Citat:
Ursprungligen postat av
kortnamn
Är han inte lite tillgjord och utstuderad? När jag kollade på det här hade jag ingen aning om att han är katolik, men när de pratar om att vi ska få följa med till kyrkan var det första jag tänkte att det skulle vara en katolsk kyrka och inte en luthersk. Hur fan kunde jag gissa det? Jo, för att en vanlig kyrka (eller ingen kyrka alls) hade varit för svensson för honom. Samma sak med det här gammeldags Mårten Gås - stuket han kör med när det kommer till matlagning, det känns som att han har valt det för att det aldrig kommer bli poppis igen bland vanligt folk.
https://youtu.be/7XKfzyvvBZ0
Kan hålla med om driften att vilja vara unik till varje pris verkar styra mycket av hans vandel. Ta bara en sån sak som att han importerar allt sitt bulkkött från Brasilien. Och då rör det sig verkligen inte om högre kvalitet än svenskt kött, utan tvärtom. Och han gör det inte för att spara pengar.
Vem importerar stora säckar med kött från ett land som man vet är oändligt mycket slarvigare med kötthantering och tillsatser? Han säger att det "smakar bättre", men borde inse att det snarare beror på den häxbrygd med tillsatser inklusive socker som brassarna använder.