Citat:
Ursprungligen postat av
Blaire-Witch
Nu är jag väldigt efter här, inte hunnit läsa på flera dagar så ev finns info redan här, men träffade idag några som har flera ”knutpunkter” till både E*milia och D*ana/Ot*O
Tydligen ska D/O vara ”gråkappan”
D/O ska säga sig att efter att ha lämnat E lgh tillsammans med E ha legat avsvimmad i skogen nära där E anträffades. D/O säger sig inte minnas något alls och vet inte varför D/O är utan minne...
Jag är själv skeptisk till detta, men infon är från nära vänner till D/O.
Även detta är nytt[/quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Bakaxel
Vem har sagt att D/O varit på förhör under två dagar? Hen själv eller går snacket så? Stämmer det kan hen väl omöjligen vara gråkappan för då borde hen ju hörts initialt i samband med försvinnandet och inte först när Emilia påträffats död. Hen kan väl inte bara utan vidare hållt tyst om att hon sällskapat med Emilia från lägenheten den 22 nov?
Uppgifterna om förhören tror jag mig läsa om i en tidning (är inte säker, jag blir förvirrad av att försöka följa allt både här o i pressen).
Men inte ens om man är psyksjuk kan man väl gå iväg med sin kompis på fredag morgon, bli mystiskt medvetslös och vakna upp vid en å, inte hitta sin kompis, och bestämma sig för att åka till Göteborg på lördagen?
Sedan sitta tyst när man vet att ens kompis är försvunnen i flera dagar, o vet att polis, släkt och vänner letar efter E, och först när hon hittats mördad kontaktar man polisen och berättar vad som har hänt?
Är man så sjuk så borde man inte vara ute bland folk, utan vara inlåst.