2019-12-09, 15:23
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi vet att Emilia inte tog hormoner därför att hon inte hade kommit längre i sin utredning men ....

Kunde hon ändå ha tagit hormoner? Hon var mycket mån om sitt utseende. Hormontabletter vet jag finns att köpa i a f utomlands. Antar att sådana tabletter även finns tillgängliga här.

Kan Emilia ändå ha använt sig av hormontabletter? Vet inte vad sådana kostar. Finns även hormonplåster. Om hon ev. använde sig av hormoner skulle jag kunna tänka mig att dessa inköptes i Köpenhamn eller via nätet. Emilia pratade också danska.

http://www.transformering.se/vardhalsa/hormoner/ostrogen

Det är mycket vanligt att transpersoner hjälper varandra med läkemedel och var dessa finns att köpa. Inget konstigare än tränande som köper testo på nätet, det är bara att knapptryck bort.
Citera
2019-12-09, 15:29
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Någon skrev tidigare att O/D varit på förhör i två dygn

Flera (däribland jag) har skrivit om det. Som jag uppfattar det har hen varit på förhör två dagar. För att hålla någon kvar i två dygn krävs det nog att man anhåller den, och Otto har väl inte suttit anhållen, utan helt frivilligt deltagit i förhör?
Oavsett så borde hen kontaktat polisen direkt polisen sökte efter gråkappan, inte väntat tills E hittats död?
Citera
2019-12-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Antagligen som kvinna då, samt med eget boende. Många släktingar/bekanta har man ju inte träffat på 5-10 år. Finns ju säkert släktingar som enbart minns henne som barn, sen andra som varit med hela tiden, och så sådana som mig som enbart är bekant med hennes sista tid.

Möjligt du har rätt, detta var en med samma efternamn som Emilia. Så det är inte så länge sedan Emilia flyttade till sin egna lägenhet då.
Citera
2019-12-09, 15:55
Medlem
Bakaxels avatar
Vem har sagt att D/O varit på förhör under två dagar? Hen själv eller går snacket så? Stämmer det kan hen väl omöjligen vara gråkappan för då borde hen ju hörts initialt i samband med försvinnandet och inte först när Emilia påträffats död. Hen kan väl inte bara utan vidare hållt tyst om att hon sällskapat med Emilia från lägenheten den 22 nov?
Citera
2019-12-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Vem har sagt att D/O varit på förhör under två dagar? Hen själv eller går snacket så? Stämmer det kan hen väl omöjligen vara gråkappan för då borde hen ju hörts initialt i samband med försvinnandet och inte först när Emilia påträffats död. Hen kan väl inte bara utan vidare hållt tyst om att hon sällskapat med Emilia från lägenheten den 22 nov?

Du förutsätter att en djupt psykiskt sjuk person tänker logiskt?
Citera
2019-12-09, 15:59
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vet varken det ena eller det andra.

Citat:
Hur så? Menar du att A.A kan ha langat hormoner eller är det relevant överhuvudtaget för hennes försvinnande och död?

Jag vet varken om A.A. langade hormoner eller om detta hade något med Emilias död och försvinnande att göra.

Vet du vare sig det ena eller det andra?
Citera
2019-12-09, 16:07
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.

Även detta är nytt[/quote]

Citat:

Uppgifterna om förhören tror jag mig läsa om i en tidning (är inte säker, jag blir förvirrad av att försöka följa allt både här o i pressen).

Men inte ens om man är psyksjuk kan man väl gå iväg med sin kompis på fredag morgon, bli mystiskt medvetslös och vakna upp vid en å, inte hitta sin kompis, och bestämma sig för att åka till Göteborg på lördagen?
Sedan sitta tyst när man vet att ens kompis är försvunnen i flera dagar, o vet att polis, släkt och vänner letar efter E, och först när hon hittats mördad kontaktar man polisen och berättar vad som har hänt?
Är man så sjuk så borde man inte vara ute bland folk, utan vara inlåst.
Citera
2019-12-09, 16:09
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Du förutsätter att en djupt psykiskt sjuk person tänker logiskt?
Jag menar att ett vittne finns sen tidigt om att Emilia gick iväg med någon från porten den 22 nov som hade grå kappa och cykel. Det är mycket viktig information som polisen sannolikt fokuserat på sedan dag 1. D/O bör ju hörts om detta i ett tidigt skede, då måste det framkommit ifall hon endera är eller inte är gråkappan. Och om D/O ånyo varit på förhör först efter fyndet av Emilias kropp och det först DÅ framkommit att hen är gråkappan, så har hen ju undanhållit väsentlig information och är på något vis inblandad.

Därför undrar jag 1) vem har sagt att D/O varit på förhör under två dagar och 2) gäller det förhör innan Emilia hittades eller efter
Citera
2019-12-09, 16:15
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Jag menar att ett vittne finns sen tidigt om att Emilia gick iväg med någon från porten den 22 nov som hade grå kappa och cykel. Det är mycket viktig information som polisen sannolikt fokuserat på sedan dag 1. D/O bör ju hörts om detta i ett tidigt skede, då måste det framkommit ifall hon endera är eller inte är gråkappan. Och om D/O ånyo varit på förhör först efter fyndet av Emilias kropp och det först DÅ framkommit att hen är gråkappan, så har hen ju undanhållit väsentlig information och är på något vis inblandad.

Därför undrar jag 1) vem har sagt att D/O varit på förhör under två dagar och 2) gäller det förhör innan Emilia hittades eller efter

Flera i tråden påstår sig veta med säkerhet att A.A är gråkappan, och det känns betydligt mer logiskt än att Otto skulle vara det. Som sagt; om det vore en oskyldig vän som ville hjälpa till så hade de trätt fram direkt.
Därför tror jag att vi kan utesluta att det var Otto Emilia lämnade lägenheten med den fredagen.
Citera
2019-12-09, 16:16
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Även om hon skulle ha varit utanför orten ett par dagar så verkade hon ju följa "försvinnandet". Hon postade ju själv en efterlysning på sin FB. Den mystiska cykeltjockisen borde hon ha hört talas om.

Någon nämnde en Elisa som tänkbar cykeltjockis. Verkar mysko.
Bor i Malmö. 36 år, biolog i Lund. Forskat på bins seende. Kan inte begripa vad hon skulle göra hemma hos Emilia i Tollarp med en cykel. Dessutom mörkhårig.
Citera
2019-12-09, 16:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja. Finns tidigt skrivet i media - vid efterlysningen.

Jag har funderat på att Polisen har anställda och duktiga IT/Telefontekniker. Om de har spårat
trafiken (ja förmodligen har de det!) men om man numera också kan få fram just sms också?
FAST mobilen är avstängd ...

Just sådant kommer vi inte att få veta för att det ingår i förundersökningen som inte får saboteras.
Alltså de kommer inte att berätta ngt om det innan de har väckt åtal och varit i domstol med en GM (eller flera) med sina alla bevis.

Men är det ngn här inne? Som har kunskap om det är möjligt för Polisen att få fram sådan teknisk
bevisning?

Finns en postare på fb som har mycket bra kunskap om sådant, han var mycket behjälplig i LisaHolm-tråden, men vet ej om han skrivit i tråden: @Fnero52

Från Wilma-tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Man kan ju hoppas att polisen har börjat analysera de inblandades mobiler. LBS och GPS spårning under de aktuella dagarna. Inte alltid man använder detta fantastiska verktyg.
Citera
2019-12-09, 16:28
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Flera i tråden påstår sig veta med säkerhet att A.A är gråkappan, och det känns betydligt mer logiskt än att Otto skulle vara det. Som sagt; om det vore en oskyldig vän som ville hjälpa till så hade de trätt fram direkt.
Därför tror jag att vi kan utesluta att det var Otto Emilia lämnade lägenheten med den fredagen.
Bra, då är vi överens. Ville inte fara på villovägar bara med ett tokigt spår. Sen är det ju så, vi vet fasen ingenting. Men vi kan ju spekulera sannolikheten i ett påstående och just nu känns det absurt i sammanhanget att D/O vare sig skulle vara gråkappan eller legat medvetslös i våtmarken. Inne två vändor för att lämna vittnesuppgifter, absolut. Det är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in