2019-12-15, 16:03
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Vad är bulkkött?

Ordet bulk kan användas för ”större mängd” i alla olika sammanhang.
Bulkkött för Edward kan man t ex gissa är 100kg....
Och om du är på en restaurang och har beställt en fläskfilé m bea för 59:- då kan dom bulka tallriken men 75% pommes för att ge dig en full måltid.

,
Citera
2019-12-15, 19:43
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
På tvn är han underhållande och väldigt kunnig när det gäller mat. Men privat verkar han vara en riktig gnällspik. Han brukar lägga ut inlägg på instagram när företag gjort ”fel” men ser inte sitt egna ansvar. Nyss la han ut ett inlägg på instagram om diskmaskinen som hade vält. Det var hans son som hade hängt i den så det tippade över, men det var företagets fel enligt Edward.
Jo, men tydligen hade installatören inte satt fast den ordentligt utan ansåg att Gunilla skulle kunna klara det själv. Enligt inlägget hade det i det finstilta stått att de inte monterade under bänk. Både Edward och undertecknad undrar vilka diskmaskiner som inte står under bänk?
Jag tycker att företag bör ha personal som kan utföra även det men även att föräldrarna får ringa hem någon annan om företaget nu inte har kompetensen... (Han skrev visserligen ”i väntan på att en hantverkare ska få tid att komma hit”, så de har väl beställt. Men eftersom han även skrev att barnen var centimeter från att krossas är det konstigt att de accepterar en sådan uppenbar dödsfara (enligt honom) och inte ringer dit någon annan som har tid.) Inlägget illustrerades med en livrädd tjutande Melchior i sin mammas famn och togs bort väldigt snabbt...
Citera
2019-12-18, 13:34
Medlem
Någon som vet hur Edward ställer sig till patriarkatet?

Vet själv att gudagestalter såsom bland annat, Anders Borg, Janne Josefsson och Patrik Sjöberg försvarar vårt patriarkat till fullo. Men nu det senaste decenniet har vårt patriarkat försvagats av humana avskum såsom Cissi Wallin och Malou Von Sivers bland annat.

Mer om min predikan om patriarkatet kan du läsa här: (FB) Patriarkatets Uppgång & Fall

Jag har nämligen grumlat över hur vår käre Edward Blom ställer sig till vårt patriarkat och även feminismens propaganda och förtal attacker mot vårt rike Tre Kronor. Visst finns chansen att Edward ställer sig i en slags gråzon när det gäller denna fråga, men jag har fortfarande hopp om att fler hjältar ansluter sig till patriarkatet så vi slutligen kan segra över matriarkatet och åter ta makt i vårt rike
Citera
2019-12-23, 17:45
Medlem
mjukmjukares avatar
Stackars Edward Blom som tvingades äta julbord på Gamla Riksarkivet med världens mest inställsamma och stela Matgeek.
Huh vilket sällskap han var Geeken.

Tur att Edward fick snacka lite med Niklas Ekstedt, som är hur soft som helst, hoppas att han fick bra betalt och att maten smakade.

Citera
2019-12-30, 17:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag rekommenderar er att åka till närmsta Circle K mack för att där förgylla ett liv med att äta en älgkorv signerat herr Blom!

Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Ja, för Bloms skull, så låt dessa korvar smaka bättre än vad Petters HållKäftenBurgare gjorde/gör (är dom kvar) !!
,
Han verkar figurera i lite all möjlig marknadsföring, får väl hoppas han får mycket bra betalt, för han kladdar ner sitt namn ordentligt med att göra reklam för en korv på en mack!
Och hur mycket älgkött innehåller den där korven?
Citera
2019-12-30, 17:44
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Han verkar figurera i lite all möjlig marknadsföring, får väl hoppas han får mycket bra betalt, för han kladdar ner sitt namn ordentligt med att göra reklam för en korv på en mack!
Och hur mycket älgkött innehåller den där korven?

Ja, Edward "Köp mina ölglas" Blom har sjunkit i anseende betydligt det senaste året.

Från udda matkuf till desperat månglare. Jag är inte lika nyfiken på honom längre, eftersom han redan har basunerat ut alla sina kunskaper och detaljer ur sitt liv till leda och dessutom framstår mer som en torghandlare än en kulturpersonlighet.
Citera
2019-12-30, 17:48
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Ja, Edward "Köp mina ölglas" Blom har sjunkit i anseende betydligt det senaste året.

Från udda matkuf till desperat månglare. Jag är inte lika nyfiken på honom längre, eftersom han redan har basunerat ut alla sina kunskaper och detaljer ur sitt liv till leda och dessutom framstår mer som en torghandlare än en kulturpersonlighet.
Verkligen! Från Rembrandts inom mat till Hötorgskonst där avsmakning av McDonalds anses fint. Det går utför.
Citera
2019-12-30, 18:46
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Verkligen! Från Rembrandts inom mat till Hötorgskonst där avsmakning av McDonalds anses fint. Det går utför.
Edward Blom påstod nyligen i podden att han först 2019 hörde talas om happy meal. Han ansträngde sig för att uttala ”happy meal” på ett konstlat sätt som om det var den märkligaste ordkombinationen i världen som man verkligen måste anstränga sig för att komma ihåg.

Det är en sån där grej jag bara inte kan tro på. Visst är han ett original på många sätt, men han skarvar också.
Citera
2019-12-30, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Men han är ju inte löneanställd längre - slutade 2012. Då gäller det att få in lite flis för ett extraordinärt leverne. Går kanske inte att bara välja sk. fina engagemang utan man får nog hora ner sig likt andra typ Geeken och Morberg.
Citera
2019-12-30, 19:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Men han är ju inte löneanställd längre - slutade 2012. Då gäller det att få in lite flis för ett extraordinärt leverne. Går kanske inte att bara välja sk. fina engagemang utan man får nog hora ner sig likt andra typ Geeken och Morberg.

Till skillnad från Matgreed besitter Edward Blom faktisk matkompetens. Alltså finns det inget som hindrar honom från att bli källarmästare, delägare i en finare restaurang eller annan hedervärd sysselsättning i kombination med programlederi och poddande.

Han har själv valt att mångla mackkorvar och trycka i sig smält microost för att maxa profiten. På bekostnad av hans långsiktiga varumärke, ska tilläggas.
Citera
2019-12-30, 19:10
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan

Tja, ju mer jag hör tjat om att köpa ölglas, glögg, korvar och egoböcker desto mindre vill jag lyssna till falsettröstens mässande om brännvinsbordet, punsch och kokkonstens historia.

Vad blir falsettröstens nästa produkt ? Edward Blom Underwear
Citera
2019-12-30, 20:57
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Till skillnad från Matgreed besitter Edward Blom faktisk matkompetens. Alltså finns det inget som hindrar honom från att bli källarmästare, delägare i en finare restaurang eller annan hedervärd sysselsättning i kombination med programlederi och poddande.

Han har själv valt att mångla mackkorvar och trycka i sig smält microost för att maxa profiten. På bekostnad av hans långsiktiga varumärke, ska tilläggas.
Skojar du nu? Blom kan prata om mat men någon matlagare är han verkligen inte. Finns inte en enda seriös restaurang som skulle ens ta i han med tång annat än som ren marknadsförare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in