Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Aha, tack!
Det behövs alltså fler svenska, "högerextrema" medborgarjournalister i Kronogården för att det ska bli fredligt.
Vad utmärker någon som är högerextrem, enligt dig? Och vilka politiska åsikter tycker du ska diskvalificera från vissa jobb, debatter et.c?
Jag har inte några problem med medborgarjournalister. I synnerhet inte när de har adekvat utbildning och praktik från både stor tidning och public service. Har du? Och varför? Tycker du att vi har en hög pressetik i övrigt idag? Gör våra journalister jobbet som vi önskar att de gör, på ett tillfredställande vis?
Det är inte så att det kryllar av oberoende media i Sverige, där du slipper en politisk vinkling i mycket som skrivs. Det är liksom bara ”pick your chose” och försöka tänka lite själv när man läser.
Sen undrar jag lite kring mediebevakningen innan J.L anlände till Kronogården. Jag kan tycka att det borde vara stort medialt pådrag, vid upplopp, bilbränder och attacker på blåljuspersonal. Var är övriga media? Och varför väljer de att inte slå upp dessa händelser stort? Samhällshotande företeelser är för mig något av det viktkgaste jobbet media har att rapportera om.
Varför är inte fler journalister där och bevakar J.L? En kollega de vet löper stor risk för att bli attackerad. Det borde vara nyhetsvärde. Istället hånar och hatar de på honom. De agerar som barnungar som är rädda för att bli av med sitt godis. Kan det finnas någon agenda?
Aschberg är så politiskt bunden och ohederlig. Han som alltid velat framställa sig som så tuff. Var är han? I någon kolumn raljerandes. Vad gör han för sammhällsnytta? Sådan jävla hybris, så han tar inte ens reda på vad ett ”troll” är, innnan han gör en programserie. Det ör iofs humor.
Janne Josefsson?