Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Origi och Shaq var mycket bra igår. Samtidigt tror jag denna typ av match funkade bättre för dem än de två föregående matcherna (Brighton / Napoli hemma) där motståndarna typ parkerar buss hela matchen. Vad Evertons taktik var igår fattar jag då rakt inte, som de läckte bakåt. Väldigt kul att det roterades och ännu roligare att det funkade.
Manes insats igår var top shelf. Många världsklass-aktioner. Hur han vänder bort Iwobi för sitt mål, tar löpningen och sen one-touch-avslut med fel fot för sitt mål. Helt makalöst. Båda assisten är fotbollsporr. Riktigt synd att han inte gjorde två till på sina frilägen.
Kan man komma upp i nivå ska inte Salzburg vara ett problem. Liverpool är enormt mycket bättre än dem. Problemet är väl spelschemat då, hur mycket Liverpool har råd att satsa för att slå dem.
Inledde kvällen igår med United - Spurs och slog sen över för Merseyside-derbyt, sen tillbaka till Old Trafford i halvtid - otrolig skillnad i intensitet, underhållning och kvalitet. Kanske inte så konstigt då Merseyside-derbyt var exceptionellt (första halvlek iaf), den sortens karusell får man inte varje gång när man kollar fotboll. United var väldigt bra för att var United första, men ändå inte superbra. De trivs bättre när de får ge bort initiativet och vara reaktiva, helt klart. Måste till en hel del för att göra det där laget till en toppkandidat igen, som konstaterats tidigare är Ole inte mannen för att genomföra det jobbet. Lovely bloke men i fel jobb vid fel tidpunkt. Lever för att slåss ännu en dag efter vinsten igår dock. Tar United en endaste liten poäng mot City blir jag väldigt förvånad.
Jag håller med dig om att det nog hade varit mycket tuffare mot ett försvar som stänger ner sig och inte släpper fram några ytor alls, men dock får man inte glömma att denna anfallsuppsättning låg bakom miraklet mot Barca. Den matchen är grunden till varför Liverpool fortsätter ånga på. Tror dom förtjänar få fler chanser tillsammans när Salah och Firmino inte är 100 procent.
Dock tror jag Klopp har lite för svårt att bänka dom två, även om Origi och Shaq kommer stå för 10 superinsatser.
På tal om Mane räcker det att läsa vad självaste Messi säger om han, angående att han förtjänar vara längre upp på Ballon d'or. Verkar som Messi är lite kär i Mane, och kan bli farligt i fall såna uttalande fortsätter komma..
Sen är det ändå sjukt att Liverpool har 3 av 5 spelare i top 5 ballon d'or. Har det hänt innan ett
Engelskt lag?. Sen världens bästa målvakt på det också.
Hoppas Liverpool går för vinst i morgon mot Salzburg och inte spelar för oavgjort. Ska vara ärlig att jag har varit orolig för denna matchen en tid. Enligt mig ett svaghetstecken att man inte redan är klara i denna rätt lätta grupp. Förstår inte Liverpool supportrar som säger spelar ingen roll om vi åker ut, vi kör för ligan i år!? Liverpool ska alltid kämpa både för CL och PL, varje säsong. Det är där klubben måste vilja vara varenda säsong, inte någon jävla halv amatörklubb som går för pokaler när den känner för den. Är man en toppklubb med den historian så går man för varenda pokal man kan, alltid. Punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Vilka medelmåttiga spelare är det egentligen som Klopp har utvecklat till att bli världsstjärnor? Lallana? Origi? spelare som Firmino, Mane, VVD, AOC, Keita, Fabinho, Allison var redan etablerade "världsklasspelare" innan de kom till Liverpool. Ingen har tvekat på Salah`s talang eller hans potential, men Klopp ska dock ha cred för att han har fått ut det maximala i Salah.
Du måste ha i åtanke att man kanske inte kommer till Liverpool om man är medelmåtta från början, men för att svara på din skeva fråga så. Arnold Alexander, Robertson och Wijnaldum. Origi har tagit flera steg under Klopp. Var inte ens i närheten att vara så här bra.
Förstår inte hur du kan kalla spelare som Mane i Southampton för världsklasspelare? Han var bra men absolut inte som nu då han nämnas av Messi tex. Samma med Firmino tex som alltid har varit bra i Liverpool men inte i närheten av det han har presterat under Klopp.
Ingen som inte är en tjackis kan komma ock påstå att spelare generellt inte tar jättestora kliv under Klopp. Det arbetet han har utfört i Liverpool är fantastiskt. Liverpool anses vara världens fjärde mest värdefulla trupp enligt transfermark. Spelare som VVD och Mane men även Salah för den delen kan lätt gå för två miljarder i denna marknad.