Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Inlägget skrivet fredagen den 10 januari 2020 i "CityGängets" gästbok.
http://www2.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g41-03545-2d
Tar och citerar av detta inlägg:
"Hej alla i gästboken. 1965 den 29 juli försvinner följande unga killar: Jan Olof Dahlsjö (född 1944), Kjell-Åke Johansson (född 1949) och Gay Roger Karlsson, född den 25 mars 1943 från Haga. Deras plats i livet är Göteborg och Haga. Killarna jobbar och lever livet som man gör i den åldern samt att efter detta datum finns inga iakttagelser som ger nåt som kan avslöja vart dom tog vägen. Har du/ni info om detta försvinnande kontakta mig gärna på: nittonhundra65@hotmail.com Som privatperson lovar jag att utbetala minst 5-siffrigt alternativt 6-sifrigt belopp upp till 100.000:- för tips som löser detta fall. Är du intresserad av att läsa mer om fallet så sök gärna på " dahlsjöfallet" på Google alternativt på flashback. Diskretion lovas och ges. Kontakt endast via mail !"
Första gången mig veterligen någon har erbjudit pengar för att försöka lösa deras försvinnande.
Någon verkar synnerligen intresserad av att få tag på dem alternativt säkerställa att de verkligen inte finns tillreda längre för att kanske avslöja jobbiga detaljer där nittonhundra65 eventuellt har haft några besvärande fingrar med i syltburken.
Med tanke på ålder och livssituation för de som har information kring det fallet så tror jag att nittonhundra65 kommer att få ganska skral utdelning då de är både till åren komna samt kanske inte levt direkt efter scoutboken under större delen av sina liv. Hur ska han sköta betalning för utförda tjänster i vår digitaliserade värld är också en berättigad fråga om det skall hållas helt anonymt?
Nittonhundra65 verkar vara ett ganska nytt alternativt tidigare sparsamt använt email nick, finns dock ett
bolag(!) registrerat i Hornstull (Stockholm) med just detta namn, okänt vilka tjänster som det erbjuder. Troligtvis en tillfällighet men ändå lite intressant då det är ovanligt val av namn och med exakt samma stavning.
Jag tror tyvärr att just det här utspelet drastiskt kommer att sänka möjligheten för oss att få en förklaring på mysteriet och alla händelser där omkring, att någon är så angelägen att få fram information visar (under förutsättning att han fortfarande lever) att Kjell-Åke faktiskt har ganska goda grunder att än idag hålla sig undan och absolut inte ens lämna en "officiell och städad" version om vad som faktiskt hände tiden före och och absolut inte efter.
Det är väl inte så mycket annat att göra än att sitta och vänta på vad detta kan röra upp och se om och i så fall vilka som blir nervösa för er som under lång tid har haft inblick i händelsen, med detta menar jag personer som du Skaraborg vilka är väldigt insatta i fallet och som även har ett kontaktnät kring personer av intresse.
Att just själva "Citygänget" är av intresse i fallet tror jag också, jag är övertygad om att där finns någon eller några personer med viss insikt kring fallet. Jag har vid ett flertal tillfällen gått igenom hela siten men kan inte sätta fingret på vilka av personerna, kollektivet har en viss betydelse tror jag men det kan vi utveckla vidare i pm.....
/Azril