2019-12-09, 19:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det är mycket vanligt att transpersoner hjälper varandra med läkemedel och var dessa finns att köpa. Inget konstigare än tränande som köper testo på nätet, det är bara att knapptryck bort.

Är prislistan på dessa preparat altruistiskt satt eller förutsätts en vinst för säljaren? (Förlåt konstig fråga men jag har inte en susning om tillgänglighet för dessa preparat och premisserna för "svarthandeln").
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-12-09 kl. 19:59.
Citera
2019-12-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är prislistan på dessa preparat altruistiskt satt eller förutsätts en vinst för säljaren? (Förlåt konstig fråga men jag har inte en susning om tillgänglighet för dessa preparat och premisserna för "svarthandeln").

Östrogen är inget klassat preparat som behöver langas av skumma typer med vinstintresse. Beställ från webshopp inom europa i mängder för eget bruk och det seglar igenom tullen utan problem, evt öppnar tullen försändelsen när dom ser på röntgen att det är tabletter men dom tejpar bara igen och skickar vidare.
Citera
2019-12-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Du får ursäkta att resten av oss inte köper texter skrivna av konton med 1 respektive 2 inlägg - reggade i Dec.

Det kan likväl vara MGMs polare som sitter och försöker dra igång ”trans-hjulet” än en gång, vore inte första kontot som dyker upp - gör ett inlägg och går inaktivt igen.

Det är väl inte konstigt att många män gillar vissa androgyna drag med tanke på det är dominant hos fotomodeller? Jag förstår dock att det kan reta gallfeber på cis-kvinnor.

Skapade mitt konto specifikt för denna tråden, just eftersom jag har träffat Emilia och ”känner” inblandade. Använder inte Flashback annars, men förstår om det skulle göra mig opålitlig.
Citera
2019-12-09, 20:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du tagit på dej rollen som nån sorts extramoderator eller debattledare i tråden?

Det är väl ändå inte du som bestämmer vad andra postare får skriva.

Detta är ett fritt debattforum och du har inue rätt att ta på dej rollen att sätta munkavle på andra.
(…)
Jag har inte försökt sätta munkavle på någon eller bestämma vad som får skrivas eller inte. Polisen har sagt att man inte har någon mer misstänkt i detta fall. Det kan förvisso ändra sig, men jag finner det långsökt utifrån det vi vet.
Men jag kan tycka (och har min fulla rätt att uttrycka detta) att Tattarna i Tollarp kan få en egen tråd om det är så viktigt att grotta ner sig i dem. Och apropå kränkningar så bör du ha i åtanke, att flera av dem som hängts ut är nära vänner eller släktingar till BO och antagligen förtvivlade av sorg över vad som hänt.
Jag är absolut för att folk gräver i detta, men det som kommer fram bör ha relevans för fallet. Ett tag var det t.ex. ett himla kartläggande av alla bilar som de småkriminella i kretsen kring BO förfogade över. Detta trots att det enda fordon som satts i samband med brottet är en cykel.
Citera
2019-12-09, 20:11
Medlem
Fick förövrigt precis höra av min pojkvän (Tollarpsbo som kände Emilia och den misstänkte) att många misstänker att det är gängrelaterat (typ att Emilia var skyldig ngn pengar). Känns ändå rimligt.
Citera
2019-12-09, 20:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Vem har sagt att D/O varit på förhör under två dagar? Hen själv eller går snacket så? Stämmer det kan hen väl omöjligen vara gråkappan för då borde hen ju hörts initialt i samband med försvinnandet och inte först när Emilia påträffats död. Hen kan väl inte bara utan vidare hållt tyst om att hon sällskapat med Emilia från lägenheten den 22 nov?
Som jag fattat det var det någon som sett det på O/D:s Facebook, hen hade alltså själv skrivit det. Och det var innan BO hittades (som hen var på förhör alltså). Om det är sant eller ej kan man ifrågasätta. Men det vore inte det minsta konstigt utan tvärtom då de var bästa vänner, typ.
Citera
2019-12-09, 20:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumblehyo
Fick förövrigt precis höra av min pojkvän (Tollarpsbo som kände Emilia och den misstänkte) att många misstänker att det är gängrelaterat (typ att Emilia var skyldig ngn pengar). Känns ändå rimligt.
Håller inte med, d.v.s. jag tycker inte att det känns rimligt. Så mycket pengar kan hon knappast ha varit skyldig någon, att det är tillräckligt starkt motiv för att ett "gäng" skulle mörda henne. Däremot kan hon ha varit skyldig MGM någon summa som han ville ha igen, kanske bara en struntsumma. Och så tog han till övervåld när han skulle kräva igen den, som den sinnessjuke mördare han troligen är (eftersom en p7:a begärts utgår jag från att han är åtminstone otillräknelig).
Citera
2019-12-09, 20:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Känns rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av bumblehyo

Känns rimligt.

Kan mycket väl ha varit orsaken till det mycket tragiska som sedan kom att hända.
Citera
2019-12-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Håller inte med, d.v.s. jag tycker inte att det känns rimligt. Så mycket pengar kan hon knappast ha varit skyldig någon, att det är tillräckligt starkt motiv för att ett "gäng" skulle mörda henne. Däremot kan hon ha varit skyldig MGM någon summa som han ville ha igen, kanske bara en struntsumma. Och så tog han till övervåld när han skulle kräva igen den, som den sinnessjuke mördare han troligen är (eftersom en p7:a begärts utgår jag från att han är åtminstone otillräknelig).

Fast å andra sidan så behöver det vara endast 2000kr eller omkring där för att bli mördad. Tex Christian som blev styckmördad i Bollnäs dog på grund av en skuld på ca 2000kr för knark så visst kan man dö när det är droger inblandat och då spelar ingen roll hur stor eller liten skulden är.
Citera
2019-12-09, 20:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Fast å andra sidan så behöver det vara endast 2000kr eller omkring där för att bli mördad. Tex Christian som blev styckmördad i Bollnäs dog på grund av en skuld på ca 2000kr för knark så visst kan man dö när det är droger inblandat och då spelar ingen roll hur stor eller liten skulden är.
Jag känner inte till Bollnäsfallet, men var det "gängrelaterat"? Låter orimligt och spontant tänker jag mig att det låg mer bakom än själva skulden på 2 000 kr.
Hur som helst har många vittnat om att Emilias familj har gott om pengar och att hon med lätthet skulle ha fått hjälp med en skuld ifall det var absolut nödvändigt.
Citera
2019-12-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1

Om jag minns det fallet rätt anklagades Christian för att ha stulit en burk med tabletter från en av de inblandade och när han skulle konfronteras med den anklagelsen gick det hela minst sagt ur styr.

Han hade alltså inte handlat droger på nota som flera spekulerat om att Emilia gjort. (Vilket jag tror är en inkorrekt spekulation).

För att vara övertydlig var motivet till mordet på Christian förmodligen inte "skulden" i sig, utan en hämnd för att han ska ha stulit droger från en missbrukande "vän".
Senast redigerad av Stefan S 2019-12-09 kl. 20:48. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-12-09, 20:52
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Som jag fattat det var det någon som sett det på O/D:s Facebook, hen hade alltså själv skrivit det. Och det var innan BO hittades (som hen var på förhör alltså). Om det är sant eller ej kan man ifrågasätta. Men det vore inte det minsta konstigt utan tvärtom då de var bästa vänner, typ.

Tack. Det jag ifrågasatte var det osannolika i att O/D varit på förhör först efter E hittats, och framför allt var påståendet kom ifrån.

Naturligtvis är det helt i sin ordning att O/D hörts tidigt som nära vän och kumpan.

Än så länge tror jag mest, på sin egen rimlighet, att det är MGM som avses med "gråkappan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in