2019-12-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braceagainstD
Fast anställning..? Dvs dom har en vanlig tillsvidareanställning i landstinget och jobbar enligt ett schema som är natt 3 pass/vecka konstant? Och för detta får dom 40k brutto? I Sverige?

Jag hoppas att detta stämmer då det skulle passa mig utmärkt att jobba så men jag tvivlar ändå. Finns det något sätt jag kan verifiera att detta stämmer? Gäller ffa röntgen-ssk eftersom det tilltalar mig mest. Jag hade annars tänkt att man via bemanningsftg kunde komma upp i de här beloppen men om man kan ha en tillsvidareanställning i landstinget så är ju det ändå bättre.

Precis tillsvidare.
Kan bara verifiera att de är för SSK. Vet ej för RTG-SSK.
Som nyexad SSK har du 27.000 eller mer i ingångslön. Efter något år om du byter jobb har du över 30.000 Men låt säga du har 30.000.
Sen I Stockholm är heltid natt 32,2h/vecka (källa, kolla vårdförbundet). 32,2x4veckor= 128,h månadsarbetstid. Ett nattpass är 10h och 15min. Så de blir 3 nätter i veckan, och någon vecka kanske 4.

SLL har ett nytt natt-avtal som gör att de är dubbel OB för de som jobbar natt.
OB är således ca 95kr extra i timmen. 95kr x 128,8h = 12.236. Men sen får du ju mer OB när du jobbar helg, så OB blir oftast 12-15.000.

30.000 + 12.000 = 42.000.

Dock gör många så att de jobbar 80% natt nu. Vilket gör att du jobbar ca 2 nätter i veckan och ledig helt var tredje vecka. Och med allt OB osv får du ut din grundlön, alltså ca 30.000 för det.

I bemanning som SSK så tjänar du allt från 50.000 till 120.000/mån beroende på ort, uppdrag, och vad du förhandlar dig till för 140-160h/månad.
Citera
2019-12-13, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obezer
Precis tillsvidare.
Kan bara verifiera att de är för SSK. Vet ej för RTG-SSK.
Som nyexad SSK har du 27.000 eller mer i ingångslön. Efter något år om du byter jobb har du över 30.000 Men låt säga du har 30.000.
Sen I Stockholm är heltid natt 32,2h/vecka (källa, kolla vårdförbundet). 32,2x4veckor= 128,h månadsarbetstid. Ett nattpass är 10h och 15min. Så de blir 3 nätter i veckan, och någon vecka kanske 4.

SLL har ett nytt natt-avtal som gör att de är dubbel OB för de som jobbar natt.
OB är således ca 95kr extra i timmen. 95kr x 128,8h = 12.236. Men sen får du ju mer OB när du jobbar helg, så OB blir oftast 12-15.000.

30.000 + 12.000 = 42.000.

Dock gör många så att de jobbar 80% natt nu. Vilket gör att du jobbar ca 2 nätter i veckan och ledig helt var tredje vecka. Och med allt OB osv får du ut din grundlön, alltså ca 30.000 för det.

I bemanning som SSK så tjänar du allt från 50.000 till 120.000/mån beroende på ort, uppdrag, och vad du förhandlar dig till för 140-160h/månad.

Tack för svar. Vet du om man kan köra sitt eget konsultbolag och fakturera landstinget istället? Vad brukar man isåfall kunna fakturera?

Har kontaktat vårdförbundet nu så får vi se vad dom svarar.
Citera
2019-12-13, 15:18
Medlem
1. Hur mycket skit snackar unga, snygga USKr/SSKr om män som kommenterar hur söta de är? Är det skillnad på om det är en gammal gubbe eller en 20-åring som ger den komplimanger? Händer det att tjejerna påpekar att någon patient är attraktiv (förstår att de inte använder det ordet, men ändå), eller säger tjejerna kanske inte det inför er män?

Och så en fråga till på samma område :/, men please svara:

2. Är det lite jobbigt att jobba med snygga sjuksköterskor (jag låg inne en vecka på SÖS nyligen, och fy satan vad sinnessjukt snygga SSKor det finns) som SSK själv, när alla vet att kvinnliga sjuksköterskor vill ha en läkare? Hur vanligt är det att en manlig SSK får en kvinnlig SSK?
Citera
2019-12-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liuyang
Tack för svar. Vet du om man kan köra sitt eget konsultbolag och fakturera landstinget istället? Vad brukar man isåfall kunna fakturera?

Har kontaktat vårdförbundet nu så får vi se vad dom svarar.

Kontaktat dem angående vad?
All info jag skrev om kan du enkelt googla fram, eller via deras hemsida.

Man fakturerar ofta andra bemanningsföretag när man kör eget AB. Sällan direkt mot landstinget.
Citera
2019-12-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekrofascist
1. Hur mycket skit snackar unga, snygga USKr/SSKr om män som kommenterar hur söta de är? Är det skillnad på om det är en gammal gubbe eller en 20-åring som ger den komplimanger? Händer det att tjejerna påpekar att någon patient är attraktiv (förstår att de inte använder det ordet, men ändå), eller säger tjejerna kanske inte det inför er män?

Och så en fråga till på samma område :/, men please svara:

2. Är det lite jobbigt att jobba med snygga sjuksköterskor (jag låg inne en vecka på SÖS nyligen, och fy satan vad sinnessjukt snygga SSKor det finns) som SSK själv, när alla vet att kvinnliga sjuksköterskor vill ha en läkare? Hur vanligt är det att en manlig SSK får en kvinnlig SSK?

Alltså dumma frågor svarar jag inte på.

Vården är komplex, och de är inte sällan SSK finner kärleken mellan varandra eller en person med annat yrke men i vården. Jag avundas alla som har partner som är ssk/läk. De jobbar några månader tillsammans på något uppdrag som staffettpersonal sen drar de utomlands. Lite svårare för en annan som har partner som jobbar med något helt annat.
Citera
2019-12-13, 17:32
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Lite svårare för en annan som har partner som jobbar med något helt annat.
Det är ju bara att säga till din bögkompis att börja jobba på sjukhus.
Citera
2019-12-13, 17:54
Medlem
Citat:
Alltså dumma frågor svarar jag inte på.

Vården är komplex, och de är inte sällan SSK finner kärleken mellan varandra eller en person med annat yrke men i vården. Jag avundas alla som har partner som är ssk/läk. De jobbar några månader tillsammans på något uppdrag som staffettpersonal sen drar de utomlands. Lite svårare för en annan som har partner som jobbar med något helt annat.

Och varför i helvete var det en dum fråga? Förklara gärna det, din dryga fan.
Citera
2019-12-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekrofascist
Och varför i helvete var det en dum fråga? Förklara gärna det, din dryga fan.

Svarar inte på frågor som ställs av personer med din attityd för den delen heller .
Citera
2019-12-13, 17:58
Medlem
Citat:
Svarar inte på frågor som ställs av personer med din attityd för den delen heller .
Ja, för det var ju jag som började dryga mig, verkligen
Citera
2019-12-13, 18:47
Medlem
Citat:
Kontaktat dem angående vad?
All info jag skrev om kan du enkelt googla fram, eller via deras hemsida.

Man fakturerar ofta andra bemanningsföretag när man kör eget AB. Sällan direkt mot landstinget.

Hittar bara det här https://www.vardforbundet.se/siteass...istik-2018.pdf

Länka gärna om du hittar bättre info.
Citera
2019-12-13, 18:51
Medlem
Citat:

Vad är det exakt du vill veta så kan jag länk relevant info.
Citera
2019-12-13, 21:58
Medlem
Citat:

Snittlöner.
https://allastudier.se/jobb-o-lön/11...-sjuksköterska
https://statsskuld.se/jobb/lonestati...terska-röntgen

Dubbelt natt OB.
https://www.vardfokus.se/webbnyheter...for-dubbel-ob/

Grund OB-avtal.
https://www.vardforbundet.se/siteass...elser-2017.pdf (Sök bara efter obekväm arbetstid).

Veckoarbetstid 32,2 för heltid natt.
https://www.vardfokus.se/webbnyheter...or-att-stanna/

Hoppas länkarna räcker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in