Citat:
Fast anställning..? Dvs dom har en vanlig tillsvidareanställning i landstinget och jobbar enligt ett schema som är natt 3 pass/vecka konstant? Och för detta får dom 40k brutto? I Sverige?
Jag hoppas att detta stämmer då det skulle passa mig utmärkt att jobba så men jag tvivlar ändå. Finns det något sätt jag kan verifiera att detta stämmer? Gäller ffa röntgen-ssk eftersom det tilltalar mig mest. Jag hade annars tänkt att man via bemanningsftg kunde komma upp i de här beloppen men om man kan ha en tillsvidareanställning i landstinget så är ju det ändå bättre.
Jag hoppas att detta stämmer då det skulle passa mig utmärkt att jobba så men jag tvivlar ändå. Finns det något sätt jag kan verifiera att detta stämmer? Gäller ffa röntgen-ssk eftersom det tilltalar mig mest. Jag hade annars tänkt att man via bemanningsftg kunde komma upp i de här beloppen men om man kan ha en tillsvidareanställning i landstinget så är ju det ändå bättre.
Precis tillsvidare.
Kan bara verifiera att de är för SSK. Vet ej för RTG-SSK.
Som nyexad SSK har du 27.000 eller mer i ingångslön. Efter något år om du byter jobb har du över 30.000 Men låt säga du har 30.000.
Sen I Stockholm är heltid natt 32,2h/vecka (källa, kolla vårdförbundet). 32,2x4veckor= 128,h månadsarbetstid. Ett nattpass är 10h och 15min. Så de blir 3 nätter i veckan, och någon vecka kanske 4.
SLL har ett nytt natt-avtal som gör att de är dubbel OB för de som jobbar natt.
OB är således ca 95kr extra i timmen. 95kr x 128,8h = 12.236. Men sen får du ju mer OB när du jobbar helg, så OB blir oftast 12-15.000.
30.000 + 12.000 = 42.000.
Dock gör många så att de jobbar 80% natt nu. Vilket gör att du jobbar ca 2 nätter i veckan och ledig helt var tredje vecka. Och med allt OB osv får du ut din grundlön, alltså ca 30.000 för det.
I bemanning som SSK så tjänar du allt från 50.000 till 120.000/mån beroende på ort, uppdrag, och vad du förhandlar dig till för 140-160h/månad.