2019-12-09, 16:31
Medlem
Enheltvanligapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Även om hon skulle ha varit utanför orten ett par dagar så verkade hon ju följa "försvinnandet". Hon postade ju själv en efterlysning på sin FB. Den mystiska cykeltjockisen borde hon ha hört talas om.

Någon nämnde en Elisa som tänkbar cykeltjockis. Verkar mysko.
Bor i Malmö. 36 år, biolog i Lund. Forskat på bins seende. Kan inte begripa vad hon skulle göra hemma hos Emilia i Tollarp med en cykel. Dessutom mörkhårig.

Helt fel Elisa du har hittat, den det syftas till är en annan prostituerad trans, hen är definitivt inte biolog, har förmodligen inte ens någon utbildning. Men det lär knappast va hen som är gråkappan, hen är lång, smal o mörk, alltså raka motsatsen till beskrivningen.
Googla elisa mosasa ts.
Citera
2019-12-09, 16:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag har aldrig dragit in någon rumän i detta. Det var en användare som påstod att en Facebook-rumän som nyligen flyttat till området verkade skum. Då konstaterade jag att jag sett RJs bil nyligen parkerad vid den trappuppgången. Jag har aldrig förstått vad som egentligen fanns på rumänen mer än det Facebook-baserade som någon rotat fram.

Det är väl ändå du som bestämmer vad du vill skriva! Eller har det börjat bli yppandeförbud här i tråden? Vem är det bestämmer vad som får skrivas eller inte - dessutom om redan kriminellt belastade personer? Får man inte längre nämna namn eller gräva? Personer som har anknytning till dessa båda kriminella patrask tycker jag är helt ok att ta upp då vi inte vet vem fan som mer är inblandad. Och att skydda traktens knarklangare är väl lite mycket PK-trams.
Citera
2019-12-09, 16:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Danska.

Citat:
Ursprungligen postat av Enheltvanligapa
Helt fel Elisa du har hittat, den det syftas till är en annan prostituerad trans, hen är definitivt inte biolog, har förmodligen inte ens någon utbildning. Men det lär knappast va hen som är gråkappan, hen är lång, smal o mörk, alltså raka motsatsen till beskrivningen.
Googla elisa mosasa ts.

Precis som Emilia pratar, enligt egen utsago, Elisa också danska.
Citera
2019-12-09, 16:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltså, man behöver inte dra in en massa andra i fallet, särskilt inte när polisen säger att ingen mer än MGM är misstänkt. Jag uppskattar allt du bidragit med om Tollarp och kretsarna som BO rört sig i, det är inte det.
Men man kan ju tänka sig att de alternativa GM eller med-GM du lanserar har alibin, kanske vattentäta alibin, för de tidpunkter som gäller och därför inte är intressanta alls. De kanske inte har särskilt rent mjöl i påsen alltid, men några mördare är de inte (om man ska tro polisen).

Om man utgår från att AA anhölls i sin frånvaro direkt efter att kroppen hittats, som "på sannolika skäl" misstänkt för mord (och ev. människorov), men inte var anhållen innan dess, kan ett par scenarier tänkas:
1. Vittnen har sett honom (och bara honom) med BO vid den aktuella platsen.
2. Hans mobiltelefon (och bara hans) har positionerats vid platsen samtidigt som BO:s (och kanske precis innan denna stängdes av).
Detta har då polisen vetat tidigare, men inte förrän kroppen hittades var misstanken om att AA begått brott tillräckligt stark för ett frihetsberövande.
Sedan ledde analyser av spår på brottsplatsen till att misstankarna stärktes inför häktningen.

Har du tagit på dej rollen som nån sorts extramoderator eller debattledare i tråden?

Det är väl ändå inte du som bestämmer vad andra postare får skriva.

Detta är ett fritt debattforum och du har inue rätt att ta på dej rollen att sätta munkavle på andra.

Jag tycker att allt grävande är ok - och går att maska namn med en enkel asterisk. Det är väl ändå viktigare att få fram om det finns fler inblandade i detta mord än att skona kriminella, knarklangare och knarkköpare.

Nej, polisen har inte alltid full koll, och det är inte första eller sista gången de kommit vidare med hjälp av information härifrån.

OffT
Minns såväl hur många kränkande inlägg du skrev i Lisa Holmtråden och du in i det längst försvarade svinet Nerijus Bilevicius.
Citera
2019-12-09, 17:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är väl ändå du som bestämmer vad du vill skriva! Eller har det börjat bli yppandeförbud här i tråden? Vem är det bestämmer vad som får skrivas eller inte - dessutom om redan kriminellt belastade personer? Får man inte längre nämna namn eller gräva? Personer som har anknytning till dessa båda kriminella patrask tycker jag är helt ok att ta upp då vi inte vet vem fan som mer är inblandad. Och att skydda traktens knarklangare är väl lite mycket PK-trams.

Eh...vad snackar du om? Citerade du fel? Det är väl tvärtom jag som är den som drivit på kring att man borde bena ut den kriminella kretsen i Tollarp där RJ är centralfigur. Sen finns det olika åsikter om kretsens relevans för fallet. A1HORNYLAD tycker vi ska avvakta.

Jag svarade bara på ett inlägg som påstod att det var jag som drog in rumänen i detta. Det var inte jag som drog in rumänen. Visar han sig vara aktuell för fallet så kan man börja kolla upp honom. Så här långt är han oklar.
Citera
2019-12-09, 17:11
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Flera (däribland jag) har skrivit om det. Som jag uppfattar det har hen varit på förhör två dagar. För att hålla någon kvar i två dygn krävs det nog att man anhåller den, och Otto har väl inte suttit anhållen, utan helt frivilligt deltagit i förhör?
Oavsett så borde hen kontaktat polisen direkt polisen sökte efter gråkappan, inte väntat tills E hittats död?
Ja, hade jag vaknat upp i en skog och min vän som varit med varit försvunnen är det de första jag hade gjort.
Citera
2019-12-09, 17:17
Medlem
Skaraborg2s avatar
Delar helt din uppfattning.

Citat:
Har du tagit på dej rollen som nån sorts extramoderator eller debattledare i tråden?

Det är väl ändå inte du som bestämmer vad andra postare får skriva.

Detta är ett fritt debattforum och du har inue rätt att ta på dej rollen att sätta munkavle på andra.

Jag tycker att allt grävande är ok - och går att maska namn med en enkel asterisk. Det är väl ändå viktigare att få fram om det finns fler inblandade i detta mord än att skona kriminella, knarklangare och knarkköpare.

Nej, polisen har inte alltid full koll, och det är inte första eller sista gången de kommit vidare med hjälp av information härifrån.

OffT
Minns såväl hur många kränkande inlägg du skrev i Lisa Holmtråden och du in i det längst försvarade svinet Nerijus Bilevicius.

Precis vad jag också tycker.

Skall några skonas, så gott detta nu går, så är det brottsoffren och deras anhöriga, samt att försöka varna ev. blivande brottsoffer från sådana här personer. Om det finns fler inblandade i mordet på Emilia vet jag inte men tror faktiskt att så är fallet.

OffT.
Ja tack det där minns jag så väl som det skedde igår. Lisa Holm och tråden om henne är något som jag aldrig kommer att glömma. Vare sig fallet som sådant eller alla dessa kränkande inlägg från olika håll.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-09 kl. 17:27.
Citera
2019-12-09, 17:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Vill bara vända mig emot att man inte behöver låsa sin cykel ens för en liten stund. I Tollarp behöver man det. Jag gör det i alla fall.
Och det var jag som kommenterade vädret. Och med tanke på hur fuktigt det var i luften så hade troligen en sadel varit blöt även om det inte regnat på ett par timmar. Det var dis och det lägger ju sig också på allt.

Citat:
Eh...vad snackar du om? Citerade du fel? Det är väl tvärtom jag som är den som drivit på kring att man borde bena ut den kriminella kretsen i Tollarp där RJ är centralfigur. Sen finns det olika åsikter om kretsens relevans för fallet. A1HORNYLAD tycker vi ska avvakta.

Jag svarade bara på ett inlägg som påstod att det var jag som drog in rumänen i detta. Det var inte jag som drog in rumänen. Visar han sig vara aktuell för fallet så kan man börja kolla upp honom. Så här långt är han oklar.

Jag höll ju med dig och menade på att du skulle strunta i försök av hans eller andras försök att sätta munkavle. 👍🏻 Jag riktade kritik mot Hornys försök att leka trådpolis och outnämnd debattledare

Vi ska inte låta andra skribenter tysta eller skrämma oss!
Citera
2019-12-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Ja, hade jag vaknat upp i en skog och min vän som varit med varit försvunnen är det de första jag hade gjort.

Precis. Vet inte hur trovärdigt det där är. Oavsett verkar D/O vara lite utav en skum person.
Citera
2019-12-09, 17:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det kriminella gänget i Tollarp.

Citat:

Det har du gjort och jag anser också att man borde försöka bena ut det kriminella gänget i Tollarp runt RJ.
Citera
2019-12-09, 17:39
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jag höll ju med dig och menade på att du skulle strunta i försök av hans eller andras försök att sätta munkavle. 👍🏻 Jag riktade kritik mot Hornys försök att leka trådpolis och outnämnd debattledare

Vi ska inte låta andra skribenter tysta eller skrämma oss!

Jag förstår. Grejen är bara att jag bor i trakten & ofta vistas i Tollarp. Jag har upplevt grejer här som jag absolut inte vill snacka om i tråden. Jag är inte bara bedrövad över Emilias öde utan känner mig även nojig & orolig. Dåliga vibbar kring vem som vet vad jag vet osv. Därför har jag velat överlåta eventuellt grävande åt andra. Jag kan kommentera saker som kommer fram men jag vill absolut inte vara drivande i något grävande kring kriminella element i Tollarp.

När A1HORNYLAD ansåg att kretsen saknade relevans i nuläget så backade jag snabbt då jag absolut inte vill framstå som någon som driver hetsjakt på folk. Visst, det är anonymt, men ändå.
Citera
2019-12-09, 17:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tycker.

Skall några skonas, så gott detta nu går, så är det brottsoffren och deras anhöriga, samt att försöka varna ev. blivande brottsoffer från sådana här personer. Om det finns flerinblandade i mordet på Emilia vet jag inte men tror faktiskt att så är fallet.

OffT.
Ja tack det där minns jag så väl som det skedde igår. Lisa Holm och tråden om henne är något som jag aldrig kommer att glömma. Vare sig fallet som sådant eller alla dessa kränkande inlägg från olika håll.

Ja vi har båda varit med länge och i flera olika trådar. Men mordet på Lisa Holm lämnar ärr. Och just A1HORNYLAD var en av de värsta kränkarna, det glömmer jag aldrig. Så jag ger inte mycket för att han nu försöker skina förövare snarare än att skydda brottsoffret och presumtiva sådana. Alla knarklangare ska outas, enligt mig, då de är brottslingar och förstör andras liv för egen vinnings skull.

Jag tycker att det grävs bra i denna tråd och uppmanar folk att luska mer. Det är t.o.m. så att det kan vara lättare att posta info här än att kontakta polisen av rädsla för att behöva medverka i ett förhör. Förmodligen läser polisen här så info kommer nog fram till dom ändå.

Är det viktiga saker är det inte bättre att höra av sig till polisen en gång för mycket, då man inte vet om man råkar sitta på en liten pusselbit som kanske kan vara viktig för kunna se hela bilden.

Jag tycker att oavsett Emilias val i livet så verkar hon ha varit en fin person. Och hennes mördare ska åka dit så det visslar om det. Den där stödpersonen borde dessutom få en varning. Och jag hoppas även att patrasket tillika mjukisbrallegangstern Rommin får sina fiskar varma och att polisen har koll på det lilla ynglet framledes. Han är inget annat än "an accident waiting to happen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in