2019-12-10, 05:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nu är jag förvisso inte Liverpool supporter men tycker credden Klopp får är berättigad. Visst att de har spenderat men när Robertson plockades in tänkte de flesta "okej, billig cover på vänsterbacken", tror inte någon kunde ana hur bra han skulle bli. Eller Wijnaldum som var 'sådär' i Newcastle som helt plötsligt är motorn på mittfältet. Henderson som känns som PL-mittenlag i bästa fall. Även om man kollar de viktigare pjäserna så var Mane ändå något av en joker, gjorde det bra i Southampton men vem trodde han skulle vara med i Ballon d'or konversationerna? Salah gjorde det bra i Roma men sågs ju också som något av en chansning då han inte lyckades speciellt i Chelsea. Firmino var lovande i Hoffenheim men han har ju tagit stora kliv också.

Sen visst att man senaste 2 säsongerna fyllt på med några kvalitetsspelare som Fabinho och Alisson, även VVD men där får man ju också säga att han lyft sig 2-3 klasser sen Southampton. Lätt att kolla i backspegeln nu och säga "Liverpool har ju värvat kvalitet i flera år" men många värvningar var knappast självklara när de hände. Liverpool's scoutning samt vad Klopp fått ur laget förtjänar mycket beröm.
Jag är inte heller ngn Liverpool fan, Arsenal är mitt lag. Men jag håller med om att Klopp har gjort ett fantastiskt jobb med Liverpool precis som han gjorde i Dortmund. Liverpool har hämtat många spelare på fri transfers de senaste åren, men de har även spenderat mkt pengar. Därför så tycker jag att denna diskussion om att Klopp skapar ett lag utan pengar eller att han vidareutvecklar medelmåttor till att bli några av världens bästa spelare är ganska så hjärndöd. Firmino var en av de bästa spelarna i Bundesliga under hans två sista säsonger i Hoffenheim och Bayern var intresserad av att köpa Firmino innan han gick till Liverpool, Mane var önskad av Lazio, Schalke, Leverkusen och Sevilla när han gick från Redbull till Southampton, VVD var en av PLs bästa mittbackar redan under tiden när han var iSoton och andra klubbar som United och City var också intresserade i att köpa van Dijk, Salah ansågs som en av de största anfallstalangerna i världen för en 5-6 år sedan. Tycker verkligen inte att Klopp är ngn Wenger när det gäller att hitta och vidareutvecka talanger eller att omskolera spelare.

Annars så tycker jag att det är lite lustigt hur "alla" Liverpool fans redan tror att de har vunnit titeln. Liverpool leder PL med 8 poäng - som de gjorde vid samma tidspunkt ifjol, Liverpool har ett tufft och jämnt schema framför sig medans ligatvåan Leicester behöver inte att fokusera på Europsel eller klubbslags VM.. Leicester har tagit flera poäng och fler vinster den här säsongen än vad de hade i december 2015.. Leicester är det laget som har släppt in minst mål såhär långt i årets säsong dessutom så leder Vardy skytteligan i PL.. också har Leicester nu vunnit 9 matcher i rad, dessutom så är det inget press på Leicester att vinna ligan också har de 4 spelare i truppen som redan har vunnit PL. Hade Arsenal varit i samma läge som Liverpool så hade jag varit optimistisk men även nervös, tror nog att Leicester - Liverpool matchen den 26.12 blir avgörande.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-10 kl. 06:47.
Citera
2019-12-10, 06:59
Medlem
torrenttobbes avatar
När storklubbar som Lazio drar i en då vet man att man tillhör eliten!
Citera
2019-12-10, 17:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
När storklubbar som Lazio drar i en då vet man att man tillhör eliten!
Jag antar nog att det är mig du siktar till. Tja, men jag tycker inte att det vore illa att bli jagad av Lazio som 21-åring. Hursomhelst, jag tror som jag redan har poängterat flera ggr tidigare att Liverpool kommer att vinna ligan fast det är långt avgjort - ngt som 95% av alla Liverpool fans tror att det är. Också ska man inte underskatta Leicester, även om jag tror att City kommer att bli ligatvå efter Liverpool i slutändan.
Citera
2019-12-10, 17:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Enligt uppgifter så har Tuchel fått sparken av PSG.. vet ej hur trovärdiga dessa källor är, men Tuchel vore en utmärkt manager för Arsenal.
Citera
2019-12-10, 19:09
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enligt uppgifter så har Tuchel fått sparken av PSG.. vet ej hur trovärdiga dessa källor är, men Tuchel vore en utmärkt manager för Arsenal.

Blir enklare om du postar källorna istället.
Citera
2019-12-10, 19:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Blir enklare om du postar källorna istället.
Läste det Arsenal Mania och länken var ngt Twitter-konto, men jag tror inte på ngt före det är officiellt. Annars så vore det mkt märkligt av Paris att ge Tuchel sparken.
Citera
2019-12-10, 20:14
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Läste det Arsenal Mania och länken var ngt Twitter-konto, men jag tror inte på ngt före det är officiellt. Annars så vore det mkt märkligt av Paris att ge Tuchel sparken.

För nån vecka sen var Brendan Rodgers redo att presenteras för Arsenal enligt Arsenal Mania. Istället skrev han på ett kontrakt. Chilla med ryktena eller använd silly season tråden.
Citera
2019-12-10, 20:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
För nån vecka sen var Brendan Rodgers redo att presenteras för Arsenal enligt Arsenal Mania. Istället skrev han på ett kontrakt. Chilla med ryktena eller använd silly season tråden.
Vet, vet. Men det var inte Arsenal Mania som kom med dessa rykten det var ngn journalist som nämnde på sitt twitter konto.
Citera
2019-12-11, 00:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Ancelotti har fått sparken av Napoli.. han hade ju varit perfekt åtminstonde som interim för Arsenal.
Citera
2019-12-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ancelotti har fått sparken av Napoli.. han hade ju varit perfekt åtminstonde som interim för Arsenal.
En av de mest dekorerade tränarna i världen kommer inte hoppa på som interimtränare i Arsenal, varför skulle han vilja det?
Citera
2019-12-11, 14:39
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
En av de mest dekorerade tränarna i världen kommer inte hoppa på som interimtränare i Arsenal, varför skulle han vilja det?
Generalen lever i en annan värld än oss andra
Citera
2019-12-11, 14:43
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86

Jag kan tänka mig att det är ganska tacksamt att ta över Arsenal just nu. Det kan ju liksom bara bli bättre, så att så otroligt tror jag inte det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in