Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHyvel
Bonnen blir det men angående ultimate explosion är jag lite tveksam på för saluterna på slutet i den senaste batchen var inte lika kraftiga kändes det som, samma sak i big one så jag undrar är det möjligt att fråga 4verkeri efter en äldre batch tror ni? Annars får det bli en Monaco och har inte high explosive samma knall som Ultimate explosion? Då kan man köpa en sådan med Monaco (=
Lite tamare förra året tyckte jag med, men dom var fortfarande väl godkända. Första 1-2 åren dunkade dom ju gott i bröstet rätt långt bort, dock
Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHyvel
vafan! Vad är det löna då och köpa just dem, får bli Monaco. Och att folk snejar på fyrverkeri är sant speciellt i Malmö, förra året klagade folk på mig när jag smällde vid 20:00 då sa folk att man inte får smälla bara 00:00 vilket inte stämmer och hund ägare kom fram och hotade mig och skrek som fan och sa det är inte lagligt längre, wtf!
Det är ju inte så att Monaco har bättre smällar för det. Det är mer att folk menar att första batcherna av dessa tårtorna var sjuka, sett till det numera tillåtna. Jag menar, du har saluter fortfarande i tex Ultimate Explosive och dom i sig är ju såklart skönare än skotten i Monaco. Sen hur pass mycket bättre får man nog diskutera. Det du dock ska undvika av 50mm är tårtor som går lite för högt om du är ute efter bra smäll. Vissa batcher av Extremes har ju också gått lite för högt, så det är ju alltid lite av en gissningslek. Men smällarna i ultimate är helt okej. Sen har dom ju förstås inga direkta premiumeffekter i sig. Fast helt okej häng i vissa av skotten. Men prislappen har ju gått runt till nästan tusenlappen i år (!)

Kunde gott fått kosta runt 800 på sin höjd. Så det finns såklart en rad kandidater att bolla med. Både Monaco och Super Bombastic/Mighty Explosive är ju värda att titta på om man är ute efter fina effekter i kombination med god knall tycker jag
Citat:
Ursprungligen postat av
VemSaDet
https://youtu.be/71HZQA92FVg
Visst var denna tårta från GFF, Super bombastic från FM?
Är så jävla sugen på 2 såna men vet inte om jag ska köra eller inte......
Här har du dubbla samtidigt:
https://www.youtube.com/watch?v=F9uDd3tTxi4&t=7m2s
Börjat ordna upp sig lite redan för mig

Varit hos Bonnen och handlat lite och ska nog ut och komplettera några grejor till till tolvslaget. Bland annat en Armageddon
Svea hade premiäröppning idag, så det blev en sväng dit. Var på jakt efter deras airbombs, det är ju riktigt bra pris i år. Brukar vara ekonomisk så det lutade åt 2-3 kartonger, 4 på sin höjd. Men jag fick något infall och drog till slut till med 5 kartonger när jag väl stod där. Kan aldrig tänka mig att dom blir såhär billiga/st igen och det är ju 8 olika effekter på dom som både är varierande, bra och så har dom helt okej knall också. Dom har ju inte varit såhär billiga per skott sedan runt 15 år tillbaka om inte ännu längre
Blev även en Spartacus, en Electra och lite annat. Dom hade fortfarande den bra gamla fyrkantiga varianten av San Francisco också så den fick åka med hem den också, trots att den är lite dyrare i år
Fanns både Zeus och Raptor kvar såg jag, så det går att hitta om man är hos rätt Svea-återförsäljare
Fnular fortfarande på finalen, om jag behöver något mer högkalibrigt eller bara avsluta med Predator? Vore kul med en salva 50mm med fina effekter, men jag får nog tänka lite till