2019-12-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Precis fått ett sample av Profumum Roma Arso, vilken underbar doft. Bästa trädoft jag känt. Rökig lägereld och tallskog typ. Får nog bli en full flaska av den i framtiden. Eller typ snart, för den känns väldigt vintrig/julig utan att vara söt eller tacky. Någon som äger denna och har mer erfarenhet av den?

Fantastisk doft! Precis som du säger en perfekt juldoft. Älskar huset och har flera olika. Alla presterar hur bra som helst, tror de flesta ligger över 30% olja om inte mer.
Battito d'Ali är en annan vinterfavorit från dem, tänk lite som Baileys utan det kletigt söta.
Fumidus om man gillar Vetiver och rökigt, går knappt att få bort från huden utan stålull.
Citera
2019-12-07, 19:36
Medlem
Skogismyras avatar
Hände en liten grej idag..
Jag hade satt Parfums de Marly Layton Exclusif på mig. Sen när jag skulle köpa något i en affär så var båda kassörskorna på plats kvinnor. Efter att jag lutade mig fram lite för att skriva under ett papper så log båda kvinnorna brett.
Förmodligen betyder det att de gillade doften.

Själv gillar jag doften. Men den är väldigt kraftig. Det är typ som vodka eller espresso, starkt alltså (säger inte att det luktar som de två nämnda sakerna), och en del gillar nog inte så starka grejer.
Senast redigerad av Skogismyra 2019-12-07 kl. 19:44.
Citera
2019-12-08, 19:50
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Hände en liten grej idag..
Jag hade satt Parfums de Marly Layton Exclusif på mig. Sen när jag skulle köpa något i en affär så var båda kassörskorna på plats kvinnor. Efter att jag lutade mig fram lite för att skriva under ett papper så log båda kvinnorna brett.
Förmodligen betyder det att de gillade doften.

Själv gillar jag doften. Men den är väldigt kraftig. Det är typ som vodka eller espresso, starkt alltså (säger inte att det luktar som de två nämnda sakerna), och en del gillar nog inte så starka grejer.

Mycket möjligt! Har den "vanliga" Layton hemma, men även en sample av Exclusif men inte hunnit testa någon av dessa ordentligt än. Vi har inte riktigt den kulturen i Sverige där vi ger komplimanger till främlingar om olika saker. Helt annorlunda när jag varit i USA t.ex.
Citera
2019-12-09, 18:27
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panterlon
Jag visste inte att Boozt säljer PdM, tusen tack.

Boozt kör 30% på långa PdM just nu. Kolla om du var ute efter nåt.

SOTD: Bentley for Men Intense
Citera
2019-12-09, 18:51
Medlem
Skogismyras avatar
Jag har testat Viktor & Rolf Flowerbomb (damparfym) idag. Bara för att jag är nyfiken på att lukta skillnaden mellan dam och herrparfymer. Första gången som jag testar en damparfym.
Jäklar så gott och feminint den doftar. Jag tror att alla män gillar den på en tjej.
Den doftar genuint gott. Det känns som att herrparfymer inte doftar genuint gott på samma sätt.. De har ofta en massa konstigheter i sig för att försöka framställa sig som maskulina, men enligt mig blir det ofta bara äckligt och konstigt istället. Ett extrem-exempel är ju Dior Fahrenheit. Suck. Jag som man måste stinka bensin om jag vill lukta maskulin? SUCK.
Tjejer kan istället dofta genuint gott och ljuvligt. Jag är avis på tjejer som får bära damparfymer.
Citera
2019-12-10, 13:53
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventurus
vilken av dom va det du slapp betala tull o moms på? det låter ju lockande, dom sidorna du nämnde har mkt bra priser ibland

Fick hem en ny beställning igår från samma ställe utan extra avgifter. Levererastid ca 10 dagar. Skicka PM (när du kan)

SOTD: YSL - La Nuit de L'homme
Citera
2019-12-10, 19:05
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Jag har testat Viktor & Rolf Flowerbomb (damparfym) idag. Bara för att jag är nyfiken på att lukta skillnaden mellan dam och herrparfymer. Första gången som jag testar en damparfym.
Jäklar så gott och feminint den doftar. Jag tror att alla män gillar den på en tjej.
Den doftar genuint gott. Det känns som att herrparfymer inte doftar genuint gott på samma sätt.. De har ofta en massa konstigheter i sig för att försöka framställa sig som maskulina, men enligt mig blir det ofta bara äckligt och konstigt istället. Ett extrem-exempel är ju Dior Fahrenheit. Suck. Jag som man måste stinka bensin om jag vill lukta maskulin? SUCK.
Tjejer kan istället dofta genuint gott och ljuvligt. Jag är avis på tjejer som får bära damparfymer.

Jag råder dig att prova Acqua di Parma - Fico di Amalfi. En riktig sommarfavorit som luktar fantastiskt. Det är en unisexdoft men har en viss slagsida åt det feminina hållet i öppningen. När den torkat in framträder ett lite mer träigt inslag och gör den lite mer "manlig". Gillar du damparfymer kommer du garanterat gilla Fico di Amalfi.
Citera
2019-12-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
Fick hem en ny beställning igår från samma ställe utan extra avgifter. Levererastid ca 10 dagar. Skicka PM (när du kan)

SOTD: YSL - La Nuit de L'homme

Du slapp extra avgifter helt och hållet från fragrancex eller?
Citera
2019-12-12, 20:05
Medlem
Wolfgang.Amadeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StewieAndBrian
Hej! Försöker minnas namnet på en parfym som jag tror är från 90-talet, flaskan var vinröd och gul i plast och har för mig att korken var rund. Damparfym med ganska söt doft vad jag kan minnas. Snälla hjälp mig komma på vad denna heter😅

Elizabeth Arden Red Door eller Guerlain Samsara kanske? fast ingen av dem är nog helt i plast
Citera
2019-12-13, 15:43
Medlem
Bendriks avatar
Citat:

Du ska ju använda det du tycker om, tycker jag. Om du gillar damparfym mer är herrparfym så bär det. Om bokstäverna på flaskan stör dig så finns ju ett mellansegment i shared/unisex.
Citera
2019-12-13, 16:53
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Du ska ju använda det du tycker om, tycker jag. Om du gillar damparfym mer är herrparfym så bär det. Om bokstäverna på flaskan stör dig så finns ju ett mellansegment i shared/unisex.
Så jag borde sätta på mig läppstift och yoga pants också?
Citera
2019-12-13, 17:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Så jag borde sätta på mig läppstift och yoga pants också?

Om det är din grej så varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in