2019-12-08, 22:13
Medlem
bozze4evigts avatar
Är extremes airbomb något att ha?
Eller vilka rekommenderas?

Är flower power borta?
Citera
2019-12-08, 22:17
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Är flower power borta?

Jodå, dom är bra
Beror på vilka du har tillgång till

Den gamla innan CE-märkningen är. Då kom Be Happy istället med något mindre kaliber. I år kom nyheten Flower Power Gold som ska vara fokuserad på guldeffekter. Men har själv inte lyckats hitta någon film på den
Citera
2019-12-08, 22:23
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Thunderbird är helt värdelös, inte värd hälften.

Ja Thunderbirden kändes mer som en nödlösning för man ville ha ut en compound snabbt på marknaden. Kan inget annat än att hålla med om dom andra.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Äntligen!

Fast hur man än en gång lyckas höja priset på Air Bomb från 69kr år 2017 till 79kr år 2018 och nu till 89kr detta året och samtidigt kalla det för "superpris" är allt lite lustigt

Kul med bombrör!

Nitro håller sig fast på 199. Bra tårta om man vill ha en lite mindre

Xplosive för 329 känns väldigt tam om man räknar på var produkterna skulle kostat löst. 89 för Air Bomb, 39 kan vi säga för 6packet Thunder Flash (69kr/2 pga priset på tolvpacket = 35 egentligen), 78 för Skoda, två vesuvio kan tänkas kosta vadå? 20 kr kanske? Äh, vi tar inte med det i beräkningen. Det blir iallafall 206 för allt utom 2 vesuvio och ett 6pack cuckoo, dvs dessa skulle gå på 123kr. Lite mängdrabatt på pack borde man ju allt få. Blir lite samma på dom andra fyrverkerisatserna. Lite trist tycker jag då man vill tjäna på att köpa ett paket

Nåja, det verkar som att det är mycket prishöjningar överallt i år, så man får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och se glad ut?

Hur är knallen i Mustang jämfört med tex Boneville? Är den ett värdigt avslut på kvällen liksom?

Ja dom flesta har väl haft en valutakurs, men Billesholms valutakurs var nog värst i år. Jaja dom har ju iaf lagt ut Crackling tårtan och Gold för under listpris så det får han väl ha en liten klapp på axeln för.

Som sagt tycker jag Mustangen är mer prisvärd, som Pyronostalgi säger "Kör dubbla". Båda är 30mm, så knallen är lika på båda. Mustangen skjuter mer salvor, men Bonneville matar ju iväg en jäkla massa skott i sin "final".

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Va tråkigt
Såg nu att Extreme ska sälja i GBG så får hoppas dem tar in några av deras compounds då det inte lutar att åka ner till Billesholm iår

Jag förstår dig, men med tanke på hur mycket du lägger så borde du kunna få lite rabatt, dessutom sparar du lite bensinpengar. Annars har du ju Knallhatten om du känner för att köra. Härlig försäljare, som själv har ett gediget intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Är flower power borta?

Menar du deras Thunder Flash? Effekten i dom är rätt tråkiga, dock en bra knall. Chaos airbombs är riktigt bra, rekommenderar dom starkt!

Den har varit borta i två år om jag inte minns helt fel. Dock har dom fått in en ny i år, som ska gå i guld tema!
Citera
2019-12-08, 22:33
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Va tråkigt
Såg nu att Extreme ska sälja i GBG så får hoppas dem tar in några av deras compounds då det inte lutar att åka ner till Billesholm iår

Det förstår jag nästan. Man vill ju få lite valuta för bensinpengen. GBG har ju GFF som ju har en hel del kul från JoHo iallafall Kanske inte billigast på marknaden men jävligt bra grejor över lag

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Ja dom flesta har väl haft en valutakurs, men Billesholms valutakurs var nog värst i år. Jaja dom har ju iaf lagt ut Crackling tårtan och Gold för under listpris så det får han väl ha en liten klapp på axeln för.

Jo jag såg också det, dom går väl på 149kr/st?

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Som sagt tycker jag Mustangen är mer prisvärd, som Pyronostalgi säger "Kör dubbla". Båda är 30mm, så knallen är lika på båda. Mustangen skjuter mer salvor, men Bonneville matar ju iväg en jäkla massa skott i sin "final".

Är du säker? Ser nu att det står 30mm i Extremes reklamblad, men det står 25mm i både titeln på både Pyronostalgis film och på 4verkeri så jag blev lite osäker. Är det 30 så brukar ju knallen vara bra över lag

Jo dom har sina för och nackdelar..
Citera
2019-12-08, 22:49
Medlem
Nu har 4verkeri uppdaterat hemsidan med priser på bomber. Alla priser är höjda, dessutom har han tagit bort sina gamla 50mm och ersatt dom med hans egna Shell Bomb
Citera
2019-12-08, 22:50
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
http://www.extremefireworks.se/imgs/kampanj-2019.pdf
https://youtu.be/wDgYnDumCTo
Är be happy samma som den? Snackas om att det är nya modellen samt lite ändringar.

Isåfall tror jag att jag slår till på 8 st be happy samtidigt.
Samt lutar mellan 3x fab fan box om jag får tag på sån. Eller 3 Valhall eller 3 st iron man.

Har någon film på nitro?
Funderar på att köra ett par såna nitros eller kanske Sveas monster mix. Mer skott på nitro. Men vill helst se någon video först.
Citera
2019-12-08, 22:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Är be happy samma som den? Snackas om att det är nya modellen samt lite ändringar.

Samt lutar mellan 3x fab fan box om jag får tag på sån. Eller 3 Valhall eller 3 st iron man.

Har någon film på nitro?
Funderar på att köra ett par såna nitros eller kanske Sveas monster mix. Mer skott på nitro. Men vill helst se någon video först.

Ja, det är den. Jag skjöt tre stycken Be Happy förra året, men råkade starta dom när jag hade Fanboxen igång. Så här är 2/3 av en Fabulos Fanbox och 3 st Be Happy samtidigt (inklusive en rörsprängning i ena Be Happy..): https://www.youtube.com/watch?v=vedfnSy04nI&t=4m30s

Nitro är riktigt bra, sköt tre samtidigt i samma skjutning faktiskt: https://www.youtube.com/watch?v=vedfnSy04nI&t=2m50s
Citera
2019-12-08, 23:23
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marakas
Nu har 4verkeri uppdaterat hemsidan med priser på bomber. Alla priser är höjda, dessutom har han tagit bort sina gamla 50mm och ersatt dom med hans egna Shell Bomb

Kunde man ge sig fan på, men det är klart. Som jag har sagt innan, han har betydligt mycket bättre marginaler på sina egna saker. Klart som fan att han tar bort det andra ur sitt sortiment då.

65kr för 4st 30mm skott. Vist det är billigare än vad andra är med sina 30mm. Men detta är en butik som folk åker till för att handla billigt. Då tar man inte 65kr för 4st 30mm skott, när det dessutom är egenimport. Jag kommer köpa dessa, men fan vad pinsamt om det är samma effekt på alla 4.

Citat:

Har någon film på nitro?

Be Happy har blivit extremt mycket sämre, vet inte hur 2019 version är. Men 2018 var riktigt dålig, effekterna var helt annorlunda och ersatt med massa crackling. Samt att visslorna var effektlösa, det var bara visslor. Och det var ju det som var hela grejen med tårtan. När visslorna kom, förvänta man sig inte så mycket mer. Men när dom väl krevera, så blev man ju sjukt impad. Dessutom var visslorna riktigt tama i 2018 versionen.

EDIT!
Här är 2018 versionen
https://www.youtube.com/watch?v=St15EfvQ14Y 1:23 in i klippet (2st samtidigt). Som du kan se så skjuter den bara iväg massa skott huller om buller. Den förra skött iväg i salvor och det var genomtänkta effekter. Här har man blandat crackling med andra effekter, och fått en typisk Svea tårta. Visslorna kreverar inte och är riktigt klena om man jämför med version 2017
Senast redigerad av Harryb 2019-12-08 kl. 23:29.
Citera
2019-12-08, 23:43
Medlem
VemSaDets avatar
Blev väldigt tveksam när jag såg "nya videon på Be Happy"
Jag kör på nog 5 st Iron Man.
Samt hittar lite andra grejer, när alla kommer med sina reklamblad.
Tack för hjälpen.
Citera
2019-12-08, 23:44
Medlem
tigerrakets avatar
Fyfan vad Sven höjer priserna. Minns när man för två år sedan kunde köpa 6 stycken 50 mm:s för 100 kr. Nu får man 5 för 150...

Nä du Sven, nu går det åt fel hål. Fan vad alla småkids kommer gnälla när thinderkingen kostar 18 kr.

Nä, nu får vi se vad de lokala säljarna har att erbjuda. Blir nog ÖoB och Extreme i år. Känns inte lönt att åka till Billesholm. Till och med Svea Fireworks tilltalar mer i år
Citera
2019-12-08, 23:48
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det förstår jag nästan. Man vill ju få lite valuta för bensinpengen. GBG har ju GFF som ju har en hel del kul från JoHo iallafall Kanske inte billigast på marknaden men jävligt bra grejor över lag

Jo jag såg också det, dom går väl på 149kr/st?

Är du säker? Ser nu att det står 30mm i Extremes reklamblad, men det står 25mm i både titeln på både Pyronostalgis film och på 4verkeri så jag blev lite osäker. Är det 30 så brukar ju knallen vara bra över lag

Jo dom har sina för och nackdelar..

Är 30mm som gäller, peta in fel när jag uppdaterade. Bara Diablo som är 25mm

Som värdig avslutning säger jag bonnevile, mycket fläskigare final. Sen knall är nog samma men bryr mig personligen inte om det alls i den typen av tårta. Lite sugen på att testa den dubbel.
Citera
2019-12-09, 00:11
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Blev väldigt tveksam när jag såg "nya videon på Be Happy"
Jag kör på nog 5 st Iron Man.
Samt hittar lite andra grejer, när alla kommer med sina reklamblad.
Tack för hjälpen.

5st Iron Man kommer bli riktigt coolt, och det måste du filma.

Det var så lite!

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Fyfan vad Sven höjer priserna. Minns när man för två år sedan kunde köpa 6 stycken 50 mm:s för 100 kr. Nu får man 5 för 150...

Nä du Sven, nu går det åt fel hål. Fan vad alla småkids kommer gnälla när thinderkingen kostar 18 kr.

Nä, nu får vi se vad de lokala säljarna har att erbjuda. Blir nog ÖoB och Extreme i år. Känns inte lönt att åka till Billesholm. Till och med Svea Fireworks tilltalar mer i år

Slår fortfarande ett slag för Knallhatten, han har ju trots allt Chaos på lager. Han kanske inte är sådär jätte överdrivet billig. Men ändå en 100 lapp per tårta, och du handlar ju en del. Så i det stora hela tjänar du ändå en slant. Men stödja ÖoB är inte helt fel det i heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in