2019-12-03, 13:37
Avslutad
Någon här som kan lägga upp en väderapport i uddevalla datumen 14 15 16 nov. Detta är med tanke på att det är troligen då GM gjort upp dessa eldningsplatser. Vore intressant att se vilka väderförhållanden som rådde när han tände stickan. Gärna utförlig rapport dag för dag. Tack på förhand.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-12-03 kl. 13:41.
Citera
2019-12-03, 13:39
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Och hans rasistiska advokat är också med på tåget & låter "tortyren" fortgå?

Sitter foliehatten inte lite väl hårt nu?

Han måste ju trolla rimligtvis.
Citera
2019-12-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De särskilda häktningsskälen är:

Det finns risk för att Tishko Ahmed avviker eller på annat sätt undandrar sig lagföring
eller straff.
Det finns risk för att Tishko Ahmed genom att undanröja bevis eller på något annat sätt
försvårar sakens utredning.
För brottet är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte
uppenbart att skäl till häktning saknas.
Skälen för häktning uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för
Tishko Ahmed eller för något annat motstående intresse.

Okej, tack. Då var det som jag trodde: ingen recidivrisk.

Han hade ju bara en flickvän.
Citera
2019-12-03, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Även om det kanske är troligast att hon blivit styckad om det återfinns delar så tycker inte jag att man skall utgå från att det måste vara så. Samma med kroppsdelen...

Som du säger kan kroppen ha fastnat i något eller slagits mot något. Nu är det i och för sig kallt i vattnet så här års men kroppen har ändå legat en liten stund i vattnet (om det nu ens var där de hittade fyndet).

Jag hoppas att de snart hittar resten av kroppen.
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/brott-straff/937056-17-ariga-wilmas-misstankte-mordare-kan-genomga-sinnesundersokning

MGM kan genomgå sinnesundersökning:
Citat:
Mannen ska under förhör ha visat upp tecken som fått åklagare Jim Westerberg att anse att en paragraf 7-undersökning, alltså en undersökning som går igenom en brottsmisstänkts psykiska tillstånd, bör vara på sin plats.
Citat:
Det handlar väl dels om att det nu har hittats en kroppsdel, vilket kan vara ett tecken i sig, och dels om tecken som den misstänkte har uppvisat under förhören, så kan jag uttrycka mig, säger*Westerberg*till GP.

Baserat på åklagare Jim Westerberg uttalande ser jag ingen anledning längre att tvivla på att BO blev styckad.
Citera
2019-12-03, 13:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Blir intressant att se om svensk polis och svenskt domstolsväsende klarar av det här styckmordet
lika bra som danskarna gjorde i fallet Kim Wall.

Det var de svenska polishundarna som gjorde att mordet på Kim Wall kunde lösas.
Citera
2019-12-03, 14:03
Medlem
Har läst mycket i denna tråden då jag själv bor i Uddevalla och själv jobbar inom hemtjänsten. Detta är vad jag hört av folk som känner MGMs familj samt folk som jobbat med MGM. Sen om det är sant eller inte vågar jag inte svära på.
1. MGM var timvikarie och har därför jobbat i flera grupper och i många områden i Uddevalla.
2. Både MGM och W*ilma har använt droger, det har även hittats apodospåsar som MGM har stulit i källaren i MGMs hyreshus.
3. MGM ska ha sagt till sina arbetskamrater att offret ska ha umgåtts med konstigt folk (missbrukare) och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det.
4. MGMs arbetskamrater förstår ingenting utan ser honom som en väldigt snäll och trevlig person.
5. MGMs familj har tagit hand om W*lma då hon inte haft det bra i sin egen familj. Eventuellt så ska en eller båda av hennes föräldrar själva haft problem med nån sorts missbruk.
6. MGM har beskrivits av flera som träffat honom som ganska trög och ganska ointelligent. Många menar att om han är skyldig så har han fått hjälp då han inte är tillräckligt smart för att kunna planera vad han ska göra med kroppen osv.

Detta är som sagt saker jag hört från olika personer, känner inte någon ur vare sig MGMs familj eller i W*lmas familj och kan inte med säkerhet säga vad som är sant eller inte. Men flashback är ju en sida för spekulationer och rykten..
Citera
2019-12-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
De kanske inte hade något "val"? Dessutom kanske de faktiskt gillade honom. När man är tjej i den där åldern och blir tillsammans med någon brukar föräldrar inte kunna göra så mycket, oavsett om de gillar killen eller inte. Som tjej i den åldern ser man till att träffa killen ändå, bakom ryggen på alla andra, på väl valda platser så ingen får veta nåt. Så det spelar ingen större roll vad föräldrar gör. När man är 17 är man snart myndig dessutom och kan göra många egna val. Ingen större skillnad heller mentalt på en 17-årig tjej och en 22-årig kille. Jag tror i alla fall att killen var trevlig och artig och tog en massa ansvar. Familjen gillade honom helt enkelt.

Svårt att få ihop den positiva bild som W's familj hade av pojkvännen (MGM/MT) - att han var artig, trevlig, "hade utbildat sig", hade jobb m.m - med det som W's vänner sagt om honom och som de själva bevittnat, då han besökt W på hennes skola.
Hade familjen i Lysekil verkligen ingen som helst inblick i hur destruktiv relationen var och vilket monster pojkvännen kunde bli? De verkar ha blundat, inte velat/kunnat se. PK-mentalitet eller vad?
Citera
2019-12-03, 14:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Även om det kanske är troligast att hon blivit styckad om det återfinns delar så tycker inte jag att man skall utgå från att det måste vara så. Samma med kroppsdelen...

Som du säger kan kroppen ha fastnat i något eller slagits mot något. Nu är det i och för sig kallt i vattnet så här års men kroppen har ändå legat en liten stund i vattnet (om det nu ens var där de hittade fyndet).

Jag hoppas att de snart hittar resten av kroppen.
Det kanske bara är en del som är borttagen. Behöver ju inte vara fullt med mindre delar. Han kanske inte klarade mer än det. Förhoppningsvis så blir det då lättare att hitta den kvarvarande delen. Jag undrar om de fantastiska hundarna som söker i vatten deltar i denna sökning tro?
Citera
2019-12-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Svårt att få ihop den positiva bild som W's familj hade av pojkvännen (MGM/MT) - att han var artig, trevlig, "hade utbildat sig", hade jobb m.m - med det som W's vänner sagt om honom och som de själva bevittnat, då han besökt W på hennes skola.
Hade familjen i Lysekil verkligen ingen som helst inblick i hur destruktiv relationen var och vilket monster pojkvännen kunde bli? De verkar ha blundat, inte velat/kunnat se. PK-mentalitet eller vad?

”De” är alltid trevliga fram tills dess att tjejen inte går med på allt. Själv ser jag ingen likhet mellan trevlig/artig och civiliserad.
Citera
2019-12-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtlanticOcean
Har läst mycket i denna tråden då jag själv bor i Uddevalla och själv jobbar inom hemtjänsten. Detta är vad jag hört av folk som känner MGMs familj samt folk som jobbat med MGM. Sen om det är sant eller inte vågar jag inte svära på.
1. MGM var timvikarie och har därför jobbat i flera grupper och i många områden i Uddevalla.
2. Både MGM och W*ilma har använt droger, det har även hittats apodospåsar som MGM har stulit i källaren i MGMs hyreshus.
3. MGM ska ha sagt till sina arbetskamrater att offret ska ha umgåtts med konstigt folk (missbrukare) och tagit hem dem till hans lägenhet och att han var trött på det.
4. MGMs arbetskamrater förstår ingenting utan ser honom som en väldigt snäll och trevlig person.
5. MGMs familj har tagit hand om W*lma då hon inte haft det bra i sin egen familj. Eventuellt så ska en eller båda av hennes föräldrar själva haft problem med nån sorts missbruk.
6. MGM har beskrivits av flera som träffat honom som ganska trög och ganska ointelligent. Många menar att om han är skyldig så har han fått hjälp då han inte är tillräckligt smart för att kunna planera vad han ska göra med kroppen osv.

Detta är som sagt saker jag hört från olika personer, känner inte någon ur vare sig MGMs familj eller i W*lmas familj och kan inte med säkerhet säga vad som är sant eller inte. Men flashback är ju en sida för spekulationer och rykten..

Intressant. Det kan förklara glappet mellan W och hennes familj, som på något sätt lyser igenom i de olika vittnesbörden.
Citera
2019-12-03, 14:22
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlanticOcean

Välkommen till tråden
Har du sagt A för du gärna säga B

Vi får rykta vidare - på vägen....
Citera
2019-12-03, 14:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Det finns nog en anledning att man häktat honom på sannolika skäl för mord. Den där raketforskaren har nog inte tänkt på allt. Frågan är om fanskapet ens kan läsa.
Om det stämmer att kurdo tishko googlade hur man utför styckmord så kan han nog ha lärt sig ett och annat hur man gör sig av med allt blod. Även om han nu använde klor för att förstöra DNA så hade det ju fortfarande sett skumt ut om vattenreningsverket helt plötsligt fick en massa röd vätska med inslag av klor osv. Och om de inte har hittat spår av detta än, så är sannolikheten att han först ströp eller misshandlade henne tills att hon tuppade av (alternativt drogade henne medvetslös), sedan tog han ut henne i någon skog och började såga av kroppsdelarna och dumpade dem i någon sjö, å eller liknande.

Att kurdo tishko som alla andra kurder inte har mycket bakom pannbenet, innebär inte att han inte kan utföra ett styckmord. Snubben är ju bra korkad dock som gjorde detta; vad hade han räknat med, att han skulle komma undan?

Citat:
Detta är troligen hennes första pojkvän. Hon var 15 år när de träffades. Naiv. Tror gott om alla. HUR skall hon ha erfarenhet nog att avgöra hur den här killen fungerar? Man har inte erfarenhet av sånt här när man är tonåring. Man kan inte se tecken på något som man inte sett sånt innan. Vi samlar på oss erfarenheter hela livet - och hon var definitivt inte någon veteran på relationer, som man kanske kan tänka sig att en 40-50-åring kanske kan vara.
Men varför tror du att minderåriga Wilma (och alla andra tjejer i hennes ålder) var så naiv? Hur kommer det sig tror du att hennes föräldrar gav bort henne till en 20+ årig kurd? Man tycker ju att samhället borde ha fattat galoppen efter våldtäktskurden Soran Ismail och ett rad antal kurdiska hedersmord genom åren, men Wilma var så naiv just eftersom hennes föräldrar är liberala och uppfostrade henne så här.

Citat:
Inget av detta är Wilmas fel. Enbart Ahmeds. Lås in honom och släng nyckeln.
Du är väldigt emotionell och kan inte tänka klart i den här frågan. Den juridiska skulden ligger på Tishko Shabaz Ahmed; det moraliska ansvaret vilar på Wilma, hennes föräldrar, mainstream media och staten, eftersom de alla okejar och uppmuntrar såna här relationer.

Det är klart att styckmordet är Tishko's fel, men Wilma borde ha vetat bättre, och anledningen till att hon inte gjorde det beror på att samhället lurar i unga kvinnor att muslimer är goda människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
För i helvete!

Man SKA skylla på honom om han är GM plus ev medhjälpare!!!

Det är väl själva fan att det ska vara så jävla svårt att skylla på mördaren, vem det än är, som har mördat, stympat, styckat!
Jag skyller på kurdo tishko och hela hans tjocka släkt om de var inblandade, din korkade idiot. Bara för att Tishko styckmördade henne och att han obestridligt är skyldig och att det var hans fel, så innebär det inte att det är okej eller riskfritt att vara så ansvarslös och omdömeslös som Wilma faktiskt var, och att hon inte var funtad på det sättet utan anledning. Hade hennes föräldrar (i synnerhet pappan) gett henne en bättre uppfostran så hade hon undvikit rovdjur som kurdo tishko till att börja med, och varit vid livet idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in