2019-12-13, 20:40
Medlem
Mamman var ute och letade (naturligtvis, som alla föräldrar hade gjort) från dag 1. Hon fick bara inte vara med på det organiserade söket långt senare.
Citera
2019-12-13, 20:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0-18
Jag har läst alla inlägg med stor bestörtning. Korta stunder tycker jag synd om de här ungdomarna, men till övervägande del är jag vansinnigt förbannad över att det vistas knarkare, transsexuella horor och mördare ett par hundra meter från mina barns skola. Mitt på dagen, när barnen har gått till kärleksstigen med fritids. Det är faktiskt helt oacceptabelt!

Varför är polisen helt oförmögna att röja upp i det här träsket trots att de tar ungdomarna med diverse preparat på sig, trots att de de blir av med körkorten för rattfylla men kör ändå (när mina barn vistas i trafiken), trots att de nästan hugger ihjäl varandra med knivar osv?

Vilka av de släktingar och "bästa kompisar" som har uttalat sig i sociala medier var med och letade efter Emilia? Jag utgår ifrån att släktingar och bästa vänner som inte engagerade sig i sökandet redan visste att Emilia var död. Hur ska man annars tolka det?

"Den mordmisstänkte förnekar brott och är enligt Melka Kjellberg själv förtvivlad över det som hänt Emilia Lundberg.

– Det han själv har sagt, det är en klok ung man, är att det viktigaste är att allt blir utrett så att man får reda på vad som har hänt. Det är faktiskt det han har haft fokus på när jag har pratat med honom i dag, säger advokat Melka Kjellberg."

(Kristianstadsbladet)

Var han verkligen ensam? Jag försvarar inte den misstänkte gärningsmannen på något sätt. Jag vill bara förvissa mig om att alla inblandade i den här fruktansvärda röran försvinner från Tollarp så länge som möjligt.

Fylls det på underifrån? Bör man hålla barnen ifrån alla med släktskap till de här ungdomarna, bröderna och deras respektive, som uppenbarligen är helt förlorade? Ifrån deras föräldrar som antingen inte bryr sig eller helt har tappat kontrollen? Bör man flytta härifrån så fort som möjligt för att skydda sina barn?

Ja, då de är så unga och dessutom verkar ha missbrukat så längekan man fundera varför inte soc har LVUat dem?
Citera
2019-12-13, 21:08
Medlem
Det är lite kul att folk tror att Tollarp skiljer sig enormt från andra hålor i samma storlek.
Det finns missbrukare, prostituerade och idioter överallt, ni har bara inte koll på det.
Att så mycket skit om Tollarp har kommit upp är ju pga mordet, utan den uppmärksamheten hade utomstående inte haft en aning om vad som händer här.
Jag fattar att Tollarp låter som värsta knarkhålan osv nu, men det är som vilken annan by som helst.
Citera
2019-12-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Var exakt stod denna personen när han såg E och Gråkappan?
Stämmer beskrivningarna på Gråkappan som kommer från Susanne?
Hårfärg/Ögonfärg? Själva kappan, mer ingående info ang den än vad S gav?
Och kön är också intressant.

Var personen befann sig eller liknande vill jag inte gå in på. Det vi hann prata om så kunde hen berätta att ”Gråkappan” var en kille. Och inte en person som hen inte kände igen sen innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Alltså en okänd person för vittnet men det var i a f en man?

Ja, vittnet berättade att det var en kille och att det inte var O/D då hen sett honom/henne både som O och D.
Citera
2019-12-13, 21:34
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0-18
Jag har läst alla inlägg med stor bestörtning. Korta stunder tycker jag synd om de här ungdomarna, men till övervägande del är jag vansinnigt förbannad över att det vistas knarkare, transsexuella horor och mördare ett par hundra meter från mina barns skola. Mitt på dagen, när barnen har gått till kärleksstigen med fritids. Det är faktiskt helt oacceptabelt!
Tycker du ska skriva en insändare till K-bladet
Varför är polisen helt oförmögna att röja upp i det här träsket trots att de tar ungdomarna med diverse preparat på sig, trots att de de blir av med körkorten för rattfylla men kör ändå (när mina barn vistas i trafiken), trots att de nästan hugger ihjäl varandra med knivar osv?
Polisen gör nog så gott de kan, det handlar väl mer om vad som händer efter att de har gjort sitt.
Vilka av de släktingar och "bästa kompisar" som har uttalat sig i sociala medier var med och letade efter Emilia? Jag utgår ifrån att släktingar och bästa vänner som inte engagerade sig i sökandet redan visste att Emilia var död. Hur ska man annars tolka det?
Jag personligen hade aldrig medverkat i ett sökande om en nära person till mig hade försvunnit. Alla har olika psyke och mitt hade inte fixat ev fynd av de hemskare slaget. Kan vara så enkelt till att alla smältningar och vänner inte var med.
"Den mordmisstänkte förnekar brott och är enligt Melka Kjellberg själv förtvivlad över det som hänt Emilia Lundberg.

– Det han själv har sagt, det är en klok ung man, är att det viktigaste är att allt blir utrett så att man får reda på vad som har hänt. Det är faktiskt det han har haft fokus på när jag har pratat med honom i dag, säger advokat Melka Kjellberg."

(Kristianstadsbladet)

Var han verkligen ensam? Jag försvarar inte den misstänkte gärningsmannen på något sätt. Jag vill bara förvissa mig om att alla inblandade i den här fruktansvärda röran försvinner från Tollarp så länge som möjligt.
Var ska de försvinna tycker du? Flytta på problem är väl ingen lösning.
Fylls det på underifrån? Bör man hålla barnen ifrån alla med släktskap till de här ungdomarna, bröderna och deras respektive, som uppenbarligen är helt förlorade? Ifrån deras föräldrar som antingen inte bryr sig eller helt har tappat kontrollen? Bör man flytta härifrån så fort som möjligt för att skydda sina barn?
Ja som svar båda frågorna
Citera
2019-12-13, 21:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
För vittnet okänd person.

Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara
Var personen befann sig eller liknande vill jag inte gå in på. Det vi hann prata om så kunde hen berätta att ”Gråkappan” var en kille. Och inte en person som hen inte kände igen sen innan.

Ja, vittnet berättade att det var en kille och att det inte var O/D då hen sett honom/henne både som O och D.

Som jag misstänkte så var det kille bakom "Gråkappan" och att detta var för vittnet en okänd person. Vet du om "Gråkappan" hade legat över natt hemma hos Emilia?
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-12-13 kl. 22:22.
Citera
2019-12-13, 22:15
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilvrigaSara

Konstigt formulerad mening med två inte, du menar alltså att vittnet kände igen personen?
Citera
2019-12-13, 22:45
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Konstigt formulerad mening med två inte, du menar alltså att vittnet kände igen personen?
Jag tolkar det som att personen inte va en person hen inte kände igen.
Blev själv snurrig och fick läsa det tre ggr men tolkar det som att det va en person hen kände igen.
Citera
2019-12-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightwhisper
Tänkte bara svara på varför antagligen inte släktingar o vänner var med vid söket. Jag har nämligen sett på andra anhörigas Facebook (anhöriga till andra försvunna) att de inte är med på söken därför de blivit avråda att söka. Det är bara tänka själva hur det skulle vara att hitta sin dotter efter en vecka... den synen behöver faktiskt inga anhöriga se.

Finns inte en chans i helvetet, eller någon annanstans, att någon hade kunnat stoppa mig från att söka om det var mitt barn! Aldrig!
Citera
2019-12-13, 23:09
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Finns inte en chans i helvetet, eller någon annanstans, att någon hade kunnat stoppa mig från att söka om det var mitt barn! Aldrig!

Att söka i terräng efter en vecka är något helt annat än att åka runt till olika orter & fråga om någon sett personen. I terrängen efter en vecka hittar man inte personen levande. Det var släktingar som förbjöd föräldrarna att delta i det organiserade söket. Det tjänar inget till att de är med annat än att de möjligen skulle kunna känna igen något fynd.

Efter att väskan hittats & blivit igenkänd så var stämningen närmast hysterisk. I det läget är det inte så lyckat om föräldrar är med. Sökandet involverar praktiska saker som tex att köra bil i trafik. Det kan vara direkt farligt om man är hysterisk. Ån i november är heller inte lyckad att gå ner i. Det orsakar bara besvär om någon plötsligt hamnar i vattnet & blir dyngsur av iskallt vatten.
Citera
2019-12-13, 23:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Ja som svar båda frågorna

0-18 ställde många frågor. Vilka två var det du svarade "ja" på?
Citera
2019-12-13, 23:22
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
0-18 ställde många frågor. Vilka två var det du svarade "ja" på?
Försöker redigera mitt inlägg men ”pennan” är borta som funktion.
Läs det feta bland hennes text, det är jag som skrivit det. Ja, va svar på de två sista frågorna. Vet inte vad jag gjorde för fel, för att det skulle hamna utanför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in