2019-12-08, 20:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Eller en total mardröm beroende på vem du frågar
Fast det hade ju varit ganska så ironisk om Leicester snuvar titeln före Liverpool och att Rodgers vann PL före Klopp.
Citera
2019-12-08, 20:37
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fast det hade ju varit ganska så ironisk om Leicester snuvar titeln före Liverpool och att Rodgers vann PL före Klopp.

Kommer aldrig inträffa. Rodgers har en klausul efter sin tid i Reds ...
Citera
2019-12-08, 20:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Kommer aldrig inträffa. Rodgers har en klausul efter sin tid i Reds ...
Tror iofs inte heller att Leicester vinner ligan men inget är omöjligt, i titelracet så skulle jag påstå att Liverpool har 70% chans medans Leicester har 30% City tror jag nu har under 10% chans till att vinna PL. Men jag hade bara älskat om Leicester vinner PL eftersom att deras trupp kostar kanske 15% av vad Liverpools trupp gör, och att Rodgers som fick kicken av Liverpool vinner ligan före sin efterträdare. Vi får se i Maj.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-08 kl. 20:50.
Citera
2019-12-08, 21:11
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Tror iofs inte heller att Leicester vinner ligan men inget är omöjligt, i titelracet så skulle jag påstå att Liverpool har 70% chans medans Leicester har 30% City tror jag nu har under 10% chans till att vinna PL. Men jag hade bara älskat om Leicester vinner PL eftersom att deras trupp kostar kanske 15% av vad Liverpools trupp gör, och att Rodgers som fick kicken av Liverpool vinner ligan före sin efterträdare. Vi får se i Maj.

Bra matematisk uträkning, du går från klarhet till klarhet.

Sedan kostar Leicesters trupp ca 50% av liverpools..

Men det är också ganska irrelevant då inte försäljningar är inräknade där. Liverpool har faktiskt mindre netspend än Leicester senaste 5 åren. Men fortsätt ordbajsa likt en vänsterpartist och skriva under känslostormar. Du har så mkt fel i allt du skriver men har aldrig orkat bemöta mig med att ens citera dig, så detta blir enda gången.

Så bara för att slå spiken i kistan så har Klopp lagt ut mindre pengar än alla lag i ligan förrutom Spurs, Palace, Burnley, Soton, Sheffield och Norwich. Och endå står han men världens bästa lag.
Senast redigerad av Imbaz 2019-12-08 kl. 21:17.
Citera
2019-12-09, 06:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Bra matematisk uträkning, du går från klarhet till klarhet.

Sedan kostar Leicesters trupp ca 50% av liverpools..

Men det är också ganska irrelevant då inte försäljningar är inräknade där. Liverpool har faktiskt mindre netspend än Leicester senaste 5 åren. Men fortsätt ordbajsa likt en vänsterpartist och skriva under känslostormar. Du har så mkt fel i allt du skriver men har aldrig orkat bemöta mig med att ens citera dig, så detta blir enda gången.

Så bara för att slå spiken i kistan så har Klopp lagt ut mindre pengar än alla lag i ligan förrutom Spurs, Palace, Burnley, Soton, Sheffield och Norwich. Och endå står han men världens bästa lag.
Yep, det är så jag ser det. Oavsett om det blir Liverpool, Leicester - eller City som vinner ligan så tror jag att vinnaren kommer inte att vinna titeln med mer än 3-6 poäng, en förlust för Liverpool så skiljer det bara 5 poäng.

Så du försöker berätta för mig att Leicesters trupp är mer värd än vad truppen till Liverpool är? eller att spelare som Vardy, Maddison, Tielemans, Ndidi, Soyuncu, Evans och Schmeichel hade varit dyrare än vad spelare som Salah, Mane, Firmino, Fabinho, VVD, TAA och Allison är?

Förövrigt så tror jag att du bajsa på dig medans du skrev ditt inlägg.
Citera
2019-12-09, 07:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Av ren nyfikenhet förstår jag inte det extrema hatet mot Ole att man måste använda smeknamn som någon på dagiset kom på i varje inlägg, känns som extremt låg pajkastning. Speciellt med tanke på att han ärligt talat verkar vara en ganska sympatisk person. Som påpekats tidigare så har han fått ett jobb som är en större kostym än han kan fylla men han gör sitt bästa och är alltid positiv och slänger inte spelare under bussen som t.ex. Mourinho gjorde när han var som värst. Sen visst att MU inte spelat bra mot sämre lag håller jag såklart helt med om men ändå ligger MU 5a just nu vilket känns ganska sjukt sett till säsongen som helhet...

Jag har varit en hård kritiker mot valet av Solskjaer då jag tycker det är en i raden av kortsiktiga och ogenomtänkta beslut som präglat Man Utd post-Ferguson. Ett av de många beslut som gör att man är där man är, och inte där man vill vara.

Det är dock inte Solskjaers fel. Likt Andy Carroll som värvades som Torres-ersättaren är det inte hans fel att en toppklubb vill ge honom chansen. Klart han tackar ja till det, chance of a lifetime. Han verkar som du är inne på vara en nice guy, out of his depth. Han kom in i ett läge då en golden retriever hade fått truppen att prestera bättre, fick spelarna att ha kul på jobbet igen och vann lite matcher. Där borde det slutat.

Vad gäller öknamnen - Liverfools, Shitty, Scums med mera - så säger det mest om den som använder dem. Där argumenten tar slut, tar öknamnen vid. Fattigt. "Chelski" hade lite glimten i ögat när det kom iaf, nu är det lite uttjatat.

----------------------

Det går lite för bra nu för Liverpool. Cruise mode i ligan, 14p till största konkurrenten och 8p till osannolika utmanaren. Watford som varit usla härnäst i ligan, men först ska mediokra Salzburg betvingas på bortaplan. En match Liverpool skulle mosat motståndet alla dagar i veckan, om man inte behövde tänka på nästa match. Nu är det mer - sätt in en elva som kan vinna, gör det som krävs, inga skador/ta inte ut er. Salzburg å sin sida har allt att vinna. Kan bli flopp, men känns osannolikt.

Skulle City vinna i år vore det århundradets upphämtning/flopp. Samtidigt är det som jag tjatat om, Liverpool är en skada på nyckelspelare ifrån att börja tappa poäng. Och när man börjar tappa kan det gå fort.

Det är aldrig riktigt bra att vara supporter! Antingen är man missnöjd för att laget inte presterar, eller så är man orolig för att laget ska tappa när det presterar
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-12-09 kl. 07:19.
Citera
2019-12-09, 07:17
Medlem
hashs avatar
Säga vad man vill om Solskjaer, har väl inte vart jättepossitiv till hans taktik alltid.
Men de två senaste matcherna har Man Utd spelat riktigt bra.
Svårt att ta två stora skalper på raken skulle jag säga i PL. Förvisso känns det som att City och Tottenham inte har för närvarande toppform, men endå.
Citera
2019-12-09, 07:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Säga vad man vill om Solskjaer, har väl inte vart jättepossitiv till hans taktik alltid.
Men de två senaste matcherna har Man Utd spelat riktigt bra.
Svårt att ta två stora skalper på raken skulle jag säga i PL. Förvisso känns det som att City och Tottenham inte har för närvarande toppform, men endå.
Ole Gollum har vunnit över Emery, Sarri, Lampard, Pochettino, Mourinho, Rodgers, Pep och spelat oavgjort 2 gånger mot Klopp sedan han tog över Man Utd, samtidigt så har Solskjaer/MU förlorat mot de flesta av bottenlagen i PL.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-12-09 kl. 07:37.
Citera
2019-12-09, 09:15
Medlem
Citat:
Yep, det är så jag ser det. Oavsett om det blir Liverpool, Leicester - eller City som vinner ligan så tror jag att vinnaren kommer inte att vinna titeln med mer än 3-6 poäng, en förlust för Liverpool så skiljer det bara 5 poäng.

Så du försöker berätta för mig att Leicesters trupp är mer värd än vad truppen till Liverpool är? eller att spelare som Vardy, Maddison, Tielemans, Ndidi, Soyuncu, Evans och Schmeichel hade varit dyrare än vad spelare som Salah, Mane, Firmino, Fabinho, VVD, TAA och Allison är?

Det är inte frågan om vad spelare är värda. Utan vad de kostade i inköp.

Spelarna sedan har ökat åtskilligt i värde är fingertoppskänsla av Klopp och övriga teamet i Liverpool.

Ser man enbart till "netspend" ligger inte Liverpool i topp.
Citera
2019-12-09, 15:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det är inte frågan om vad spelare är värda. Utan vad de kostade i inköp.

Spelarna sedan har ökat åtskilligt i värde är fingertoppskänsla av Klopp och övriga teamet i Liverpool.

Ser man enbart till "netspend" ligger inte Liverpool i topp.
Om du läste mitt tidigare inlägg om ämnet så kanske du såg att jag skrev hur mkt Leicesters trupp är värd gentemot truppen till Liverpool, inte hur mkt spelarna kostade när de köptes.
Citera
2019-12-09, 16:12
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Om du läste mitt tidigare inlägg om ämnet så kanske du såg att jag skrev hur mkt Leicesters trupp är värd gentemot truppen till Liverpool, inte hur mkt spelarna kostade när de köptes.

Nej du skrev "kostar".. och det är väsentligt skillnad.. dessutom om man väger in Liverpools stora försäljningar så har dem ju kunnat köpa spelare som dem vill ha oavsett pris.

Citat:

Aja.. du inser inte att jag just skrev att leicesters trupp är ca 50% av Liverpools.. men att klopp och lfc har lyckats utveckla medelmåttiga spelare till världsstjärnor... Tänk vad folk skrattade åt värvningen salah.
Citera
2019-12-09, 16:15
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Liverpool har 46/48 poäng och klarat av alla bra lag hittills..hur ska ens Leicester som inte har någon bredd kunna orka hela säsongen ? De måste gå helt rent om de ska kunna ta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in