Citat:
Ursprungligen postat av
SollentunaMicke
Katolska namn, edward är som ni känner till - Katolik
Ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moramannen
Wilhelmina är väl ett fint namn? Loyola är troligen från grundaren av jesuitordern, Ignatius Loyola, men det är som sagt inte tilltalsnamnet och knappast något dottern kommer lida av. Melchior är inte heller särskilt udda nuförtiden, och återigen, mellannamnet kommer ingen fästa någon vikt vid.
Är det ett problem för dig att inte alla döper sina ungar till Anna och Erik? Har man en konstig fetish om man väljer ett ovanligt mellannamn?
Om de döpt dem till Aryan Nation och Lula does the hula from Hawaii, då hade det däremot varit bisarrt.
Ja Wilhelmina är fint och trevligt namn.
Loyola är det värre med, även om det är ett mellannamn. Namnet Loyola känns lite som ett skapat namn på typ ett luder i någon fars eller buskis.
Melchior känns pretentiöst av helvete. Som en absurd penisförlängare för Edward (inte för att jag menar att han har en kort familjeklenod).
Nja, du har rätt i att det skulle var trist om alla döpte sin ungar till liknande Erik och Anna. Den här tendensen som kändisar i tid och otid håller på med är något tröttsamt och lätt löjeväckande dock. Tänker på Tilde Fröling och Mingus, Sofia Wistam och Kid, Texas, Lena PH/Måns och Noa Månfarare, Rickard Sjöberg och Lilly Rose, Peter Siepen och Rio, Caroline af Ugglas och Eddie-Lee, Gert Fylikng och Figaro, Thomas di Leva och Cosmo, Annika Jankell och Happy, Petter och Lexus, Eva Röse och Finn Floyd, Ola/Noomi Rapace och Lev, Bea Uusma/Henrik Schyffert och Janne Spike och Ove Mart, Cecilia Frode och Oderia, Magnus Hedman & Magdalena Graaf och Tristan von Avalon.
Om dessa kändisar och Edward Blom luktar det ganska mycket:
Se vad extraordinär jag är som kändisförälder - jag har döpt mina barn till Cosmo, Lev, Janne Spike och Loyola (olika föräldrar här).