2019-12-01, 17:24
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Parfymer kan vara en förbannelse. Kan inte låta bli att köpa samples och vissa hela flaskor, ibland blindköp på hypade parfymer också. Det kostar så jäkla mycket.

Samma här. Köper samples av rätt så ofta då man vill testa alla hajpade parfymer. Ibland blir det en "blind buy" också om man hittar nån bra deal. Körde en till beställning från USA så får man se om man lyckas undvika skatt och tull igen..

På tal om "addiction" så är SOTD: Zara - Rich Warm Addictive
Citera
2019-12-01, 23:00
Medlem
Någon som har tips på en parfym som liknar Jimmy choo ice? Har den som aftershave och den luktar ljuvligt och blev sugen på ha den som parfym, men läste att den inte alls höll länge och inte luktade så mycket... Så känns inte värt då även om den e ganska billig. Men någon som har tips på en liknande?
Citera
2019-12-02, 06:16
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Någon som har tips på en parfym som liknar Jimmy choo ice? Har den som aftershave och den luktar ljuvligt och blev sugen på ha den som parfym, men läste att den inte alls höll länge och inte luktade så mycket... Så känns inte värt då även om den e ganska billig. Men någon som har tips på en liknande?

De som man brukar säga liknar denna är Dior Homme Cologne och Mercedes Benz Cologne, men du får inte så mycket mer performance med dessa ändå
Citera
2019-12-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
De som man brukar säga liknar denna är Dior Homme Cologne och Mercedes Benz Cologne, men du får inte så mycket mer performance med dessa ändå
nää läste de också om Diors. Tråkigt får väl njuta av den efter jag rakat mig då :P
Citera
2019-12-02, 18:32
Medlem
senseis avatar
Citat:
nää läste de också om Diors. Tråkigt får väl njuta av den efter jag rakat mig då :P

En edt är ju ändå starkare än en after shave så testa någon av dessa när after shaven tar slut
Citera
2019-12-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventurus
Okej vad är det för facebookgrupp du talar om? Det är 2st som jag funderat på.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/herr___damparfymer/66045812
https://www.blocket.se/annons/dalarna/parfym_splitt_dekant_5___10ml/87227839

Köpt från killen i den första annonsen. Allt funkade smärtfritt då i alla fall.
Citera
2019-12-02, 21:20
Medlem
irrblosss avatar
Precis fått ett sample av Profumum Roma Arso, vilken underbar doft. Bästa trädoft jag känt. Rökig lägereld och tallskog typ. Får nog bli en full flaska av den i framtiden. Eller typ snart, för den känns väldigt vintrig/julig utan att vara söt eller tacky. Någon som äger denna och har mer erfarenhet av den?
Citera
2019-12-03, 11:55
Medlem
Citat:
En edt är ju ändå starkare än en after shave så testa någon av dessa när after shaven tar slut
jo de vet jag, men den hade ändå dåliga recensioner på nätet så tror jag skippar den helt även om den är rätt billig :P
Citera
2019-12-03, 18:04
Medlem
senseis avatar
Citat:
jo de vet jag, men den hade ändå dåliga recensioner på nätet så tror jag skippar den helt även om den är rätt billig :P

Gör såhär: Åk till någon butik och testa Dior Homme Cologne och Jimmy Choo Man Ice och se hur de sitter... Eller så beställer du Ice ändå och för över från den till en liten sprayer och tar med den och kör nåt extra spray någon timme senare. Jag gör så ibland med svagare dofter. Denna är så billig ändå så det gör inget om man sprayar lite extra

(Mercedes Benz Cologne hittar du bara utomlands. Såg den på en Finlandafärja i somras också)
Citera
2019-12-03, 18:09
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Precis fått ett sample av Profumum Roma Arso, vilken underbar doft. Bästa trädoft jag känt. Rökig lägereld och tallskog typ. Får nog bli en full flaska av den i framtiden. Eller typ snart, för den känns väldigt vintrig/julig utan att vara söt eller tacky. Någon som äger denna och har mer erfarenhet av den?

Har Maison Margiela - By The Fireplace från Replica kollektionen, men denna du nämnde verkar vara snäppet rökigare. Gillar rökiga dofter och tobaksnoter, men tycker att de är ganska "svårburna". Du kanske har lättare för sånt dock.

SOTD: Dior Homme Eau (Favorit just nu..)
Senast redigerad av sensei 2019-12-03 kl. 18:15.
Citera
2019-12-03, 22:39
Medlem
Citat:
Gör såhär: Åk till någon butik och testa Dior Homme Cologne och Jimmy Choo Man Ice och se hur de sitter... Eller så beställer du Ice ändå och för över från den till en liten sprayer och tar med den och kör nåt extra spray någon timme senare. Jag gör så ibland med svagare dofter. Denna är så billig ändå så det gör inget om man sprayar lite extra

(Mercedes Benz Cologne hittar du bara utomlands. Såg den på en Finlandafärja i somras också)
ja så skulle man kunna göra, har lekt med den tanken också! Vi får se hur de blir
Citera
2019-12-05, 08:40
Medlem
Hej! Försöker minnas namnet på en parfym som jag tror är från 90-talet, flaskan var vinröd och gul i plast och har för mig att korken var rund. Damparfym med ganska söt doft vad jag kan minnas. Snälla hjälp mig komma på vad denna heter😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in