Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Har du tagit på dej rollen som nån sorts extramoderator eller debattledare i tråden?
Det är väl ändå inte du som bestämmer vad andra postare får skriva.
Detta är ett fritt debattforum och du har inue rätt att ta på dej rollen att sätta munkavle på andra.
(…)
Jag har inte försökt sätta munkavle på någon eller bestämma vad som får skrivas eller inte. Polisen har sagt att man inte har någon mer misstänkt i detta fall. Det kan förvisso ändra sig, men jag finner det långsökt utifrån det vi vet.
Men jag kan tycka (och har min fulla rätt att uttrycka detta) att Tattarna i Tollarp kan få en egen tråd om det är så viktigt att grotta ner sig i dem. Och apropå kränkningar så bör du ha i åtanke, att flera av dem som hängts ut är nära vänner eller släktingar till BO och antagligen förtvivlade av sorg över vad som hänt.
Jag är absolut för att folk gräver i detta, men det som kommer fram bör ha relevans för fallet. Ett tag var det t.ex. ett himla kartläggande av alla bilar som de småkriminella i kretsen kring BO förfogade över. Detta trots att det enda fordon som satts i samband med brottet är en cykel.