2019-12-15, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tycker styckning av en människa ska jämställas med mord och lagen borde ändras. En människa som väljer att stycka en annan är sjuk i huvudet och ska spärras in. Det ska slåss in i huvudet på dom som väljer styckning för att komma undan på något vis att det inte går. Det blir heller inte lönsamt ur transportsynpunk för då kommer man inte ens undan med dråp senare.

Vill du verkligen bli styckad och slängd än här och en där och lämna dina anhöriga ännu mer förtvivlad, seriöst? Förstår du inte så är empatin hos dig dålig.

Du läser inte vad jag skriver ordentligt, eller så rycker du bitar ur sitt sammanhang. Jag svarade på en fråga och jag menar förstås att jag skulle föredra att bli styckad av någon som älskar mig, framför att bli styckad av någon som inte älskar mig. Den som älskar mig kommer nämligen troligen att stycka mig på ett mer värdigt och mindre kränkande sätt.
Men självklart vill jag helst slippa både bli styckad och dödad.

Man bör ta hänsyn till att människor kan bli chockade och ta dåliga beslut av att ha en död kropp i sin närvaro.
Fokus bör ligga på att förhindra mord och alla andra dödsfall. Och styckning är ett betydligt mindre problem än dödsfall.
Senast redigerad av vemsa 2019-12-15 kl. 19:34.
Citera
2019-12-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att teorin baseras på ett rykte , och endast det.

Ett rykte gör teorin till fria fantasier utan verklighetsförankring, eller deckarsaga, ungefär samma sak.

Och som en rolig twist så var första spinnen på detta rykte att W INTE hade kännedom om det. Alltså en teori som var helt tvärtom det enda rykte som originalteorin baserade sig på. Och detta baserade sig på att W troligast inte kände till det.
Citera
2019-12-15, 19:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Någon som vet att man från rättsligt håll sagt att olycka är uteslutet?

Nää.. Men det är ju i vart fall inte mycket som talar för att W blivit överkörd av tåget.
Citera
2019-12-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Du läser inte vad jag skriver ordentligt, eller så rycker du bitar ur sitt sammanhang. Jag svarade på en fråga och jag menar förstås att jag skulle föredra att bli styckad av någon som älskar mig, framför att bli styckad av någon som inte älskar mig. Den som älskar mig kommer nämligen troligen att stycka mig på ett mer värdigt och mindre kränkande sätt.

Man bör ta hänsyn till att människor kan bli chockade och ta dåliga beslut av att ha en död kropp i sin närvaro.
Fokus bör ligga på att förhindra mord och alla andra dödsfall. Och styckning är ett betydligt mindre problem än dödsfall.
Inser du hur du själv låter?... Förlåt, men osmaklighetens gräns måtte vara nådd nu.
Citera
2019-12-15, 19:49
Medlem
Citat:

Tar absolut ingen hänsyn till någon som har styckat en annan människa.
Varför skulle man det?
Man kan inte stycka på ett icke kränkande sätt.
Det är inte normalt att göra något sånt och det är inte enbart vad jag tycker utan det är så.
Citera
2019-12-15, 20:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tycker styckning av en människa ska jämställas med mord och lagen borde ändras. En människa som väljer att stycka en annan är sjuk i huvudet och ska spärras in. Det ska slåss in i huvudet på dom som väljer styckning för att komma undan på något vis att det inte går. Det blir heller inte lönsamt ur transportsynpunk för då kommer man inte ens undan med dråp senare.

Vill du verkligen bli styckad och slängd än här och en där och lämna dina anhöriga ännu mer förtvivlad, seriöst? Förstår du inte så är empatin hos dig dålig.
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men snälla vän rekvisitet för Mord är att uppsåtligen beröva en annan människa livet.
Styckar du någon är den nog oftast redan död (dvs så är livet redan berövat).

Och? Jag tycker att en människa som våldtar barn också är dum i huvudet och skall spärras in - Men jag tycker ändå inte personen skall fällas för Mord för det???
Du är helt rätt ute om att olika brott har olika rekvisit och de bör givetvis också ha olika straffmätning.

Vissa (jag säger inte Moretex) vill att alla brott ska ha maximal straffmätning, och andra tycker att man ska "kasta bort nyckeln" efter inlåsning! Inget av dessa alternativ är realistiska.
Självklart bör vi ha skilda nivåer av straffmätning för olika brott, även om min personliga åsikt är att nivåerna bör höjas, men det är inte ämnet för den här tråden!
Citera
2019-12-15, 20:09
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att teorin baseras på ett rykte , och endast det.

Ett rykte gör teorin till fria fantasier utan verklighetsförankring, eller deckarsaga, ungefär samma sak.

Men ditt jävla rikspucko!

Jag VET att det är ett rykte, men det finns inget som varken bekräftar eller dementerar att det akulle vara falskt. Alltså är det som jag tidigare nämnt intressant att undersöka förehavandena mellan dessa parter... Just för att utesluta teorin om ryktet visar sig vara falskt!
Hur tror du annars man letar efter sanningen?

Det finns absolut inget orimligt i att ha detta som teoretiskt motiv... Framförallt inte om det skulle vis asig att hon faktiskt haft information om branden.
Citera
2019-12-15, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Inser du hur du själv låter?... Förlåt, men osmaklighetens gräns måtte vara nådd nu.

Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Tar absolut ingen hänsyn till någon som har styckat en annan människa.
Varför skulle man det?
Man kan inte stycka på ett icke kränkande sätt.
Det är inte normalt att göra något sånt och det är inte enbart vad jag tycker utan det är så.

Det måste väl ändå vara värre som anhörig att få veta att en sadistisk seriemördare har styckat ens anhörig på ett extremt vidrigt sätt, än att få veta att en person som älskade ens anhörig hamnade i chocktillstånd och fattade det dåliga beslutet att stycka ens anhörig, men gjorde det så försiktigt som möjligt.
Jag orkar inte förklara i detalj hur jag menar, men det finns olika grader av griftefridsbrott av en anledning.
Citera
2019-12-15, 20:16
Medlem
Citat:
Hahaha! Ja, verkligen. Vi kanske ska se det som en förmildrande omständighet vid ev straff vad gäller styckning.
Citera
2019-12-15, 20:19
Medlem
ShortEs avatar
Citat:

Haha hilarious, har vi börjat klaga på tonen på flashback nu?
Om man råkat hamna i gore-forumet av misstag någon gång, inser man att det nog finns en och annan där som önskade att dom fick se lik och obduktionsbilder. Lyfter det sjuka till en annan nivå.
Citera
2019-12-15, 20:20
Bannlyst
Citat:

Är du elak och usel med flit eller är du så dum i huvudet att du inte förstår att styckningen drabbar anhöriga och att folk reagerar med avsky med rätta?

Jag vill inte diskutera vidare med dig men jag tänker inte låta dig stå oemotsagd, det är än värre.

Du är en osedvanligt oförstående och hänsynslös fan, som beter dig så bottenlöst äckligt i en tråd om en mördad tonåring. (Nej, det är du inte ensam om, men din trådhistorik sticker verkligen ut!)

OnT: Ja, brott mot griftefriden har också ett lägre straffvärde än mord. Så? Ditt jidder är irrelevant eftersom en död människa, vare sig du eller W, känner någonting i det läget.
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2019-12-15 kl. 20:30.
Citera
2019-12-15, 20:21
Medlem
Citat:
Det måste väl ändå vara värre som anhörig att få veta att en sadistisk seriemördare har styckat ens anhörig på ett extremt vidrigt sätt, än att få veta att en person som älskade ens anhörig hamnade i chocktillstånd och fattade det dåliga beslutet att stycka ens anhörig, men gjorde det så försiktigt som möjligt.
Jag orkar inte förklara i detalj hur jag menar, men det finns olika grader av griftefridsbrott av en anledning.

Jag håller verkligen inte med dig!
Det du säger ang st*ckning är inte normalt!
Senast redigerad av DEF1 2019-12-15 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in