär i samma förnekelse som vanliga människor som inte såg några problem med invandring för c:a 5-10 år sen. "Om bara integrationen fungerare bättre" / "Om bara det var riktig demokrati". Nej invandringen är ett problem i sig och demokrati är ett problem i sig.

Demokrati har lige skaffet de konservative absolut flertal i det britiske parlament, og Brexit kan nu gennemføres.

Hvor tit bliver der totalt ændret kurs i det muslimske Saudi Arabien eller i det kommunistiske Nordkorea fordi befolkningen ønsker det - eller overhovedet bliver spurgt om hvad de ønsker?
Citera
2019-12-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag kan tycka att Lamotte faktiskt får skylla sig själv. Han vet att han uppfattas som provokativ och är hatad av de grupper han besöker. Det blir lite samma effekt som alla de ”nigger pranks” som finns på youtube. Man gör det för att provocera och kunna visa upp den bild som man önskar förmedla.

Om Lamotte hade velat visa hur det verkligen är i förorten hade han skickat någon annan än sig själv. Gärna olika, okända personer varje gång.
Men det fungerar ju inte. Han vill ha pengar. Finns ju hela tiden idioter som skänker. Han njuter i sin offerkofta.
Citera
2019-12-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Aha, tack!

Det behövs alltså fler svenska, "högerextrema" medborgarjournalister i Kronogården för att det ska bli fredligt.

Vad utmärker någon som är högerextrem, enligt dig? Och vilka politiska åsikter tycker du ska diskvalificera från vissa jobb, debatter et.c?

Jag har inte några problem med medborgarjournalister. I synnerhet inte när de har adekvat utbildning och praktik från både stor tidning och public service. Har du? Och varför? Tycker du att vi har en hög pressetik i övrigt idag? Gör våra journalister jobbet som vi önskar att de gör, på ett tillfredställande vis?

Det är inte så att det kryllar av oberoende media i Sverige, där du slipper en politisk vinkling i mycket som skrivs. Det är liksom bara ”pick your chose” och försöka tänka lite själv när man läser.

Sen undrar jag lite kring mediebevakningen innan J.L anlände till Kronogården. Jag kan tycka att det borde vara stort medialt pådrag, vid upplopp, bilbränder och attacker på blåljuspersonal. Var är övriga media? Och varför väljer de att inte slå upp dessa händelser stort? Samhällshotande företeelser är för mig något av det viktkgaste jobbet media har att rapportera om.

Varför är inte fler journalister där och bevakar J.L? En kollega de vet löper stor risk för att bli attackerad. Det borde vara nyhetsvärde. Istället hånar och hatar de på honom. De agerar som barnungar som är rädda för att bli av med sitt godis. Kan det finnas någon agenda?

Aschberg är så politiskt bunden och ohederlig. Han som alltid velat framställa sig som så tuff. Var är han? I någon kolumn raljerandes. Vad gör han för sammhällsnytta? Sådan jävla hybris, så han tar inte ens reda på vad ett ”troll” är, innnan han gör en programserie. Det ör iofs humor.

Janne Josefsson?
Citera
2019-12-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns spår av raljans i mina inlägg - Detta är självklart en återvändsgränd liksom många andra alternativ är.
Problemet befinner sig i en oantastlig sfär enligt mig. Man har skapat detta beteende genom segregation, och det är irreversibelt.

Lamotte är en journalist i gråzon. Han vet mycket väl att han anses provokativ, och han har formulerat sitt "offrande" arbetssätt främst i syfte att dra in lön.

Ja, de flestas incitament för att släpa sig till jobbet, är ju lönen.

Men, så finns det speciella jobb. Jobb där inte det räcker. Människan är bekväm av naturen. Följer helst minsta motstånds lag. Jag är övertygad om att J.L kan finna bekvämare sätt att dra in sitt levebröd på. Han hade t.ex kunnat suttit kvar och varit bekväm på GP, eller SVT. Lön som rullar in varje månad. Kanske lite dödare i själen bara?

Jag menar, han är ju ändå en priviligerad, vit, heterosexuell man. Eller hur?

Nej, jag tror att han är mer intresserad, utöver bara pengar faktiskt.
Citera
2019-12-16, 12:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Men det fungerar ju inte. Han vill ha pengar. Finns ju hela tiden idioter som skänker. Han njuter i sin offerkofta.
Tror du journalisterna på SVT, DN osv. jobbar gratis?
Citera
2019-12-16, 12:58
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFrenchGuy
Hur kan en stor del folk svälja allt som Greta säger med hull och hår? Därför att en stor majoritet svenskar är naiva och blåsta och förtjänar samhället de lever i. Det är inte synd om dem, däremot deras barn och kommande generationer som de struntat helt i för att få en dags extra föräldraledighet eller nån krona mindre i skatt.
Alltså det här är Off topic, men jag fördöker bärga posten eftersom den berör kärnan i konflikten. Konflikten är mellan msm och fria medier. SVT/SR skapades för att politikerna ska ha en egen propagandakanal, därför hade vi länge ett statligt mediemonopol.

Fortfarande är SVT/SR lojala mot regimen, även om det verkar som mp har kuppat in en betydande representation i public service.

Problemen i förorterna är ju ett direkt resultat, som varnades för i decennier, och belysning av problemet belyser samtidigt regimens inkompetens och politiska tafatthet.

Många verkar tro att belysandet av segregationsproblem är en högervinkling av journalistik. Det är det inte. Integrationen angår hela samhället och är ett problem som måste belysas oavsett partitillhörighet. Men det är ju prestigemässigt jobbigt att SD visade sig profetiskt exakt förutspå utvecklingen i Sverige.

Men att man uppmärksammar Jronogården betyder inte automatiskt att man har en viss partilojalitet, det kan betyda att man har mod och integritet.
Public service förbjuder förmodligen sina (högst medelmåttiga) journalister att besöka Kronogården. De är lojala mot makten.
Citera
2019-12-16, 13:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vad utmärker någon som är högerextrem, enligt dig? Och vilka politiska åsikter tycker du ska diskvalificera från vissa jobb, debatter et.c?

Jag har inte några problem med medborgarjournalister. I synnerhet inte när de har adekvat utbildning och praktik från både stor tidning och public service. Har du? Och varför? Tycker du att vi har en hög pressetik i övrigt idag? Gör våra journalister jobbet som vi önskar att de gör, på ett tillfredställande vis?

Det är inte så att det kryllar av oberoende media i Sverige, där du slipper en politisk vinkling i mycket som skrivs. Det är liksom bara ”pick your chose” och försöka tänka lite själv när man läser.

Sen undrar jag lite kring mediebevakningen innan J.L anlände till Kronogården. Jag kan tycka att det borde vara stort medialt pådrag, vid upplopp, bilbränder och attacker på blåljuspersonal. Var är övriga media? Och varför väljer de att inte slå upp dessa händelser stort? Samhällshotande företeelser är för mig något av det viktkgaste jobbet media har att rapportera om.

Varför är inte fler journalister där och bevakar J.L? En kollega de vet löper stor risk för att bli attackerad. Det borde vara nyhetsvärde. Istället hånar och hatar de på honom. De agerar som barnungar som är rädda för att bli av med sitt godis. Kan det finnas någon agenda?

Aschberg är så politiskt bunden och ohederlig. Han som alltid velat framställa sig som så tuff. Var är han? I någon kolumn raljerandes. Vad gör han för sammhällsnytta? Sådan jävla hybris, så han tar inte ens reda på vad ett ”troll” är, innnan han gör en programserie. Det ör iofs humor.

Janne Josefsson?
Det var många frågor. Jag sammanfattar lite i mina svar.

Högerextrem är per definition den som inte gör/tycker/agerar som regimen vill.

Eftersom diskussionen du citerar handlar om forskningen kring mobbning missförstod du antagligen mitt svar, då forskning enligt vederbörande tydligen visade att Lamotte attackerades pga att Kronogården är för homogent (det är förunderligt hur allt kan vridas till, eller hur?).

Journalistiken är mycket bra i Sverige för det syfte den har, nämligen att kontrollera människors tänkande och införa en global agenda i FNs regi.

Ord som bra/ dåligt säger inte mycket. Frågan är ju vad syftet är. Det Lamotte gjorde är alltså dålig journalistik om du frågar antidemokraterna vid makten.
Citera
2019-12-16, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Håller med. Av samma anledning — förnuftet — hör tex inte rasism, homofobi, kvinnohat, kulturfientlighet, intolerans och fascism hemma i det upplysta samhället.
Vad är rasism? Förklara det.
Om du är emot hederskultur så är du automatiskt kulturfientlig.
Intolerant är vad man måste vara mot det som är fel, kvinnoförnedrande, orättvist, korrupt.
Fascism är jag säker på att du inte vet vad det är.
Citera
2019-12-16, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag hatar ingen, och kan inte se varför Lamotte behöver försvaras på det sätt jag anar att du menar.

De vänsterblivna gör jobbet att sprida videon till de ovetande 1000 ggr bättre än "De Onda" kan göra.

Jag tar inte sida för människor utan för sanningen, något jag dessutom anar att Joakim själv gör.
Jag anser att han är värd att försvaras. Han gör en hjälteinsats som ingen annan vågar göra. Han blir ständigt mordhotad. Kanske snart mördad. Självklart måst man försvara och uppmuntra honom. Vad han tyckte för 10 år sen, eller vad han tycker om 10 år spelar ingen roll. Det är nu som räknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in