2019-12-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag håller inte med dig alls, det är snarare du och andra som får Wilmas anhöriga att må dåligt, genom att belysa hur fruktansvärt hemskt Wilma måste ha blivit behandlad både före och efter hon dog. Jag försöker istället öppna dörren för att det kanske inte gick till så fruktansvärt hemskt som ni tror.
Det kan ha varit en tragisk olycka, något dåligt beslut av Tishko ensam om att stycka kroppen, han ångrar sig jättemycket efteråt men klarar inte av att erkänna, sen bryter han ihop psykiskt och det ser utredarna och skickar honom till psykundersökning.
Ni verkar faktiskt vilja att det ska ha gått riktigt hemskt till, antagligen för att det gynnar era politiska åsikter att en invandrare begår ett hemskt styckmord.
Det är ni som borde skämmas!

Är du bosatt där det hela sker, eller ..
Det finns ju fler här som skriver att de har viss anknytning till orten.
Allt är av värde. Man bör vända på varje sten, som du själv skrivit.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-15 kl. 22:05.
Citera
2019-12-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att ens göra dig besväret att mildra ett mord, styckning och gömmande av olika kroppsdelar.... du gör bort dig mer och mer och mer. Ångrar sig jättemycket? Har han inte brutit ihop nu så gör han det aldrig. Man såg "tecken" på allvarlig psykisk sjukdom - därför gör dom en §7-undersökning. Och troligtvis är han så sjuk att han blev kvar där. Något sammanbrott finns inte på kartan.

Att Wilma skulle ha avlidit av en olycka och sedan av någon outgrundlig anledning styckats (ala´Peter Madsens version) är givetvis helt uteslutet. Men att det finns andra möjligheter än Mord är ju absolut inte omöjligt - Visst fan kan detta ha föranletts av ett Dråp eller Grov misshandel och Vållande till annans död?....det hoppas jag att du förstår!
Citera
2019-12-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att Wilma skulle ha avlidit av en olycka och sedan av någon outgrundlig anledning styckats (ala´Peter Madsens version) är givetvis helt uteslutet. Men att det finns andra möjligheter än Mord är ju absolut inte omöjligt - Visst fan kan detta ha föranletts av ett Dråp eller Grov misshandel och Vållande till annans död?....det hoppas jag att du förstår!
Jo då. Det förstår jag. Men då styckar man inte kroppen. Skulle du gjort det? Vilken normal människa gör det? En grov misshandel som lett till döden, det är inte dråp - det är överlagt mord. Eller åtminstone likgiltighetsuppsåt - och det faller inte under dråp. Och man styckar inte. Det är den sista skändningen.
Citera
2019-12-15, 21:43
Medlem
Citat:
Hade han brutit samman hade det varit ett friskhetstecken. Något sådant finns inte här. Och därmed lämnar jag den här korkade diskussionen. Har aldrig någonsin hört någon beskydda en tonårsmördare på det viset du gör. Helt sjukt.
Håller med om vartenda ord du skrivit i den här soppan - vill lägga extra tonvikt vid det fetade.
Senast redigerad av Olbars 2019-12-15 kl. 21:47.
Citera
2019-12-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Har varit borta lång tid från Flashback och har inte heller hört mycket i tidningarna om wilmafallet.. ursäktar att jag ber om lite info det är omöjligt att läsa allt som står!
Så.. är det någon vänlig själ som vill göra en sammanfattning? Vilka sitter häktade? Namn?
Har man hittat mer av Wilma.. ? Vad händer?

MGM1 (T) är kvar i häkte. MGM2 OCH 3 (MGM:s pappa + en närstående kvinna) anhölls för utredning, och för att de inte skulle kunna förstöra bevis mm. men släpptes då domstolen inte ansåg att bevismaterialet räckte för fortsatt häktning.
Den tidigare åklagaren är ersatt med en ny , Jim W.,, som har kompetens inom bl.a. hedersmord/kulturen, dvs erfarenhet av sådana mål tidigare.
Det har diskuterats här huruvida det kan handla om hedersmordkultur, eller bara är en släng av det, eller inte alls.
Även diskuterats om åklagaren avsiktligt fått ärendet på sitt bord pga ovan beskrivna kännedom.
Eller om det är en slump?

Själv tror jag han fått uppdraget med tanke på fallets allmänna karaktär och kanske kan rimma
med hans kompetens.
Det är inte fel, eller brist på objektivitet tycker jag, utan just en sådan åklagare kan utesluta att
det handlar om hedersrelaterat om det är så, kanske fortare än en inom området oerfaren åklagare.
Senast redigerad av Marielo 2019-12-15 kl. 21:57.
Citera
2019-12-15, 21:51
Bannlyst
Citat:
Hade han brutit samman hade det varit ett friskhetstecken. Något sådant finns inte här. Och därmed lämnar jag den här korkade diskussionen. Har aldrig någonsin hört någon beskydda en tonårsmördare på det viset du gör. Helt sjukt.

Läs detta:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nerv%C3%B6st_sammanbrott

Kom sen tillbaka och kalla det för ett friskhetstecken!

VI VET INTE ÄNNU OM HAN ÄR EN MÖRDARE!!!
Citera
2019-12-15, 21:56
Medlem
Citat:
Att ens göra dig besväret att mildra ett mord, styckning och gömmande av olika kroppsdelar.... du gör bort dig mer och mer och mer. Ångrar sig jättemycket? Har han inte brutit ihop nu så gör han det aldrig. Man såg "tecken" på allvarlig psykisk sjukdom - därför gör dom en §7-undersökning. Och troligtvis är han så sjuk att han blev kvar där. Något sammanbrott finns inte på kartan.

Vemsa skriver att det kan varit en olycka och att T kan ha fattat ett "dåligt beslut" och styckade kroppen ensam ...
Varför skulle han stycka kroppen om det var en olycka?
Då blir det ju ännu svårare att bevisa att det var en olycka.
Citera
2019-12-15, 21:59
Medlem
Citat:
Läs detta:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nerv%C3%B6st_sammanbrott

Kom sen tillbaka och kalla det för ett friskhetstecken!

VI VET INTE ÄNNU OM HAN ÄR EN MÖRDARE!!!
I detta sammanhang hade det varit ett friskhetstecken. Dvs en form av stress och ånger. Men han har inte visat något på det. Eller hur? Och jo, hela tiden har misstankarna stärkts mot honom. Han är en mördare - trots alla dina utropstecken och versaler. Han är inne på rättspsyk för en allvarlig psykisk störning. Ingen ånger. Ingen stress. Inget sammanbrott. Samma sjuka icke-reaktion som Jack L hade vad gäller Peter Plax-mordet. Samma skrot och korn. Skillnaden är att Jack står för det han gjorde, det gör inte den här imbecille fegisen.
Senast redigerad av Picasso2 2019-12-15 kl. 22:02. Anledning: felstavning
Citera
2019-12-15, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Vemsa skriver att det kan varit en olycka och att T kan ha fattat ett "dåligt beslut" och styckade kroppen ensam ...
Varför skulle han stycka kroppen om det var en olycka?
Då blir det ju ännu svårare att bevisa att det var en olycka.

Du har aldrig tänkt tanken att kroppen redan kan ha blivit svårt skadad i olyckan?
Citera
2019-12-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Och som en rolig twist så var första spinnen på detta rykte att W INTE hade kännedom om det. Alltså en teori som var helt tvärtom det enda rykte som originalteorin baserade sig på. Och detta baserade sig på att W troligast inte kände till det.

Är det mitt inlägg du syftar på?
https://www.flashback.org/sp69581476

"W får reda på detta och säger: -Du är ju tamefan sinnessjuk!! Det kommer ALDRIG bli vi två igen!"

W kan ju ha fått reda på att T startat branden via telefonsamtal med honom.. och sagt enligt ovan antingen direkt i telefonsamtalet eller nästa gång de träffas.

Innan hon träffar T kan hon då även ha sagt till vänner att hon vet vem som startat branden utan att nämna T's namn. Därav ryktet att hon visste vem som startade branden.

(obs obs obs - spekulationer - se orginalinlägget)
Citera
2019-12-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
MGM1 (T) är kvar i häkte. MGM2 OCH 3 (MGM:s pappa + en närstående kvinna) anhölls för utredning, och för att de inte skulle kunna förstöra bevis mm. men släpptes då domstolen inte ansåg att bevismaterialet ryckte för fortsatt häktning.
Den tidigare åklagaren är ersatt med en ny , Jim W.,, som har kompetens inom bl.a. hedersmord/kulturen, dvs erfarenhet av sådana mål tidigare.
Det har diskuterats här huruvida det kan handla om hedersmordkultur, eller bara är en släng av det, eller inte alls.
Även diskuterats om åklagaren avsiktligt fått ärendet på sitt bord pga ovan beskrivna kännedom.
Eller om det är en slump?

Själv tror jag han fått uppdraget med tanke på fallets allmänna karaktär och kanske kan rimma
med hans kompetens.
Det är inte fel, eller brist på objektivitet tycker jag, utan just en sådan åklagare kan utesluta att
det handlar om hedersrelaterat om det är så, kanske fortare än en inom området oerfaren åklagare.
Glad att någon fortfarande orkar diskutera fallets sakfrågor trots den röriga situationen i tråden.

Hursomhelst, för att spinna vidare på informationen kan sägas att NFC har mycket att gå igenom, polisen har av allt att döma gjort ett grundligt arbete i insamlandet av dessa spår. Utredningen inväntar svar därifrån, även om den också rullar på i det tysta - enstaka vittnen skulle höras igen enligt det sista vi hörde, polisen är fortfarande intresserade av tips.

Inget nytt angående W. Polisen förefaller vara lugnare än oss i tråden angående det faktumet - varför vet vi egentligen inte.
Citera
2019-12-15, 22:05
Medlem
Citat:
Du har aldrig tänkt tanken att kroppen redan kan ha blivit svårt skadad i olyckan?
Nu frågade du inte mig. Men om det var en "olycka" så går det ju att bevisa medelst rättsläkare och i förhör. Men styckar man personen så är det verkligen uppsåt. Det gynnar ju ingen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in