Citat:
Ursprungligen postat av
Komment1
Styckning är fortfarande vidrigt då du förnedrar den dödas kropp genom att skända den. Det minsta man som anhörig kan kräva är för tusan en hel kropp att kunna begrava, och inte bitar här och där som man får leta efter. Hur kan du inte tycka det?
Sedan förstår jag vad du menar med att man hellre blir dödad/styckad av någon man älskar - men det har noll relevans i tråden då slutet är detsamma, dvs någon dör och blir styckad. Både olämpligt och okänsligt att ens ta upp det när hennes anhöriga säkert läser tråden.
Jag håller inte med dig alls, det är snarare du och andra som får Wilmas anhöriga att må dåligt, genom att belysa hur fruktansvärt hemskt Wilma måste ha blivit behandlad både före och efter hon dog. Jag försöker istället öppna dörren för att det kanske inte gick till så fruktansvärt hemskt som ni tror.
Det kan ha varit en tragisk olycka, något dåligt beslut av Tishko ensam om att stycka kroppen, han ångrar sig jättemycket efteråt men klarar inte av att erkänna, sen bryter han ihop psykiskt och det ser utredarna och skickar honom till psykundersökning.
Ni verkar faktiskt vilja att det ska ha gått riktigt hemskt till, antagligen för att det gynnar era politiska åsikter att en invandrare begår ett hemskt styckmord.
Det är ni som borde skämmas!